BibTex RIS Cite

Çok Duyulu (Multi Sensory) Yabancı Dil Öğretimi

Year 2009, Volume: 2 Issue: 1, - , 06.10.2010

Abstract

Bu çalışmada yabancı dil öğretimi duyu organları bağlamında ele alınmıştır. Tarama modelindeki çalışmada, görsel-işitsel odaklı geleneksel öğretim yaklaşımlara alternatif olarak çok duyulu (multisensory) öğretim stratejisi ve öğrenme ortamlarının kullanılmasının önemi vurgulanmıştır. Beş duyuya hitap ederek daha anlamlı ve bütünsel öğrenmeyi sağlayan bu strateji, öğrenci odaklı ve farklılıklara duyarlı çağdaş öğrenme kuramlarına uygundur. Çalışmada ayrıca, çok duyulu öğrenme ortamlarının nitelikleri, çoklu sunum ilkeleri ve çok duyulu öğretim materyallerinin özellikleri ile bununla ilgili öğretmen rolleri irdelenmiştir. Çalışma sonunda, çok duyulu öğretim stratejileri ve ortamlarının Türkiye’de genelde başarısız sonuçlar alınan yabancı dil öğretimine yeni açınımlar sağlama potansiyeline sahip olduğu değerlendirilmiştir.

Çok Duyulu (Multi Sensory) Yabancı Dil Öğretimi

Year 2009, Volume: 2 Issue: 1, - , 06.10.2010

Abstract

Bu çalışmada yabancı dil öğretimi duyu organları bağlamında ele alınmıştır. Tarama modelindeki çalışmada, görsel-işitsel odaklı geleneksel öğretim yaklaşımlara alternatif olarak çok duyulu (multisensory) öğretim stratejisi ve öğrenme ortamlarının kullanılmasının önemi vurgulanmıştır. Beş duyuya hitap ederek daha anlamlı ve bütünsel öğrenmeyi sağlayan bu strateji, öğrenci odaklı ve farklılıklara duyarlı çağdaş öğrenme kuramlarına uygundur. Çalışmada ayrıca, çok duyulu öğrenme ortamlarının nitelikleri, çoklu sunum ilkeleri ve çok duyulu öğretim materyallerinin özellikleri ile bununla ilgili öğretmen rolleri irdelenmiştir. Çalışma sonunda, çok duyulu öğretim stratejileri ve ortamlarının Türkiye’de genelde başarısız sonuçlar alınan yabancı dil öğretimine yeni açınımlar sağlama potansiyeline sahip olduğu değerlendirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section SOS
Authors

Burhan Akpınar This is me

Kamil Aydın This is me

Publication Date October 6, 2010
Published in Issue Year 2009 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Akpınar, B., & Aydın, K. (2010). Çok Duyulu (Multi Sensory) Yabancı Dil Öğretimi. TÜBAV Bilim Dergisi, 2(1).
ISSN: 1308 - 4941