Research Article
BibTex RIS Cite

Enquiry and Action Learning in Social Work Education in Turkey

Year 2001, Volume: 12 Issue: 2, 99 - 104, 15.04.2001

Abstract

Enquiry and action learning approach (EAL) will be explained on thbases of theory and practice in this study. Implementation of EAL approach in Turkeyhas begun in the course titled "FamilLife Education" in Spring term of 1993­ 1994 in the School of Social Work of Hacettepe University and this approach wagraduallaccepted and widened by some other lecturersFirst part of this  paper consists of general information about EAL approach, and the second part is about the practice of EAL approach in social work education in Turkey, anthird part is related to student'views about EAL process and overview. 

References

  • Toplum ve Sosyal Hizmet

TÜRKİYE'DE SOSYAL HİZMET EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME

Year 2001, Volume: 12 Issue: 2, 99 - 104, 15.04.2001

Abstract

Bu çalışmada aktif öğrenme yaklaşımı (enquiry and action learning approach) hem teorik hem de uygulama temeline dayalı olarak açıklanacaktır. Yaklaşımın Türkiye’de sosyal hizmet eğitimine uygulanışı, H.Ü Sosyal Hizmetler Yüksekokulu 1993-1994 öğretim bahar yılı döneminde “Aile Hayatı Eğitimi” seminer dersi kapsamında başlatılmış, daha sonra bazı öğretim elemanlarının kişisel ilgileriyle diğer dersler kapsamında da giderek yaygınlaşmıştır. Çalışmanın ilk bölümü aktif öğrenme yaklaşımına ilişkin genel bilgileri, ikinci bölümü ülkemizde sosyal hizmet eğitimindeki uygulamayı, üçüncü bölümü öğrencilerin aktif öğrenme sürecine ilişkin görüşlerini ve genel değerlendirmeyi kapsamaktadır.

References

  • Toplum ve Sosyal Hizmet
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology (Other)
Journal Section Articles
Authors

Sunay İl This is me

Publication Date April 15, 2001
Submission Date February 15, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA İl, S. (2001). TÜRKİYE’DE SOSYAL HİZMET EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRENME. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 12(2), 99-104.