Empathy is thought to be a consequence of imaginatively
entering the client's world of feeling, thinking, and acting, so that it is
very important in social workers' relations with the clients. In empathy,
social workers feel the client's private world as if it were their own, but it
is not enough for being empathic, because empathic understanding of the social
workers need to be demonstrated to the clients. The main purpose of this study
is to determine the effects of Social Work Interview Course on the empathic
understanding levels of the students. A pretest-posttest design was used to
evaluate the effectiveness of the course. In order to collect the data Empathic
Skills Inventory was administered. Comparisons of pretest-posttest scores were
analyzed by using paired sample paired t-tests. This study indicated that
empathic understanding levels of the students that attended the Social Work
Interview Course increased significantly
Empati müracaatçıların duygu, düşünce ve davranış dünyasına hayali bir
giriş olarak düsünülmektedir. Bu nedenle empati sosyal hizmet uzmanlanntn
müracaatçllarjyla ilíşkilerinde oldukça önem/idir. Empatide sosyal hizmet
uzmanlarl müracaatçının dünyasını sanki kendininmiş gibi hisseder; ancak bu tek
bayna yeterli deýildir, çünkü empatik anlayışınmüracaatçılara iletilmesi
gereklidir. Bu arastlrma, "Sosyal Hizmette Mülakat Dersi"nin
öğrencilerin empatik anlayışlarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırma verileri Dökmen tarafindan geliştirilen Empatik Beceri (31. çe©i
kullamlarak elde edilmiştir. ilk ölçüm-son ölçüm arasndaki farkl belirlemek
amacıyla eşleştirilmiş t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda Sosyal
Hizmette Mülakat Dersini alan öğrencilerin empati düzeyinin anlamlı bir düzeyde
arttığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2000 |
Submission Date | August 15, 2000 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 12 Issue: 1 |