Bu araştırmada dilsel ve kültürel öğelerin, aynı zamanda hem göze hem de kulağa hitap eden ‘Cola Turka’ reklamında nasıl kullanıldığı incelenmektedir. Bu amaçla söylemin bütünlüğünden yola çıkarak, kullanılan dilin (İngilizce) içine Türkçe sözcüklerin nasıl serpiştirildiği ve Türk kültürüne özgü gelenek ve göreneklerin reklam filminde yer alan farklı kültürden oyuncuların rolleri ile nasıl örüntülendiği saptanmaya çalışılmıştır.
In this research, the use of linguistic and cultural elements has been investigated in the TV commercial of Cola Turca which has an audio-visual appeal. For this purpose, starting with the unity of the discourse, the use of Turkish words within the original text (English) has been examined. In this study, the relationship between the customs and traditions of Turkish culture and the actors in the commercial who belong to a different culture has also been established.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 5 Issue: 7 |