Eğitimin temel amacı tüm yaşam için hazırlıktır. Eğitim programlarının buna göre düzenlenmesi gerekliliği kaçınılmazdır. Eğitim programları hazırlanırken programın içeriğinin genel ve özel amaçlara uyumlu olması son derece önemlidir. Türkiye’deki eğitim kurumlarında öğrenme ve öğretme faaliyetleri, gelişi güzel değil, M.E.B’na bağlı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından hazırlanan öğretim programlarıyla belirlenir. İlk 1924’ten itibaren başlayan ve 1941 Türk Coğrafya Kongresi’yle de en önemli aşamalarından birini gerçekleştiren Coğrafya programları her zaman çok tartışılmıştır. Hazırlan programların çok eleştirilen yönlerinden biri de içeriğin yeterince açık bir şekilde ifade edilmemesi ve güncellenmemesidir. Eğitim programının içeriği hem Milli Eğitim’in hem de coğrafya dersinin genel ve özel amaçları doğrultusunda hazırlanmalı ve yürütülmelidir. Tartışmalar ve beklentiler neticesinde program en büyük evrimini 2005 yılında yaşamıştır. M.E.B’na bağlı Talim Terbiye Kurulu tarafından yürütülen çalışmalarla Coğrafya Ders Programları tekrar ele alınmıştır. Programın değişin süreci 2002’de başlamış ve süreç 14.07.2005 tarih ve 198 sayılı madde ile kabul edilerek karara bağlanmıştır. Bu araştırmanın amacı, 2005 Coğrafya Dersi Öğretim Programının İçeriğine ilişkin öğretmen görüşlerini değerlendirmektir. Ayrıca bu değişkenin, öğretmenlerin kıdem yılı, mezun oldukları fakülte, cinsiyet, okulların fiziki yeterlilikleri ve çalıştıkları okul türleri gibi özelliklerine göre ne ölçüde farklar oluşturduğu da tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu sayede programın içeriği konusunda öğretmen görüşlerine göre çıkacak sonuçlar değerlendirilmiş ve ortaya konulmuştur.
Eğitimin temel amacı tüm yaşam için hazırlıktır. Eğitim programlarının buna göre düzenlenmesi gerekliliği kaçınılmazdır. Eğitim programları hazırlanırken programın içeriğinin genel ve özel amaçlara uyumlu olması son derece önemlidir. Türkiye’deki eğitim kurumlarında öğrenme ve öğretme faaliyetleri, gelişi güzel değil, M.E.B’na bağlı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından hazırlanan öğretim programlarıyla belirlenir. İlk 1924’ten itibaren başlayan ve 1941 Türk Coğrafya Kongresi’yle de en önemli aşamalarından birini gerçekleştiren Coğrafya programları her zaman çok tartışılmıştır. Hazırlan programların çok eleştirilen yönlerinden biri de içeriğin yeterince açık bir şekilde ifade edilmemesi ve güncellenmemesidir. Eğitim programının içeriği hem Milli Eğitim’in hem de coğrafya dersinin genel ve özel amaçları doğrultusunda hazırlanmalı ve yürütülmelidir. Tartışmalar ve beklentiler neticesinde program en büyük evrimini 2005 yılında yaşamıştır. M.E.B’na bağlı Talim Terbiye Kurulu tarafından yürütülen çalışmalarla Coğrafya Ders Programları tekrar ele alınmıştır. Programın değişin süreci 2002’de başlamış ve süreç 14.07.2005 tarih ve 198 sayılı madde ile kabul edilerek karara bağlanmıştır. Bu araştırmanın amacı, 2005 Coğrafya Dersi Öğretim Programının İçeriğine ilişkin öğretmen görüşlerini değerlendirmektir. Ayrıca bu değişkenin, öğretmenlerin kıdem yılı, mezun oldukları fakülte, cinsiyet, okulların fiziki yeterlilikleri ve çalıştıkları okul türleri gibi özelliklerine göre ne ölçüde farklar oluşturduğu da tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu sayede programın içeriği konusunda öğretmen görüşlerine göre çıkacak sonuçlar değerlendirilmiş ve ortaya konulmuştur.
Journal Section | SOS |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 16, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 4 Issue: 1 |