Review
BibTex RIS Cite

New Developments in the Globaiization an its Impact on Social Service Training (Sst) System: New Proficiencies in Social Service Training Governance

Year 2002, Volume: 13 Issue: 2, 91 - 102, 15.10.2002

Abstract

Many organizationsface a
volatile environ- ment in which global change is nearly con- stant. in the 21st
century, new developments affect social service training (SST) systems. If
social service organizations want to sur- vıve and get improved, they need to
adapt to global change quickly and effectively. Effec- tive global training can
raise performance, İmprove moral, and increase social service organizations
potential. Social service train- ing typically focuses on providing profes-
sionals with specifıc skills and helping those correct defıciencies in their
performance, Development is an effort to provide social service organizations
with the abilities that the social service organization will need in the
future. As more social service activities become global, strategic management
<f social service unit becomes an increasingly important way to keep track
of international developments and position in the social service training
systems for long-term competi- tive advantage.

References

  • ALTUN, A., Sadegül. "Okul Yöneticilerinin Teknolojiye Karşı Tutumlarının İncelenmesi", Çağdaş Eğitim, Nisan 2002, 286, s.13
  • COLLINS, James ve PORRAS, Jerry. "Dayanmak Üzere Kurulmuş, Vizyon Sahibi Şirketlerin Başarılı Alışkanlıkları
  • CYERT, Richard M.veGOODMAN, Pauls S.,"Creating Effective University-lndustry Aliiances: An Organizational Learning Perspektive", Organizational Dynamics, Spring 1997, s.45-47), çev.ıMacitAkımanve TuncelGürsoy,BizdenHaberler Dergisi, (Nisan, 1997),. s.4
  • ÇOBAN,Haşan, Bilgi Toplumuna Planlı Geçiş, Inkilap Yayınevi, İstanbul, 1997, s.155
  • DAVID,A.Garvin,"Building A Learning Organi- zation",BusinessCredit. (January 1994),s.19
  • DPT, özel Küreselleşme İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara, 2000, s.18
  • DRUKER, Peter, F., Managing For The Future-The 1990's and Beyond, T..Tallen Book/Dutton, 1992
  • DUNHPY,Dexter .TURNER, Dennis Turner ve CRAVVFORD, Micheal , "Organizational Learning as the Creation of Corporate Competences", Journal Management of Development, Vol.16, lss,4,1997,s.235
  • EREN,, Erol, örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 5. İstanbul, Beta Yayınevi, 1998
  • ESER, Bilge, "Sosyal Yardımların Çöküşü", Newsweek,23 Eylül,2002
  • FIOL, C, MARIENE and LYLES, A., Marjaire," Organizational Learningn, Acaademy of Management Revİevv, Oct.1985, s.73
  • GATES, Bili, Dijital Sinir Sistemiyle Düşünce Hızında Çalışmak, ÇevıAli Cevat Akkoyunlu, Doğan Kitapçılık, İstanbul, 1999, s. 227
  • GUES, Arie, Yaşayan Şirket, ÇevıAhmet Ünver, Rota Yayınları, Ağustos, 1998, s.23
  • GÜMÜŞ,Mustafa,Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar, Alfa Yay., İstanbul, 1999, s.32
  • GÜR, Jale, Kalite Maratonu, Ankara Kültür Matbaası, 1997, s.27
  • HODGETTS,Richard,LUTHANS.Fred,and LEE,M.lSang,,>New Paradigm Organizastİons: From Total öuality to Learning to World- Class”, Organizational Dynamics, s.10s
  • İL, Sunay, "Aktif öğrenme: Eğitimde öğrenci Özerkliği: Yaratıcı Düşünce ve Yaşam Boyu öğrenme Motivasyonu”, 1. SM.Sempozyumu, Ankara, 1995, s.5
  • KARAKOYUNLU, Erdoğan , "Üçüncü Bin Yıla Girerken Değişim", Değişim'97, Mess Ya. No:262(Kasım1997), s.13
  • MARŞAP, Akın, Yaratıcı Liderlik, Öncü Kitap, Ankara, 1999, s. 63
  • MARŞAP,Akın,"Sosyal Hizmet Uygulamalarında Stratejik Planlama, İnsan Kaynakları ve TKY",Toplumsal Değişme ve Gelişme Sürecinde Sosyal Hizmet, 1996, Ankara, s.1
  • MATRIANA, E. "A Lİfelong Education Perspective for İn VVomen A World Society Focus On Development
  • NEVVSTON, John, "The Problems of Imcomplete Evaluation of Training", Training and Development Journal, (November, 1978), s.22-24 " paper in presented in the World Education Conference, İstanbul, 1977,s. 4
  • ÖZGEN, Hüseyin ve TÜRK, Murat, "öğrenen Organizasyon Sistemi ve Bir Öğrenen Organizasyon Modeli", Amme İdaresi Dergisi, Cilt. 29, s.2 (Haziran, 1996), s.73-75
  • ÖZTOP,Şener, "Sanat Eğitiminin Dili", Çağdaş Eğitim, Mayıs 2002,287,s.7
  • PETER,Senge, Beşinci Disiplin,çev.:A. İldeniz ve A.Doğukan, 3.lst.,Yapı Kredi Yay., 1996
  • ROSENBLAT, Bernard, , Communication in Business, 2nd Ed. 1982, s.41)
  • SARINAN, Halime, Teknoloji Yönetimi, Beta Yayınlan, İstanbul, 1998, s.25
  • SEGHEZZI, Diler Hans, Top Management and Öuality, New York, 1992, s.155
  • ŞAHİN, Fatih, "Sosyal Reforma Karşı Bireysel Tedavi: Yüzyıllık Tartışmanın Nedenlerine İlişkin Bir Deneme", Toplum Ve Sosyal Hizmet, 2000,s. 121
  • TOFFLER, Alvin ve Heidi, Yeni Bir Uygarlık Yaratmak, Çev,; Zülfü Dicleli, Inkiiap Kitapevi, 1996, İstanbul, s.36 TOFFLER, Alvin, YeniGüçlerYeniŞoklar,Çev:B. Çorakçı,Altın Kitaplar, İstanbul, 1992:32
  • TUNCAY, A. Can, Sosyal Güv. D..Araştırma, Eğitim, Ekin Yay., İstanbul, 1982, s. 24
  • TUTAR, Haşan, "Küreselleşme Sürecinde Bilginin Anlamı ve Değeri", Standard, Sa:436, Nisan 1998, s.72
  • ÜLGEN, Hayri, İşletme Yönetiminde Bilgisayar, Istanbuhlstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını 1990, s.4
  • WAYNE,F.Cascio, Managing Human Resources, (N.Y.: Mac Gw Hill, 1992), s.410 YOZGAT,Uğur, Yönetim Bilişim Sistemleri, Beta Yayınları, İstanbul,1998:45

KÜRESELLEŞMEDE YENİ GELİŞİMLER VE SOSYAL HİZMET EĞİTİM (SHE) SİSTEMİNE ETKİLERİ: SOSYAL HİZMET EĞİTİM YÖNETİŞİMİNDE YENİ YETKİNLİKLER

Year 2002, Volume: 13 Issue: 2, 91 - 102, 15.10.2002

Abstract

Birçok organizasyon global
değişimlerin değişken çevresiyle karşı karşıya gelmektedir. 2linçi yüzyılda,
yeni değişimler sosyal hizmet eğitim (SHE) sistemlerini etkilemektedir. Eğer
sosyal hizmet organizasyonları yaşamak ve gelişmek İstiyorlarsa, global
değişimlere hızla ve etkili olarak uyum sağlamaları gerekmektedir. Etkili
global eğitim performansı yükseltebilir, morali ve sosyal hizmet
organizasyonunun potansiyelini arttırabilir. Sosyal hizmet eğitimi
profesyonellere özgün yetkinlikler sağlamaya odaklanmak ve onların
performanslarının doğru bir biçimde artmasını sağlamalıdır. Sosyal hizmet
uzmanlarının yeteneklerinin gelişimi sosyal hizmet organizasyonlarının
gelecekteki gereksinimlerini karşılamasını sağlayacaktır. Sosyal hizmet
faaliyetleri küreselleştikçe, sosyal hizmetlerin stratejik yönetimleri
uluslararası gelişimler ve sosyal hizmet eğitim sistemlerinin uzun dönemde
rekabet avantalarını arttırmak için daha önemli olmaktadır. 

References

  • ALTUN, A., Sadegül. "Okul Yöneticilerinin Teknolojiye Karşı Tutumlarının İncelenmesi", Çağdaş Eğitim, Nisan 2002, 286, s.13
  • COLLINS, James ve PORRAS, Jerry. "Dayanmak Üzere Kurulmuş, Vizyon Sahibi Şirketlerin Başarılı Alışkanlıkları
  • CYERT, Richard M.veGOODMAN, Pauls S.,"Creating Effective University-lndustry Aliiances: An Organizational Learning Perspektive", Organizational Dynamics, Spring 1997, s.45-47), çev.ıMacitAkımanve TuncelGürsoy,BizdenHaberler Dergisi, (Nisan, 1997),. s.4
  • ÇOBAN,Haşan, Bilgi Toplumuna Planlı Geçiş, Inkilap Yayınevi, İstanbul, 1997, s.155
  • DAVID,A.Garvin,"Building A Learning Organi- zation",BusinessCredit. (January 1994),s.19
  • DPT, özel Küreselleşme İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara, 2000, s.18
  • DRUKER, Peter, F., Managing For The Future-The 1990's and Beyond, T..Tallen Book/Dutton, 1992
  • DUNHPY,Dexter .TURNER, Dennis Turner ve CRAVVFORD, Micheal , "Organizational Learning as the Creation of Corporate Competences", Journal Management of Development, Vol.16, lss,4,1997,s.235
  • EREN,, Erol, örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, 5. İstanbul, Beta Yayınevi, 1998
  • ESER, Bilge, "Sosyal Yardımların Çöküşü", Newsweek,23 Eylül,2002
  • FIOL, C, MARIENE and LYLES, A., Marjaire," Organizational Learningn, Acaademy of Management Revİevv, Oct.1985, s.73
  • GATES, Bili, Dijital Sinir Sistemiyle Düşünce Hızında Çalışmak, ÇevıAli Cevat Akkoyunlu, Doğan Kitapçılık, İstanbul, 1999, s. 227
  • GUES, Arie, Yaşayan Şirket, ÇevıAhmet Ünver, Rota Yayınları, Ağustos, 1998, s.23
  • GÜMÜŞ,Mustafa,Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar, Alfa Yay., İstanbul, 1999, s.32
  • GÜR, Jale, Kalite Maratonu, Ankara Kültür Matbaası, 1997, s.27
  • HODGETTS,Richard,LUTHANS.Fred,and LEE,M.lSang,,>New Paradigm Organizastİons: From Total öuality to Learning to World- Class”, Organizational Dynamics, s.10s
  • İL, Sunay, "Aktif öğrenme: Eğitimde öğrenci Özerkliği: Yaratıcı Düşünce ve Yaşam Boyu öğrenme Motivasyonu”, 1. SM.Sempozyumu, Ankara, 1995, s.5
  • KARAKOYUNLU, Erdoğan , "Üçüncü Bin Yıla Girerken Değişim", Değişim'97, Mess Ya. No:262(Kasım1997), s.13
  • MARŞAP, Akın, Yaratıcı Liderlik, Öncü Kitap, Ankara, 1999, s. 63
  • MARŞAP,Akın,"Sosyal Hizmet Uygulamalarında Stratejik Planlama, İnsan Kaynakları ve TKY",Toplumsal Değişme ve Gelişme Sürecinde Sosyal Hizmet, 1996, Ankara, s.1
  • MATRIANA, E. "A Lİfelong Education Perspective for İn VVomen A World Society Focus On Development
  • NEVVSTON, John, "The Problems of Imcomplete Evaluation of Training", Training and Development Journal, (November, 1978), s.22-24 " paper in presented in the World Education Conference, İstanbul, 1977,s. 4
  • ÖZGEN, Hüseyin ve TÜRK, Murat, "öğrenen Organizasyon Sistemi ve Bir Öğrenen Organizasyon Modeli", Amme İdaresi Dergisi, Cilt. 29, s.2 (Haziran, 1996), s.73-75
  • ÖZTOP,Şener, "Sanat Eğitiminin Dili", Çağdaş Eğitim, Mayıs 2002,287,s.7
  • PETER,Senge, Beşinci Disiplin,çev.:A. İldeniz ve A.Doğukan, 3.lst.,Yapı Kredi Yay., 1996
  • ROSENBLAT, Bernard, , Communication in Business, 2nd Ed. 1982, s.41)
  • SARINAN, Halime, Teknoloji Yönetimi, Beta Yayınlan, İstanbul, 1998, s.25
  • SEGHEZZI, Diler Hans, Top Management and Öuality, New York, 1992, s.155
  • ŞAHİN, Fatih, "Sosyal Reforma Karşı Bireysel Tedavi: Yüzyıllık Tartışmanın Nedenlerine İlişkin Bir Deneme", Toplum Ve Sosyal Hizmet, 2000,s. 121
  • TOFFLER, Alvin ve Heidi, Yeni Bir Uygarlık Yaratmak, Çev,; Zülfü Dicleli, Inkiiap Kitapevi, 1996, İstanbul, s.36 TOFFLER, Alvin, YeniGüçlerYeniŞoklar,Çev:B. Çorakçı,Altın Kitaplar, İstanbul, 1992:32
  • TUNCAY, A. Can, Sosyal Güv. D..Araştırma, Eğitim, Ekin Yay., İstanbul, 1982, s. 24
  • TUTAR, Haşan, "Küreselleşme Sürecinde Bilginin Anlamı ve Değeri", Standard, Sa:436, Nisan 1998, s.72
  • ÜLGEN, Hayri, İşletme Yönetiminde Bilgisayar, Istanbuhlstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını 1990, s.4
  • WAYNE,F.Cascio, Managing Human Resources, (N.Y.: Mac Gw Hill, 1992), s.410 YOZGAT,Uğur, Yönetim Bilişim Sistemleri, Beta Yayınları, İstanbul,1998:45
There are 34 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Akın Marşap This is me

Publication Date October 15, 2002
Submission Date August 15, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Marşap, A. (2002). KÜRESELLEŞMEDE YENİ GELİŞİMLER VE SOSYAL HİZMET EĞİTİM (SHE) SİSTEMİNE ETKİLERİ: SOSYAL HİZMET EĞİTİM YÖNETİŞİMİNDE YENİ YETKİNLİKLER. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 13(2), 91-102.