Son teknolojik gelişmeler, sürücüsüz araçların ve Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) bulunan araçların karayolu trafiğindeki yaygınlığını artırmıştır. Bunun bir sonucu olarak, sürücüsüz araçların kullanımı için güvenlik açısından kritik endişeler ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, bir TIR kamyonunun römorku ile SAE 2. Seviye otonom Tesla Arabası arasındaki bir çarpışmayı ele almıştır. Oto pilot fonksiyonuyla seyir halinde olan 40 yaşındaki Tesla sürücüsü, çarpışmadan önce herhangi bir kaçınma hareketi yapmadan römorkun orta kısmına tüm hızıyla çarparak römorkun altından geçmiş ve ilk çarpmanın etkisiyle yaşamını yitirmiştir. Kazaya sebebiyet veren İnsan Hatası ve Ekipman Arızası faktörleri, kök neden analizinin belirli araçları kullanılarak analiz edilmiştir. Bunlar sırasıyla Beş Neden Tekniği ve Bariyer Analizidir. Gerçekleştirilen bu analizler, sürücüsüz araçları kullanırken durumsal farkındalığın önemini vurgulamış, ADAS'ın güvenlik bariyeri fonksiyonlarının başarısız olabileceğini ve bu sistemlere gereğinden fazla güvenilmemesi gerektiğini göstermiştir. Sürücüsüz sistemlere aşırı güvenmenin olası nedenleri tartışılmış ve otomatikleştirilmiş araç sürücülerinin güvenliğini hedefleyen önerilerde bulunulmuştur.
The recent technological developments have increased the prevalence of automated vehicles and vehicles with Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) within the roadway traffic. Consequently, different safety-critical concerns rise for the usage of self-driving vehicles. The present study has investigated a crash between a semi-trailer of a Freightliner Truck and an SAE Level 2 automated Tesla Car. Operated during the autopilot mode engaged, the 40-year-old Tesla Driver hit and traveled under the mid aspect of the semi-trailer without taking any evasive actions prior to the crash and instantly deceased after the initial impact. The contributory factors of Human Error and Equipment Failure have been analyzed using specific tools of the root cause analysis: Five Whys Technique and Barrier Analysis respectively. The analysis has emphasized the importance of situational awareness while driving automated vehicles and showed that safety barrier features of ADAS may fail and should not be over-relied. The potential reasons to over-rely automated systems were discussed, and recommendations that target the safety of automated vehicle drivers have been made.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Case Study |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.