Bu çalışmada, sosyal hizmet akademisyenlerinin orduda
sosyal hizmete ilişkin düşünceleri ve Türkiye’de orduda sosyal hizmet alanının
sosyal hizmet eğitimindeki yerine ve geleceğine ilişkin bir çerçeve çizilmesi
amaçlanmaktadır. Araştırma, Yükseköğretim Kurumu’na bağlı olarak en az lisans
düzeyinde eğitim vermekte olan sosyal hizmet bölümlerinde görev yapan sosyal
hizmet akademisyenleri ile tam sayım yöntemi benimsenerek yürütülmüş bir
çalışmadır. Araştırmada katılımcılardan yapılandırılmış bir anket formu aracılığıyla
veriler toplanmıştır. Bu kapsamda, katılımcıların sosyo-demografik bilgilerinin
yanı sıra orduda sosyal hizmet alanına ve sosyal hizmet eğitiminde orduda
sosyal hizmet alanının yerine ilişkin düşüncelerini ölçmeye yönelik sorular
sorulmuştur. Araştırmanın verileri, 2018 yılında 15 Mart ve 15 Haziran
tarihleri arasında elde edilmiş olup veri işleme ve çözümleme aşaması SPSS 22.0
aracılığıyla yapılmıştır. Araştırma sonucunda, katılımcıların %93’ünün orduda
sosyal hizmet alanını sosyal hizmet disiplini açısından önemli olarak
nitelendirdiği görülmektedir. Bununla birlikte, katılımcıların %87’sinin orduda
sosyal hizmet alanının sosyal hizmet eğitiminde yer almasına ilişkin olumlu
düşüncelere sahip olduğu tespit edilmiştir. Sosyal hizmet disiplini, insanların
iyilik halini geliştirmeyi amaçlar ve bu nedenle insanın var olduğu her ortamda
bulunmalıdır. Orduda sosyal hizmet alanının var olması ve gelişmesi için de
bilgi temelinin güçlendirilmesi gerekmektedir. Dolayısıyla sosyal hizmet
akademisyenlerinin bu konuyla ilgili harekete geçmesinin ve orduda sosyal
hizmet alanının sosyal hizmet eğitim müfredatlarında yer almasının önemli
olduğu düşünülmektedir.
In this study, it is
aimed to draw a framework of social work academicians’ opinions about military
social work and the place and future of military social work in social work
education in Turkey. The research is carried out by adopting full counting method
with the social work academicians working in the social work departments
providing the minimum undergraduate level education in accordance with the
Council of Higher Education. Data were collected from the participants through
a structured questionnaire. In this context, in addition to socio-demographic
information of the participants, questions were asked to measure the opinions
of military social work area and the position of the military social work area
in social work education. The data of the study were obtained in 2018 between
March 15 and June 15 and the data processing and analysis phase was performed
by SPSS 22.0. As a result of the study, it is seen that 93% of the participants
described the military social work area as important in terms of social work
discipline. In addition to this, it was found that 87% of the participants had
positive thoughts about the military social work area to take part in social
work education. The discipline of social work aims to improve the well-being of
people and therefore must be present in every area where human being exists.
The knowledge base should be strengthened for the existence and development of
social service area in the army. Therefore, it is important that social work
academicians should take action and the social work area in the army should be
included in the social service education curricula.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2019 |
Submission Date | February 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 30 Issue: 2 |