Bu araştırma lise biyoloji konularından olan duyularımız konusundan “dokunma duyusu-deri, işitme duyusu-kulak ve koklama duyusu-burun” ile ilgili çalışma yapraklarının uygulanmasıyla öğrenci başarısının ne derece etkilendiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmış, araştırma gruplarından birisinde çalışma yapraklarıyla öğretim, diğerinde geleneksel öğretim uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre denenen öğretim yöntemleri kendi içlerinde karşılaştırıldıklarında, bütün gruplar için ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretim yöntemlerinin birbirleriyle karşılaştırılması sonucunda ise deney grubu lehinde bir fark bulunmuş olup, çalışma yapraklarının biyoloji öğretiminin daha sağlıklı yürütülmesinde etkili olduğu söylenebilir.
Bu araştırma lise biyoloji konularından olan duyularımız konusundan “dokunma duyusu-deri, işitme duyusu-kulak ve koklama duyusu-burun” ile ilgili çalışma yapraklarının uygulanmasıyla öğrenci başarısının ne derece etkilendiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli kullanılmış, araştırma gruplarından birisinde çalışma yapraklarıyla öğretim, diğerinde geleneksel öğretim uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre denenen öğretim yöntemleri kendi içlerinde karşılaştırıldıklarında, bütün gruplar için ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretim yöntemlerinin birbirleriyle karşılaştırılması sonucunda ise deney grubu lehinde bir fark bulunmuş olup, çalışma yapraklarının biyoloji öğretiminin daha sağlıklı yürütülmesinde etkili olduğu söylenebilir.
Journal Section | SOS |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 7, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 3 Issue: 1 |