Trafik kazaları, insan hayatını etkileyen büyük bir halk sağlığı sorunudur. Meydana gelen trafik kazalarının büyük çoğunluğu genellikle insan hatalarından kaynaklanmaktadır. Ancak tüm kazalar insani hatalardan kaynaklanmaz, yol durumu ve zemin durumu gibi diğer faktörler de kazalara neden olabilir. Aynı noktada sürekli olarak benzer kazaların meydana geldiği yerler, kaza kara noktası olarak adlandırılır. Bu çalışmada, Kastamonu ilinden başlayarak Niğde ilinde son bulan D765 İnebolu devlet karayolunun 2. kesim noktası 0. kilometresinde bulunan Devrekani Kavşağı mevkiinde 2010-2022 yılları arasında meydana gelen trafik kazaları incelenmiştir. Bu kavşak noktası 2019 yılından itibaren köprü kavşak halini almıştır. Öncesinde ise kontrolsüz (hemzemin) kavşak olarak çalışan sistem sebebiyle çok fazla kaza meydana gelmiştir. Devrekani kavşağı mevkiinde 2010- 2018 yılları arasında onlarca ölümlü yaralamalı kaza meydana gelmiştir. Meydana gelen kazaları engellemek amacıyla 2018 yılı içerisinde Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından kavşak noktasının köprü kavşağa dönüştürülmesine karar verilmiştir. İnşa çalışması sırasında titizlikle alınan tedbirler sayesinde belirtilen alanda ölümlü bir kaza yaşanmaması da dikkat çekmektedir. Bu veriler sonucunda yapılan köprü kavşağın ne kadar gerekli ve önemli olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, hemzemin kavşaklarda yapılan iyileştirme çalışmalarının olumlu faydaları olduğu tespit edilmiş ve benzer noktalarda alınabilecek önlemlerin trafik kazalarını azaltacağı sonucuna varılmıştır.
Traffic accidents are a major public health problem affecting human life. The vast majority of traffic accidents that occur are usually caused by human errors. However, not all accidents are caused by human error, other factors such as road condition and ground condition can also cause accidents. Places where similar accidents occur continuously at the same point are called accident black spots. In this study, traffic accidents that took place between 2010-2022 in Devrekani Junction, located at the 0th kilometer of the 2nd intersection points if the D765 İnebolu state highway, starting from Kastamonu and ending in Niğde province, were investigated. This junction point has become a bridge junction since 2019. Previously, too many accidents occurred due to the system operating as an uncontrolled (at-grade) intersection. Between 2010 and 2018, dozens of fatal and injury accidents occurred at Devrekani junction area. In 2018, the General Directorate of Highways decided to transform the junction point into a bridge junction in order to prevent the accidents that occurred. It is also remarkable that no fatal accident occurred at the specified location thanks to the meticulous precautions taken during the construction work. As a result of these data, it is seen how necessary and important the bridge junction is. As a result, it has been determined that the improvement works carried out at at-grade intersections have positive benefits and it has been concluded that the measures that can be taken at similar points will reduce traffic accidents.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.