This article reviews the available literature on major theoretical explanations for understanding engagement by focusing on the stages and circumstances of male perpetrators’ involvement in domestic violence interventions. The review aims to improve the insights into theoretical accounts by conceptualising the perspectives of participants’ motivational influences in changing violent behaviour in domestic violence perpetrator programmes. This article applied a critical literature review to explore theoretical explanations of engagement in domestic violence perpetrator interventions. Various factors in relation to theoretical conceptualisations are identified since different conditions can impact on perpetrators’ engagement. This theoretical overview is helpful to recognise how these theories and models enable us to understand how key circumstances impact the effectiveness of their involvement in interventions. This article attempts to provide an integrated framework for understanding domestic abusers’ engagement process in intervention programs and suggests approaches that will increase engagement and subsequent behaviour change.
Bu makale, erkek faillerin aile içi şiddet müdahalelerine katılım aşamalarına ve koşullarına odaklanarak, katılımı anlamak için temel teorik açıklamalara ilişkin mevcut literatürü gözden geçirmeyi hedeflemiştir. Bu literatür taraması, aile içi şiddet failleri programlarına katılanların şiddet içeren davranışlarını değiştirmedeki motivasyonel etkileri ve bakış açılarını kavramsallaştırarak teorik açıklamalara ilişkin görüşleri ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu makale, aile içi şiddet faillerinin müdahale hizmetlerine katılımın teorik açıklamalarını keşfetmek için eleştirel bakış açısıyla literatür taramasına başvurmuştur. Teorik kavramsallaştırmalarla ilgili çeşitli faktörler, farklı koşullar faillerin katılımını etkileyebilmektedir. Bu teorilerin ve modellerin farkına varmak faillerin müdahalelere katılımlarının etkililiğini nasıl etkilediğini anlamamıza yardımcı olur. Bu makale, müdahale programlarında aile içi faillerin katılım sürecini anlamak için entegre bir çerçeve sağlamaya çalışmakta ve katılımı ve sonraki davranış değişikliğini artıracak yaklaşımları önermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 28, 2021 |
Submission Date | October 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 |