Günümüzde birçok alanda rekabetin artmasıyla birlikte, sürekli yeni kavramlar karşımıza çıkmaktadır. Bu kavramlardan biri de pazarlama literatüründe yerini alan spor pazarlamasıdır. Spor pazarlaması, hem ülkelerin ve spor branşlarının dünya çapında tanınmaları hem de rekabetin gerektirdiği gelir kaynaklarının sağlanabilmesi açısından oldukça önem taşıyan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada temel olarak, bir takıma taraftar olmada spor pazarlamasının nasıl bir rolü olduğu, taraftarları bu konuda en çok hangi faktörlerin etkilediğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini, 2009-2010 eğitim- öğretim yılında ‘Düzce Üniversitesi Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu ve Akçakoca Meslek Yüksekokulu’nda’ eğitimine devam eden 1800 öğrenci oluşturmaktadır. Olasılıklı örnekleme yöntemlerinden basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 261 öğrenciden dönüş alınmıştır. Çalışmanın sonucunda ise, takım tutma nedenleri olarak sosyal çevre çok etkili olmamaktadır, aileden ise en çok babanın takım tutmada neden olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca taraftarların sıklıkla takımlarının spor mağazalarına giderek takımlarının amblemlerini taşıyan ürünlerini satın aldıkları da elde edilen bulgular arasındadır
Sports marketing, both with regard to recognition of countries and sport branches worldwide and providing required source of income as a requirement of competition, appears to us as an important concept. At this study, basically it is aimed to reveal how sports marketing has a role at becoming supporter of a sports club and that which factors affects supporters most in this regard. 1800 students continuing education at Düzce University Akçakoca School of Tourism and Hotel Management and Akçakoca Vocational School in 2009- 2010 academic year constitute universe of the study. It was thought that all of the students forming the universe of the study are accessible and thus no sampling method was needed to be chosen. As a result of the study, it came out that social environment and media have little effect on becoming a supporter of a soccer club, and together with that father among family members affects most on which club will be supported. Besides supporters frequently visit stores of their sports club and purchase products which has emblem of the clubs is among the results of the study
Other ID | JA47DA39AF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 1 |