1978 yılından sonra yapılan reform ve dışa açılım politikasından sonra ekonomisini güçlendiren Çin’in turizm alanında da büyük değişim ve gelişim yaşadığı göze çarpmaktadır. Günümüzde dış turizm pazarının önemli bir bölümünü teşkil eden ve sürekli büyüyen Çin pazarı birçok ülkenin turizm sektörünün canlanması ve ülkeye döviz girdisini artırması açısından önemli bir potansiyele sahip olduğu bilinmektedir. Bu nedenle, bu pazardan daha fazla pay alabilmek için bu pazardaki turistlerin özelliklerinin iyi analiz edilip anlaşılması önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı, Türkiye’ye gelen Çinli turistlerin profilinin ve seyahat davranışlarının belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, iki farklı anket yöntemi kullanılarak toplam 790 adet geçerli anket toplanmıştır. Elde edilen verilere ise, SPSS 19.0 programı kullanılarak tanımlayıcı istatistikler uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda, yüksek eğitimli, orta ve üst gelire sahip, kadın, evli ve Türkiye’ye ilk kez gelenlerin çoğunluğu oluşturduğu; Eğlence, rahatlama ve yeni şeyler öğrenme ise Çinli turistlerin Türkiye’yi turizm destinasyonu olarak seçmesindeki en önemli üç seyahat motivasyonu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anket verilerinin dağıtılmasında ve toplanmasında yardımcı olan İstanbul Flex Tur'a ve makalenin ingilizce özetinin kontrolünü ve değerlendirmesini yapan Ahmet AYDOĞAN'a teşekkür ederim.
China, having strengthened its economy with reforms and by the policy of opening up to foreign markets which was implemented in 1978, observably experienced great change and development in the outbound tourism domain. Today, it's known that the Chinese market, which constitutes an important part of the outbound tourism market and is constantly growing, has an important potential in terms of reviving the tourism sector of many countries and increasing foreign currency inflow to the country. For this reason, it is important to analyze and understand the profiles of Chinese tourists well in order to gain lion share from this market. In this context, the main purpose of this study is to determine the profile and travel behavior of Chinese tourists who visit Turkey. For this purpose, a total of 790 valid survey data were collected using two different survey methods. And, descriptive statistical analysis were applied to the obtained data by using SPSS 19.0 software. Research results indicate that majority of respondents were highly educated, have the middle and upper income, were female, married and come to Turkey for the first time. Moreover, research result revealed that three most important tourism motivations were entertainment, relaxation and learning novel things.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |