Research Article
BibTex RIS Cite

VİLLA TİPİ KONAKLAMA ÜNİTELERİNİN NİTELİKLERİ: SEYAHAT ACENTALARI WEB SİTELERİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME

Year 2021, Volume: 18 Issue: 18, 159 - 178, 30.06.2021

Abstract

Günümüzde turizm tüketicileri, turistik hizmetlerin niteliği ve niceliği açısından giderek daha bilinçli ve talepkar hale gelmiştir. Bu bilinç ve talep neticesinde ortaya çıkan, geleneksel konaklama türlerinden farklı olan villa tipi konaklama üniteleri, son yıllarda giderek artan bir talep görmektedir. Dijital platformlarda tanıtımı ve rezervasyonu yapılan bu konaklama ünitelerinin farklı amaçlara uygun tarzda inşa ve dekore edilen ve belirli bir süre için kiralanılan konaklama işletmeleri olduğu söylenebilir.
Araştırmanın temel amacı seyahat acentalarının tanıtım ve rezervasyonunu web satış kanallarından yaptıkları villa tipi konaklama ünitelerini kategorize etmek, sundukları hizmetler üzerinden tanımlamak ve değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda tatil villası kiralama hizmeti veren seyahat acentalarının web siteleri, içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma yöntemine uygun olarak tarama tekniği kullanılmıştır. Belirlenen seyahat acentaları web sitelerindeki 3287 villa tipi konaklama ünitesi araştırmanın evrenini oluştururken 674’ü çalışmaya dahil edilmiştir.
Araştırmanın sonucunda seyahat acentaları web siteleri aracılığı ile tanıtım ve rezervasyonu yapılan tatil amaçlı villa tipi konaklama üniteleri en fazla Güney Ege ve Batı Akdeniz çevresindeki Kalkan, Fethiye ve Kaş destinasyonlarında konumlanmıştır. Villalar, denize sıfır, doğa içinde, muhafazakâr turistler için, balayı, jakuzili, lüks, evcil hayvan izinli, kapalı havuzlu, geniş aile ya da gruplar için ve de ısıtmalı havuzlu kategorilerde yer almaktadır. Doğa içinde villa, jakuzili villa, balayı villası, muhafazakâr turistler için villalar, kategoriler arasında ilk dört sırada yer almaktadır.

References

  • Altun, S. (2005). Turizm Mimarlığında Değişim ve Temalı Oteller. Mimarist, 17, 60-67.
  • Aykol, E. ve Zengel, R. (2014). 21. Yüzyılda Yeni Nesil Konaklama Yapıları: Butik Otel Yaklaşımı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25 (2), 211-225.
  • Bowie, D., and Buttle, F. (2004). Hospitality Marketing - An Introduction. Elsevier Oxford, UK: Butterworth-Heinemann.
  • Castells, M. (2016). İletişim Gücü, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Cooper, C., Fletcher, J., Fyall, A., Gilbert, D., and Wanhill, S. (2008). Tourism Principles and Practice. Essex: Pearson Prentice Hall.
  • Dijk, J.V. (2016). Ağ Toplumu, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Fernandez, L. M.C. and Serrano, A.M. (2004). Is The Hotel Classification System A Good Indicator For Quality? An Application in Spain. Tourism Management, 25 (6), 771-775.
  • Grandviewresearch, (2020). Vacation Rental Market Size, Share & Trends Analysis Report By Accommodation Type (Home, Apartments, Resort/Condominium), By Booking Mode (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2020 – 2027 (https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/vacation-rental-market) Erişim 23.12.2020.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kozak, N., Kozak, M.A. ve Kozak, M. (2014). Genel Turizm İlkeler Kavramlar, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Manisa, K. (2007). İkincil Konutların Turizm Sektöründe Yeniden Kullanılabilmesine İlişkin Bir Model Önerisi. Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Medlik, S., and Ingram, H. (2000). The Business Of Hotels (4th ed.). Jordan Hill, Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Metin, İ. (2015). E-Pazarlama. Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar (Edt. Burhan Kılıç, Zafer Öter), İstanbul:Beta Yayıncılık.
  • Middleton T.C., Alan F., Morgan M. R. (2009). Marketing in Travel And Tourism. Oxford: Elsevier Ltd.
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon Pazarlamasında İnternetin Rolü. Journal of Yasar University, 2 (8), 889-898.
  • Page, J.S. (2009). Tourism Management, Managing For Change. Oxford: Elsevier Limited.
  • Sağlık Bakanlığı a, https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-yeni-koronavirus-hastaligi-nedir.html Erişim 20.08.2020.
  • Sağlık Bakanlığı b, https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/toplumda-salgin-yonetimi/salgin-yonetimi-ve-calisma-rehberi/COVID-19_SALGIN_YONETIMI_VE_CALISMA_REHBERI.pdf Erişim 20.08.2020.
  • Sandıkçı, M. ve Alan, A. (2018). Devre Mülk/Tatil Sisteminde Karşılaşılan Yönetsel Sorunlar: Afyonkarahisar Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 1, 223-237.
  • Seyahat Acentaları Ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1618.pdf
  • Simon, J. and Burstein, P. (1995). Basic Research Methods in Social Sciences, NewYork: Random House.
  • Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı, https://www.tga.gov.tr/turkiyenin-guvenli-turizm-programi-hakkinda/ Erişim 20.08.2020.
  • Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik, https://www. tga.gov.tr.tr/mevzuatmetin/3.5.20058948.pdf Erişim 07.08.2020.
  • TURSAB Dijital Doğrulama, https://www.tursab.org.tr/tr/ddsv Erişim 07.08.2020.
  • TURSAB Duyuru, https://www.tursab.org.tr/duyurular/villa-daire-vb-konut-nitelikli-tasinmazlarin-turizm-amacli-konaklama-ihtiyaci-icin-kullandirilmasi-faaliyetleri-hakkinda-onemli-duyuru Erişim 07.08.2020.
  • TURSAB Rapor, (2020). Covid-19 Surecinde Turkiye ve Dunya Turizmi Degerlendirmesi https://www.tursab.org.tr/duyurular/covid-19-surecinde-turkiye-ve-dunya-turizmi-degerlendirmesi Erişim 18.10.2020.
  • Türker, G.Ö. (2020). Covid-19 Salgını Turizm Sektörünü Nasıl Etkiler? Turizm Akademisyenleri Perspektifinden Bir Değerlendirme. International Journal of Social Sciences and Education Research Online, 6 (2), 207-224.
  • UNWTO. Hotel Classification Systems. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284416646 Erişim 20.12.2020.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2013). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Wimmer, D.D. and Dominick, J.R. (2000). Mass Media Research: An Indroduction, Belmont: Wadsworth Publishing Company.
  • Yozkat, S.A. (2017). Arama Motoru Sonuçları Güvenilirliğinin Analizi: Google Örneği. E-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi, 1 (1), 72-81.
Year 2021, Volume: 18 Issue: 18, 159 - 178, 30.06.2021

Abstract

References

  • Altun, S. (2005). Turizm Mimarlığında Değişim ve Temalı Oteller. Mimarist, 17, 60-67.
  • Aykol, E. ve Zengel, R. (2014). 21. Yüzyılda Yeni Nesil Konaklama Yapıları: Butik Otel Yaklaşımı. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 25 (2), 211-225.
  • Bowie, D., and Buttle, F. (2004). Hospitality Marketing - An Introduction. Elsevier Oxford, UK: Butterworth-Heinemann.
  • Castells, M. (2016). İletişim Gücü, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Cooper, C., Fletcher, J., Fyall, A., Gilbert, D., and Wanhill, S. (2008). Tourism Principles and Practice. Essex: Pearson Prentice Hall.
  • Dijk, J.V. (2016). Ağ Toplumu, İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Fernandez, L. M.C. and Serrano, A.M. (2004). Is The Hotel Classification System A Good Indicator For Quality? An Application in Spain. Tourism Management, 25 (6), 771-775.
  • Grandviewresearch, (2020). Vacation Rental Market Size, Share & Trends Analysis Report By Accommodation Type (Home, Apartments, Resort/Condominium), By Booking Mode (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2020 – 2027 (https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/vacation-rental-market) Erişim 23.12.2020.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kozak, N., Kozak, M.A. ve Kozak, M. (2014). Genel Turizm İlkeler Kavramlar, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Manisa, K. (2007). İkincil Konutların Turizm Sektöründe Yeniden Kullanılabilmesine İlişkin Bir Model Önerisi. Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Medlik, S., and Ingram, H. (2000). The Business Of Hotels (4th ed.). Jordan Hill, Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Metin, İ. (2015). E-Pazarlama. Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar (Edt. Burhan Kılıç, Zafer Öter), İstanbul:Beta Yayıncılık.
  • Middleton T.C., Alan F., Morgan M. R. (2009). Marketing in Travel And Tourism. Oxford: Elsevier Ltd.
  • Özdemir, G. (2007). Destinasyon Pazarlamasında İnternetin Rolü. Journal of Yasar University, 2 (8), 889-898.
  • Page, J.S. (2009). Tourism Management, Managing For Change. Oxford: Elsevier Limited.
  • Sağlık Bakanlığı a, https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/tr/covid-19-yeni-koronavirus-hastaligi-nedir.html Erişim 20.08.2020.
  • Sağlık Bakanlığı b, https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/toplumda-salgin-yonetimi/salgin-yonetimi-ve-calisma-rehberi/COVID-19_SALGIN_YONETIMI_VE_CALISMA_REHBERI.pdf Erişim 20.08.2020.
  • Sandıkçı, M. ve Alan, A. (2018). Devre Mülk/Tatil Sisteminde Karşılaşılan Yönetsel Sorunlar: Afyonkarahisar Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 1, 223-237.
  • Seyahat Acentaları Ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.1618.pdf
  • Simon, J. and Burstein, P. (1995). Basic Research Methods in Social Sciences, NewYork: Random House.
  • Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı, https://www.tga.gov.tr/turkiyenin-guvenli-turizm-programi-hakkinda/ Erişim 20.08.2020.
  • Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik, https://www. tga.gov.tr.tr/mevzuatmetin/3.5.20058948.pdf Erişim 07.08.2020.
  • TURSAB Dijital Doğrulama, https://www.tursab.org.tr/tr/ddsv Erişim 07.08.2020.
  • TURSAB Duyuru, https://www.tursab.org.tr/duyurular/villa-daire-vb-konut-nitelikli-tasinmazlarin-turizm-amacli-konaklama-ihtiyaci-icin-kullandirilmasi-faaliyetleri-hakkinda-onemli-duyuru Erişim 07.08.2020.
  • TURSAB Rapor, (2020). Covid-19 Surecinde Turkiye ve Dunya Turizmi Degerlendirmesi https://www.tursab.org.tr/duyurular/covid-19-surecinde-turkiye-ve-dunya-turizmi-degerlendirmesi Erişim 18.10.2020.
  • Türker, G.Ö. (2020). Covid-19 Salgını Turizm Sektörünü Nasıl Etkiler? Turizm Akademisyenleri Perspektifinden Bir Değerlendirme. International Journal of Social Sciences and Education Research Online, 6 (2), 207-224.
  • UNWTO. Hotel Classification Systems. https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284416646 Erişim 20.12.2020.
  • Ural, A. ve Kılıç, İ. (2013). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile Veri Analizi, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Wimmer, D.D. and Dominick, J.R. (2000). Mass Media Research: An Indroduction, Belmont: Wadsworth Publishing Company.
  • Yozkat, S.A. (2017). Arama Motoru Sonuçları Güvenilirliğinin Analizi: Google Örneği. E-Journal of New Media / Yeni Medya Elektronik Dergi, 1 (1), 72-81.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Nermin Ayaz 0000-0002-5537-4267

Ali Türker 0000-0001-9509-7543

Publication Date June 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 18 Issue: 18

Cite

APA Ayaz, N., & Türker, A. (2021). VİLLA TİPİ KONAKLAMA ÜNİTELERİNİN NİTELİKLERİ: SEYAHAT ACENTALARI WEB SİTELERİ ÜZERİNDEN BİR DEĞERLENDİRME. Journal of Travel and Tourism Research, 18(18), 159-178.

21622 20964   download   20965    20966  2162320967  download        download 20969download