Bu çalışma ile Türk eğitim
sisteminde kırsalda görevli öğretmenlerin bilgi ve deneyim eksikliği
yaşadıkları dönemlerde yaşadıkları sorunların belirlenerek, mentorluk hizmetine
olan gereksinimlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler
görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve araştırmaya kırsal bölgelerde çalışan
11 öğretmen gönüllük esasına göre katılmışlardır. Çalışma grubunun
belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma
yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
ulaşılan bulgular; kırsalda görevli öğretmenlerin görevlerinin ilk yıllarında
zaman yönetiminde ciddi sıkıntılar yaşadığı, aile katılımının yetersiz oluşu
ile öğrencilerin akademik başarı düzeylerinin düşük olması ve okulun fizik
şartlarının yetersizliği ile öğretim materyallerinin eksik oluşu birleşince
öğretim içeriğinin sunumunda verimliliğin azaldığı belirlenmiştir. İdari
işlerin yürütülmesinde, resmi yazışmalarda sorun yaşandığı tespit edilmiştir. Bütün
bu olumsuzlukların giderilmesi açısından etkin hizmetiçi eğitim etkinliklerin
düzenlenmesi ve kırsalda görevli öğretmenlerin görevlerinin ilk yıllarında
deneyimi az öğretmenlere yol gösterici ya da bir mentorun rehberlik etmesi
mentorluk hizmetinin sunulması önemli görülmektedir.
The purpose of this study
is to identify the problems that teachers working in rural regions encounter
concerning the Turkish educational system during the years they lack knowledge
and experience and to determine their needs for mentorship services. The data
was collected through an interview form and 11 teachers who works in rural
regions participated into the research voluntarily. The study group was defined using purposeful
sampling method. The data were analyzed through the content analysis processes.
According to the findings of the study; teachers working in rural regions
encounter serious problems in time management during the early years of their
profession and that the effectiveness of presenting teaching contents decrease
due to lack of family participation, low level of student academic achievement,
poor physical conditions of the school and insufficient amount of teaching
materials. It was also observed that they had problems in administrative issues
and official correspondence. Arranging effective in-service training activities
and offering mentorship services for inexperienced teachers in rural regions
may help to resolve these problems.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2017 |
Acceptance Date | January 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 1 |
TURJE is licensed to the public under a Creative Commons Attribution 4.0 license.