Turizm Litvanya'nın en hızlı büyüyen sektörlerinden biridir. Litvanya kültürel
mirasının önemli parçası olan Karay Türkleri, güçlü etnik turizm potansiyeline sahip turistik
bir üründür. Ayrıca, Karay etnik kültürü Litvanya turizminin çeşitlendirilmesinde önemli bir
potansiyele sahiptir.
Bu çalışmanın amacı, Litvanya Trakai’de yaşayan Karay Türklerinin etnik turizm
potansiyelinin incelenmesidir. Çalışmada Türk turistlerin Trakai’ye yönelimleri ve bu bölgede
etnik turizmle ilgili yerel yönetimlerin, halkın ve yerel işletmelerin etnik turizme yönelik
görüşleri araştırılmıştır. Bu amaçla Türkiye’den Trakai’ye tur düzenleyen seyahat
acenteleriyle, Karay Türklerinin yaşadığı Trakai bölgesindeki yerel yönetim temsilcileriyle ve
yerel işletme temsilcileriyle mülakatlar yapılmıştır. Literatür taraması ve mülakatlardan elde
edilen veriler ışığında bölgedeki etnik turizm incelenmiş ve bölgede etnik turizmin gelişimine
yönelik stratejilerin ortaya konması için SWOT analizi yapılmıştır.
Araştırma, hem yerel Karay kültürünün etnik turizm potansiyelini ortaya koyması, hem
de Türk turistlerin Karay bölgesine yönelik eğilimlerinin bilinmesi açısından önem
taşımaktadır.
Araştırma sonucunda, Litvanya'nın en popüler Türk turistik destinasyonlarından biri
olan Trakai şehri, Karay kültürünün etnik turizm açısından büyük bir potansiyele sahip
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, bu potansiyelin geliştirilebilmesi için bazı stratejiler
belirlenmiştir. Bu stratejiler; bölge turizm pazarlamasında Karay etnik kültür kaynaklarının
turistik ürün olarak kullanılması ve Türk turistlere bu ürünlerin pazarlanması, Türkiye'de
Litvanya tanıtılırken Karay kültürünün tanıtımının da yapılması, daha çok Türk turist
çekebilmek için vize işlemlerinin kolaylaştırılması ve tur fiyatlarının indirilmesi, Türkiye’nin
kalabalık nüfusu ve yakın coğrafi konumu sebebiyle Litvanya'nın öncellikli turizm pazarları
listesine eklenmesi ve Trakai'nin turizm sektöründe var olan sorunlarının çözümlenmesi için
turizm katılımcıları ve otoritelerinin işbirliği ile Trakai turizm politikalarının belirlenmesi ve
turizm planlanmasının yapılmasıdır
Tourism sector is one of the fastest growing economic sectors in Lithuania. Karaim
ethnic culture has a high potential to be developed as a tourism product and plays an
important part in Lithuanian cultural heritage. Moreover, Karaim ethnic culture has an
important potential for product diversification of the Lithuanian tourism sector.
The purpose of this study is to examine Lithuanian Karaims living in Trakai as an
ethnic tourism destination. In this study the tendencies and needs of Turkish tourists inTrakai,
attitudes of local authorities, local community and local enterprises towards ethnic tourism
were investigated. For this purpose, interwievs were made with Turkish tour operators that
are organizing Trakai tours, Trakai local authority representatives and local enterprises.
Using literature research and interview data, ethnic tourism in the region was examined and
SWOT analysis was performed to determine its development strategies.
This study is of great importance for revealing the touristic potential of the local
Karaim culture and also for understanding Turkish tourists tendencies in the Karaim region.
As a result of the study, it was determined that Trakai city as one of the most popular
Turkish tourism destinations in Lithuania, which is famous for Karaim culture has grea
tpotential from the ethnic tourism perspective. Furthermore, some strategies were determined
in order to develope this potential. These strategies are; using Karaim ethnic cultural
resources as a tourism product in the regional tourism marketing and marketing these
products toTurkish tourists, promoting Karaim culture during the Lithuanian promotion in
Turkey, easing visa procedures and lower tour prices in order to attract more Turkish tourists
to Lithuania, because of its high population and close location including Turkey in
Lithuania's priority target tourism markets list, in order to solve some problems in the Trakai
tourism sector determining Trakai tourism politics and tourism planning using collaboration
between tourism participants and local authorities is needed
Other ID | JA39TA66YT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 1 |