Research Article
BibTex RIS Cite

Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Kırgız Öğrencilerin Eğitimlerinden Sonra Ülkelerindeki Sosyo-Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Durumları

Year 2010, Volume: 12 Issue: 12, 39 - 62, 01.06.2010

Abstract

Sovyetler Birliği’nin dağılmasından sonra bağımsızlıklarını elde eden

Türk Cumhuriyetleri ve özerk yönetime kavuşan topluluklar ile Türkiye arasında

birçok alanda ilişki başlamıştır. Bu ilişkiler, özellikle eğitim alanında

yoğunlaşmıştır. Bunun en önemli kısmını Türkiye’ye yüksek öğrenim görmek

amacıyla gelen öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma, bu kapsamda Türkiye

Cumhuriyeti ile Kırgızistan Cumhuriyeti arasında yapılan anlaşmalar

çerçevesinde yüksek öğrenimlerini Türkiye’de gören öğrencilerin ülkelerine

döndükten sonra kendi ülkelerindeki sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel

durumlarını tespite yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma ile iki ülke

arasında gerçekleştirilen öğrenci değişim anlaşmalarına bağlı olarak

gerçekleştirilen öğrenci değişimi uygulamalarının bu süreçte değerlendirilmesi

amaçlanmıştır.

References

  • Açıkalın, A. ve diğerleri. (1996). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Sorunları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Arslan, A. (1994). Türk Cumhuriyetleri ve Türk Topluluklarından Türkiye’ye Gelen Öğrenciler (1992–1993). İstanbul: Yay Ofset.
  • Beşirli, H. (2007). Türkiye’ye Yüksek Örenim Görmek Amacıyla Gelen Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Öğrencilerinin Sosyo-Politik Tutumlarına Yönelik Sosyolojik Bir Analiz. 1. Uluslararası Sosyal Bilimciler Kongresi, Kocaeli, cilt 2. 873-899.
  • Çağlar, A. (1996). Yeni Bir Göçmen Türü: Türk Üniversitelerinde Yabancı Uyruklu Öğrenci Olmak.4. Ulusal Sosyoloji Kongresi, Toplum ve Göç. Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları, 152-162.
  • Ertürk, Y. E. ve diğerleri. (1996). Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Türk Dünyasına Bakışları. Ankara: Siyasal Yayınları.
  • TC. Başbakanlık. (1996). Türk Yüksek Öğretiminin:1) Bugünkü Durumu, Sorunları, Çözüm Önerileri 2) Türk Cumhuriyetleri ve Akraba Topluluklardan Gelen Öğrencilerin Sorunları Çözüm Önerileri. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı. (1993). Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Arasında Yapılan Anlaşmalar. Cilt: 1, İlişkiler ve Faaliyetler. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Dairesi, Ankara: MEB Yayınları.
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). 2008 Yılı Bütçesine İlişkin Rapor. Ankara: Devlet Kitapları Basımevi.
  • TC Milli Eğitim Bakanlığı, Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü. (1994). Türk Cumhuriyetleri ile Türk ve Akraba Topluluklarından Gelen Öğrencilere Uygulanan Anket. Ankara: MEB Yayınları.
  • Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü. (1994). Kurum Yurtlarında Barınıp Türkçe Öğrenimi Gören Türk Cumhuriyetleri ve Diğer Türk Toplulukları Öğrencilerinin Psikolojik, Sosyal ve Ekonomik Durumları İle Beklenti ve İzlenimleri. Ankara: Kredi ve Yurtlar Kurumu Yayınları.
  • www.stat.kg. National Statistical Committee Kyrgyz Republic, Census Of Kyrgyz Republic of 1999.
  • www.yeogm.meb.gov.tr/ikili/turk-cum.html.kg
Year 2010, Volume: 12 Issue: 12, 39 - 62, 01.06.2010

Abstract

References

  • Açıkalın, A. ve diğerleri. (1996). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Sorunları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Arslan, A. (1994). Türk Cumhuriyetleri ve Türk Topluluklarından Türkiye’ye Gelen Öğrenciler (1992–1993). İstanbul: Yay Ofset.
  • Beşirli, H. (2007). Türkiye’ye Yüksek Örenim Görmek Amacıyla Gelen Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Öğrencilerinin Sosyo-Politik Tutumlarına Yönelik Sosyolojik Bir Analiz. 1. Uluslararası Sosyal Bilimciler Kongresi, Kocaeli, cilt 2. 873-899.
  • Çağlar, A. (1996). Yeni Bir Göçmen Türü: Türk Üniversitelerinde Yabancı Uyruklu Öğrenci Olmak.4. Ulusal Sosyoloji Kongresi, Toplum ve Göç. Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları, 152-162.
  • Ertürk, Y. E. ve diğerleri. (1996). Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Türk Dünyasına Bakışları. Ankara: Siyasal Yayınları.
  • TC. Başbakanlık. (1996). Türk Yüksek Öğretiminin:1) Bugünkü Durumu, Sorunları, Çözüm Önerileri 2) Türk Cumhuriyetleri ve Akraba Topluluklardan Gelen Öğrencilerin Sorunları Çözüm Önerileri. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı. (1993). Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Arasında Yapılan Anlaşmalar. Cilt: 1, İlişkiler ve Faaliyetler. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Dairesi, Ankara: MEB Yayınları.
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). 2008 Yılı Bütçesine İlişkin Rapor. Ankara: Devlet Kitapları Basımevi.
  • TC Milli Eğitim Bakanlığı, Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü. (1994). Türk Cumhuriyetleri ile Türk ve Akraba Topluluklarından Gelen Öğrencilere Uygulanan Anket. Ankara: MEB Yayınları.
  • Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü. (1994). Kurum Yurtlarında Barınıp Türkçe Öğrenimi Gören Türk Cumhuriyetleri ve Diğer Türk Toplulukları Öğrencilerinin Psikolojik, Sosyal ve Ekonomik Durumları İle Beklenti ve İzlenimleri. Ankara: Kredi ve Yurtlar Kurumu Yayınları.
  • www.stat.kg. National Statistical Committee Kyrgyz Republic, Census Of Kyrgyz Republic of 1999.
  • www.yeogm.meb.gov.tr/ikili/turk-cum.html.kg
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hayati Beşirli This is me

Publication Date June 1, 2010
Submission Date February 2, 2019
Published in Issue Year 2010 Volume: 12 Issue: 12

Cite

APA Beşirli, H. (2010). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Kırgız Öğrencilerin Eğitimlerinden Sonra Ülkelerindeki Sosyo-Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Durumları. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), 12(12), 39-62.

Hacettepe University Turkish Studies Institute 06532 Beytepe / Ankara
Phone: +90 312 297 67 71 or +90 312 297 67 72
Fax: +90 0312 297 71 71

Hacettepe University Journal of Turkish Studies (HUTAD)
Phone: +90 312 297 71 82
hutad@hacettepe.edu.tr