Research Article
BibTex RIS Cite

THE EXAMINATION OF THE PROFESSIONAL ANXIETY LEVELS OF TEACHER CANDIDATES

Year 2018, Volume: 11 Issue: 1, 87 - 99, 28.03.2018

Abstract



 The aim of this research is to reveal out the professional anxieties of teacher candidates. Determining the reasons of the professional anxiety, the effects of the anxiety and suggestions to reduce the anxiety level are the sub-problems of the study. In the study, qualitative research method is used. 22 teacher candidates are the participants, determined via maximum variety sampling and criterion sampling. At the end it is found that, teacher candidates are anxious mostly about economic conditions and communication with school principals, parents, students and colleague. As for reducing the anxiety levels of teacher candidates and cause them start work well-equipped, decisions should be considered in detail and appointment of these prospective teachers should be done equitable. 


References

  • Akgün, F., & Özgür. H. (2014). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki kaygılarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(5), 1206-1223. Atmaca, H. (2013). Almanca, Fransızca ve İngilizce öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygıları. Turkish Studies, 8(10), 67-76. Bilali, O., & Tarusha, F. (2015). Factors influencing the appearance of teaching anxiety to student teachers. European Journal of Social Sciences Education and Research, 3(2), 90-94. Bozdam, A., & Taşğın, Ö. (2011). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 13(1), 44-53. Cabı, E., & Yalçınalp, S. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik mesleki kaygı ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 85-96. Cabı, E., & Yalçınalp, S. (2009). Öğretmen adaylarının mesleki ve eğitim teknolojilerini kullanma kaygı düzeylerine yönelik görüşleri. Proceedings of 9th International Educational Technology Conference, IETC, 6-9 May, Hacettepe Üniversitesi, 579-584. Can-Türkdoğan, S. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörlere göre mesleki kaygıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
Year 2018, Volume: 11 Issue: 1, 87 - 99, 28.03.2018

Abstract

References

  • Akgün, F., & Özgür. H. (2014). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki kaygılarının incelenmesi. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(5), 1206-1223. Atmaca, H. (2013). Almanca, Fransızca ve İngilizce öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygıları. Turkish Studies, 8(10), 67-76. Bilali, O., & Tarusha, F. (2015). Factors influencing the appearance of teaching anxiety to student teachers. European Journal of Social Sciences Education and Research, 3(2), 90-94. Bozdam, A., & Taşğın, Ö. (2011). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 13(1), 44-53. Cabı, E., & Yalçınalp, S. (2013). Öğretmen adaylarına yönelik mesleki kaygı ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44, 85-96. Cabı, E., & Yalçınalp, S. (2009). Öğretmen adaylarının mesleki ve eğitim teknolojilerini kullanma kaygı düzeylerine yönelik görüşleri. Proceedings of 9th International Educational Technology Conference, IETC, 6-9 May, Hacettepe Üniversitesi, 579-584. Can-Türkdoğan, S. (2014). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörlere göre mesleki kaygıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Social Sciences
Authors

Didem Koşar

Publication Date March 28, 2018
Acceptance Date March 8, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Koşar, D. (2018). THE EXAMINATION OF THE PROFESSIONAL ANXIETY LEVELS OF TEACHER CANDIDATES. TÜBAV Bilim Dergisi, 11(1), 87-99.
ISSN: 1308 - 4941