Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Research Article
BibTex RIS Cite

40 m2 Almanya, Willkommen in Deutschland ve Kebab Connection Film Afişlerinin Göstergebilimsel Değerlendirimi.

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 249 - 254, 31.12.2024
https://doi.org/10.59372/turajas.1588325

Abstract

İnsanoğlu, yüzyıllar boyunca kendini ve içinde yaşadığı evreni tanımlayarak güvenli ve öngörülebilir bir çevre yaratmaya çalışmış, kendinden yola çıkarak da ötekini tanımlamış, böylelikle sadece kendi kimliğini oluşturmakla kalmamış, aynı zamanda ötekiye dair değer ve bakış açısıyla toplumsal yapıları kurmuştur. Dolayısıyla insanoğlunun var olduğundan beri devam eden hareketlilik, beraberinde birçok değeri, değersizliği, önlemleri, politikayı vb. getirerek göç edilen ülkelerin toplumsal dokusunu dönüştürmüştür. Önemi ve derinliği bakımından bu kadar büyük bir etkiye sahip olan göç aynı zamanda, sinema ve film afişlerinde de yerini almış ve almaya da devam etmektedir. Özellikle Türkiye’den Almanya’ya göç eden göçmenlerin duygulanımları, yaşadıkları ve entegrasyon süreçleri, her iki toplumun birbirini anlaması, yorumlaması, kabulü ve reddi sinemada sıkça kendine yer bulmuştur.
Edebiyat, kültür ve medya çalışmalarında önemli bir figür olan Roland Barthes, sadece 'yazarın ölümünü' ilan etmesi ve metinlerarasılık teorisi ile değil, aynı zamanda evrenin sonsuz göstergeler ile dolu olduğunu belirterek kültürel göstergelerin incelenmesine katkı sağlamıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, seçili film afişlerinin Roland Barthes’e referansla analiz edilmesidir. Söz konusu amaç için, film afişleri araştırma alanı olarak seçilmiş olup, afişler üzerinden öteki imajının nasıl yansıtıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır.

References

  • Allen G. (2003) Roland Barthes. Routledge, London and New York.
  • Barthes, R. (1993). Göstergebilimsel Serüven (çev. Mehmet Rifat – Sema Rifat). Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Bircan, U. (2015). Roland Barthes ve göstergebilim. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 13(26), 17-41.
  • Ebert, R. & Beck, A. (2007). Colloquia Germanica, Thema: Film. Narr Francke Attempto Verlag GmbH Co. KG. 40(1): 87-98.
  • Fiske, J. (2010). Introduction to Communication Studies, Routledge, London and New York.
  • Kamps, J. (1999). Plakatt, Max Niemeyer Verlag GmbH, Tübingen.
  • Karakuş, M. (2016). Mehrfach kodierte Identitäten im Film Almanya–Willkommen in Deutschland von Yasemin Şamdereli1. Konzepte der Interkulturalität in der Germanistik weltweit, 297-304.
  • Kaya, T. (2018). Filmlerde Türkiye’den Almanya’ya İşgücü Göçü: Son Bölüm. Loji: Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1): 101-123.
  • Kırgız Karak, Ş. (2014). Edebiyatta Yankılanan Bir Seda: Göç, A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED], (51): 229-243.
  • Kırgız, Ş. (2020). Modern Zamanın Yalnız Bireyleri: Doris Dorrie’nin Keiner ‘Liebt Mich’ Adlı Filmine Yakın Bir Okuma. Uluslararası Göbeklitepe Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi Kongre Tam Metin Kitabı. Olha Bykova, Zhanuzak Alimgerey (Edt.). Iksad Publication. 297-309.
  • Solaker, A. A. (2019). Çokkültürcülük Bağlamında III. ve IV. Kuşak Türklerin Entegrasyonu ve ‚Almanyalı Türk’ Kimliği (Deutschtürke), The Journal of Academic Social Science, 46(46): 409-420.
  • Solaker, A. A., & Gündüz, Z. (2023). Günther Wallraff’ın “En Alttakiler”(Ganz Unten) Adlı Eserinde Madun Kimliğin Eleştirel Söylem Analizi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 40(2): 390-401.
  • Yaylagül, Ö. (2015). Göstergebilim ve dilbilim. Hece Yayınları ve Dergileri.
  • Zengin, E., Zengin, M. & Yılmaz, O. (2017). Tevfik Başer’in 40m2 Almanya Adlı Filminde Kadın-Mekân İlişkisi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (12): 268-275.

40 m2 Almanya, Willkommen in Deutschland ve Kebab Connection Film Afişlerinin Göstergebilimsel Değerlendirimi

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 249 - 254, 31.12.2024
https://doi.org/10.59372/turajas.1588325

Abstract

İnsanoğlu, yüzyıllar boyunca kendini ve içinde yaşadığı evreni tanımlayarak güvenli ve öngörülebilir bir çevre yaratmaya çalışmış, kendinden yola çıkarak da ötekini tanımlamış, böylelikle sadece kendi kimliğini oluşturmakla kalmamış, aynı zamanda ötekiye dair değer ve bakış açısıyla toplumsal yapıları kurmuştur. Dolayısıyla insanoğlunun var olduğundan beri devam eden hareketlilik, beraberinde birçok değeri, değersizliği, önlemleri, politikayı vb. getirerek göç edilen ülkelerin toplumsal dokusunu dönüştürmüştür. Önemi ve derinliği bakımından bu kadar büyük bir etkiye sahip olan göç aynı zamanda, sinema ve film afişlerinde de yerini almış ve almaya da devam etmektedir. Özellikle Türkiye’den Almanya’ya göç eden göçmenlerin duygulanımları, yaşadıkları ve entegrasyon süreçleri, her iki toplumun birbirini anlaması, yorumlaması, kabulü ve reddi sinemada sıkça kendine yer bulmuştur.
Edebiyat, kültür ve medya çalışmalarında önemli bir figür olan Roland Barthes, sadece 'yazarın ölümünü' ilan etmesi ve metinlerarasılık teorisi ile değil, aynı zamanda evrenin sonsuz göstergeler ile dolu olduğunu belirterek kültürel göstergelerin incelenmesine katkı sağlamıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, seçili film afişlerinin Roland Barthes’e referansla analiz edilmesidir. Söz konusu amaç için, film afişleri araştırma alanı olarak seçilmiş olup, afişler üzerinden öteki imajının nasıl yansıtıldığı tespit edilmeye çalışılmıştır.

References

  • Allen G. (2003) Roland Barthes. Routledge, London and New York.
  • Barthes, R. (1993). Göstergebilimsel Serüven (çev. Mehmet Rifat – Sema Rifat). Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Bircan, U. (2015). Roland Barthes ve göstergebilim. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 13(26), 17-41.
  • Ebert, R. & Beck, A. (2007). Colloquia Germanica, Thema: Film. Narr Francke Attempto Verlag GmbH Co. KG. 40(1): 87-98.
  • Fiske, J. (2010). Introduction to Communication Studies, Routledge, London and New York.
  • Kamps, J. (1999). Plakatt, Max Niemeyer Verlag GmbH, Tübingen.
  • Karakuş, M. (2016). Mehrfach kodierte Identitäten im Film Almanya–Willkommen in Deutschland von Yasemin Şamdereli1. Konzepte der Interkulturalität in der Germanistik weltweit, 297-304.
  • Kaya, T. (2018). Filmlerde Türkiye’den Almanya’ya İşgücü Göçü: Son Bölüm. Loji: Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1): 101-123.
  • Kırgız Karak, Ş. (2014). Edebiyatta Yankılanan Bir Seda: Göç, A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi [TAED], (51): 229-243.
  • Kırgız, Ş. (2020). Modern Zamanın Yalnız Bireyleri: Doris Dorrie’nin Keiner ‘Liebt Mich’ Adlı Filmine Yakın Bir Okuma. Uluslararası Göbeklitepe Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi Kongre Tam Metin Kitabı. Olha Bykova, Zhanuzak Alimgerey (Edt.). Iksad Publication. 297-309.
  • Solaker, A. A. (2019). Çokkültürcülük Bağlamında III. ve IV. Kuşak Türklerin Entegrasyonu ve ‚Almanyalı Türk’ Kimliği (Deutschtürke), The Journal of Academic Social Science, 46(46): 409-420.
  • Solaker, A. A., & Gündüz, Z. (2023). Günther Wallraff’ın “En Alttakiler”(Ganz Unten) Adlı Eserinde Madun Kimliğin Eleştirel Söylem Analizi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 40(2): 390-401.
  • Yaylagül, Ö. (2015). Göstergebilim ve dilbilim. Hece Yayınları ve Dergileri.
  • Zengin, E., Zengin, M. & Yılmaz, O. (2017). Tevfik Başer’in 40m2 Almanya Adlı Filminde Kadın-Mekân İlişkisi. Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (12): 268-275.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Science (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Şehnaz Işık 0000-0002-3018-7721

Early Pub Date January 1, 2025
Publication Date December 31, 2024
Submission Date November 19, 2024
Acceptance Date December 23, 2024
Published in Issue Year 2024Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Işık, Ş. (2025). 40 m2 Almanya, Willkommen in Deutschland ve Kebab Connection Film Afişlerinin Göstergebilimsel Değerlendirimi. Turkish Research Journal of Academic Social Science, 7(2), 249-254. https://doi.org/10.59372/turajas.1588325

ISSN: 2667-4491

Dear Authors,
According to the February 25, 2020 dated ULAKBIM decision, all kinds of researches conducted with qualitative or quantitative approaches that require data collection from participants using survey, interview, focus group study, observation, experiment, interview techniques, and the use of humans and animals (including materials/data) for experimental or other scientific purposes require an Ethics Committee certificate.

The ethics committee approvals obtained in accordance with the “publication policy” of the articles submitted to the Turkish Academic Social Sciences Research Journal must be specified in the METHOD section of the article and uploaded to the system. Publications with plagiarism report over 20% and studies without ethics committee approval will not be evaluated for publication in our journal.
Thank you for your attention and understanding.

20120

This work is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International License 

20119

Turkish Research Journal of Academic Social Science (TURAJAS) is indexed by the following national and international scientific indexing services:

20096 20097 20098 20126 20127 20128 20147 

20148