Pazarlama ve turizm alanında güven ve bağlılık arasındaki ilişkiye yönelik çalışmalarda güvenin genellikle marka güveni veya müşteri güveni olarak ele alındığı ancak personele güven konusunun yeteri kadar ele alınmadığı gözlemlenmiştir. Oysa personele güvenin marka güveni ve marka bağlılığı ile yakından ilişkili olduğu ve her iki değişkeni de etkileyen önemli unsurlardan biri olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle çalışmanın amacı acenteye güven ve personele güvenin acenteye bağlılık üzerindeki etkisi ve söz konusu üç değişkenin birbirileri ile ilişkilerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışmanın evreni seyahat acentelerinden tur satın alan müşteriler olup veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Analizler Mersin ve Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren acentelerin müşterilerinden elde edilen 190 adet veri ile gerçekleştirilmiştir. Bu analiz sonuçlarına göre acenteye güven ile personele güven arasında 0,75 düzeyinde, acenteye bağlılık ile personele güven arasında ise 0,73 düzeyinde pozitif yönlü bir ilişki olduğu görülmüştür. Acenteye bağlılık ile acenteye güven arasında ise 0,75 düzeyinde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan personele güvenin acenteye bağlılığı 0,38 oranında etkilediği, acenteye güvenin acenteye bağlılığı ise 0,46 oranında etkilediği görülmüştür. Analizler sonucunda ulaşılan bulgular söz konusu değişkenler arasında yüksek düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişkinin varlığını ortaya koymaktadır. Bu bulgunun tüketici güvenini ve tüketici bağlılığını artırmaya yönelik çalışmalar planlayan araştırmacı ve uygulayıcılara farklı bir bakış açısı ve bilgi alt yapısı sunabileceği değerlendirilmektedir
In the field of tourism and marketing there have been many studies conducted about the relationship between trust and loyalty, and these studies have been mostly based on the brand trust and/or customer trust, yet there hasn't been enough studies about the trust in staff. However trust in staff is thought to have a deep connection to brand loyalty and brand trust and is one of the important elements that affect both of the variables. Therefore, the aim of the study is to analyze the effect of trust in staff and trust in agency on the loyalty on agency and the relation between said three variables. The participant of the research is the customers who purchased tours from travel agencies. Information was gathered via survey method. The analyses were conducted on the 190 surveys conducted on the customers of travel agencies which operate in Cappadocia and Mersin. According to the analysis results, there is a positve correlation at 0,75 level between trust in agency and trust in staff, and a positive correlation at0,73 level between loyalty to agency and trust in staff. A positive correlation at 0.75 level was seen between loyalty to agency and trust in agency. On the other hand, trust in staff affects loyalty to agency at 38%, and trust in agency affects loyalty to agency at 46%. The findings of the analysis show a high positive correlation between the said variables. This research aims to offer a new perspective and substructure to researchers that plan to improve consumer trust and consumer loyalty
Other ID | JA44CT52GH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 1 |