Bu çalışmada yabancı dil öğretimi duyu organları bağlamında ele alınmıştır. Tarama modelindeki çalışmada, görsel-işitsel odaklı geleneksel öğretim yaklaşımlara alternatif olarak çok duyulu (multisensory) öğretim stratejisi ve öğrenme ortamlarının kullanılmasının önemi vurgulanmıştır. Beş duyuya hitap ederek daha anlamlı ve bütünsel öğrenmeyi sağlayan bu strateji, öğrenci odaklı ve farklılıklara duyarlı çağdaş öğrenme kuramlarına uygundur. Çalışmada ayrıca, çok duyulu öğrenme ortamlarının nitelikleri, çoklu sunum ilkeleri ve çok duyulu öğretim materyallerinin özellikleri ile bununla ilgili öğretmen rolleri irdelenmiştir. Çalışma sonunda, çok duyulu öğretim stratejileri ve ortamlarının Türkiye’de genelde başarısız sonuçlar alınan yabancı dil öğretimine yeni açınımlar sağlama potansiyeline sahip olduğu değerlendirilmiştir.
Bu çalışmada yabancı dil öğretimi duyu organları bağlamında ele alınmıştır. Tarama modelindeki çalışmada, görsel-işitsel odaklı geleneksel öğretim yaklaşımlara alternatif olarak çok duyulu (multisensory) öğretim stratejisi ve öğrenme ortamlarının kullanılmasının önemi vurgulanmıştır. Beş duyuya hitap ederek daha anlamlı ve bütünsel öğrenmeyi sağlayan bu strateji, öğrenci odaklı ve farklılıklara duyarlı çağdaş öğrenme kuramlarına uygundur. Çalışmada ayrıca, çok duyulu öğrenme ortamlarının nitelikleri, çoklu sunum ilkeleri ve çok duyulu öğretim materyallerinin özellikleri ile bununla ilgili öğretmen rolleri irdelenmiştir. Çalışma sonunda, çok duyulu öğretim stratejileri ve ortamlarının Türkiye’de genelde başarısız sonuçlar alınan yabancı dil öğretimine yeni açınımlar sağlama potansiyeline sahip olduğu değerlendirilmiştir.
Journal Section | SOS |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 6, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 2 Issue: 1 |