Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Kırgız Öğrencilerin Eğitimlerinden Sonra Ülkelerindeki Sosyo-Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Durumları

Yıl 2010, Cilt: 12 Sayı: 12, 39 - 62, 01.06.2010

Öz

Sovyetler Birliği’nin dağılmasından sonra bağımsızlıklarını elde eden

Türk Cumhuriyetleri ve özerk yönetime kavuşan topluluklar ile Türkiye arasında

birçok alanda ilişki başlamıştır. Bu ilişkiler, özellikle eğitim alanında

yoğunlaşmıştır. Bunun en önemli kısmını Türkiye’ye yüksek öğrenim görmek

amacıyla gelen öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırma, bu kapsamda Türkiye

Cumhuriyeti ile Kırgızistan Cumhuriyeti arasında yapılan anlaşmalar

çerçevesinde yüksek öğrenimlerini Türkiye’de gören öğrencilerin ülkelerine

döndükten sonra kendi ülkelerindeki sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel

durumlarını tespite yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma ile iki ülke

arasında gerçekleştirilen öğrenci değişim anlaşmalarına bağlı olarak

gerçekleştirilen öğrenci değişimi uygulamalarının bu süreçte değerlendirilmesi

amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Açıkalın, A. ve diğerleri. (1996). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Sorunları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Arslan, A. (1994). Türk Cumhuriyetleri ve Türk Topluluklarından Türkiye’ye Gelen Öğrenciler (1992–1993). İstanbul: Yay Ofset.
  • Beşirli, H. (2007). Türkiye’ye Yüksek Örenim Görmek Amacıyla Gelen Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Öğrencilerinin Sosyo-Politik Tutumlarına Yönelik Sosyolojik Bir Analiz. 1. Uluslararası Sosyal Bilimciler Kongresi, Kocaeli, cilt 2. 873-899.
  • Çağlar, A. (1996). Yeni Bir Göçmen Türü: Türk Üniversitelerinde Yabancı Uyruklu Öğrenci Olmak.4. Ulusal Sosyoloji Kongresi, Toplum ve Göç. Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları, 152-162.
  • Ertürk, Y. E. ve diğerleri. (1996). Türk Cumhuriyetleri Öğrencilerinin Türk Dünyasına Bakışları. Ankara: Siyasal Yayınları.
  • TC. Başbakanlık. (1996). Türk Yüksek Öğretiminin:1) Bugünkü Durumu, Sorunları, Çözüm Önerileri 2) Türk Cumhuriyetleri ve Akraba Topluluklardan Gelen Öğrencilerin Sorunları Çözüm Önerileri. Ankara: Başbakanlık Yayınları.
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı. (1993). Türkiye İle Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Arasında Yapılan Anlaşmalar. Cilt: 1, İlişkiler ve Faaliyetler. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Türk Cumhuriyetleri ve Türk Toplulukları Dairesi, Ankara: MEB Yayınları.
  • TC. Milli Eğitim Bakanlığı. (2008). 2008 Yılı Bütçesine İlişkin Rapor. Ankara: Devlet Kitapları Basımevi.
  • TC Milli Eğitim Bakanlığı, Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü. (1994). Türk Cumhuriyetleri ile Türk ve Akraba Topluluklarından Gelen Öğrencilere Uygulanan Anket. Ankara: MEB Yayınları.
  • Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü. (1994). Kurum Yurtlarında Barınıp Türkçe Öğrenimi Gören Türk Cumhuriyetleri ve Diğer Türk Toplulukları Öğrencilerinin Psikolojik, Sosyal ve Ekonomik Durumları İle Beklenti ve İzlenimleri. Ankara: Kredi ve Yurtlar Kurumu Yayınları.
  • www.stat.kg. National Statistical Committee Kyrgyz Republic, Census Of Kyrgyz Republic of 1999.
  • www.yeogm.meb.gov.tr/ikili/turk-cum.html.kg
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hayati Beşirli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 2 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Beşirli, H. (2010). Türkiye’de Yüksek Öğrenim Gören Kırgız Öğrencilerin Eğitimlerinden Sonra Ülkelerindeki Sosyo-Ekonomik ve Sosyo-Kültürel Durumları. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), 12(12), 39-62.

 32315  MLA   TR DİZİN    32307   EBSCO 

Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71

Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi (HÜTAD)
Tel: +90 312 297 71 82
hutad@hacettepe.edu.tr