BibTex RIS Cite

Sİyasal İletİşİm ve Propaganda: Yöntemler ve Uygulamalar

Year 2011, Volume: 2 Issue: 8, 21 - 50, 25.03.2022

References

  • AKARCALI, Sezer 2003 , İletişim ve Propaganda, İstanbul: İmaj Yayınevi.
  • AKINCI VURAL, Z., BAT, M. 2009 , Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri, Journal of Yasar University, 4 16 .
  • ALGÜL, Figen 2004 , Günümüzde Siyasal İletişi ve Medyanın Buluşma Noktası: Politainment eğlenceli siyaset/siyasal eğlence . Yüksek Lisans Tezi, MÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Fakültesi .
  • ARMAND, Mattelart 1995 , Uluslararası Reklamcılık. çev. Işın Gürbüz, Ayrıntı, İstanbul.
  • AZİZ, Aysel 2007 , Siyasal İletişim, 2.Basım, İstanbul: Nobel Yayınları.
  • BALCI, Ş, BAL, E. 2007 , 22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı Bir Analiz, İletişim Fakültesi Dergisi, 5-28.
  • BEKTAŞ, Arsev 1996 , Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • BROWN, J.A, 1992 , Siyasal Propaganda, çev. Yusuf Yazar, İstanbul: Ağaç Yayıncılık.
  • CAN, B. 2000 , 1999 Seçim Kampanyasında Gazete Reklamları. Maltepe İletişim Fakültesi Dergisi, 1 1
  • DALKIRAN, Nesrin 1995 , Siyasal Reklamcılık ve Basının Rolü, İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.
  • DEBORD 1996 , Gösteri Toplumu ve Yorumlar, çev. Aysen Ekmekçi-Oksan Taskent, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • DEVRAN, Yusuf, 2003 , Siyasal Kampanya Yönetimi: Mesaj, Strateji ve Taktikler, İstanbul: And Yayınları, 76.
  • DİVANOĞLU USLU, S. 2008 , Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri ve Önemi, Niğde. Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Aralık 2008, Cilt: 1, Sayı: 2, s. 105-118.
  • DOMENACH, 1961 , Siyasi Propaganda, ,1993,çev. Cevdet Perin ,İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • ECEVİT, M. 1994 , “Türkiye’de Kamuoyu Yoklamalarına İlişkin Bir Değerlendirme.” Dünyada ve Türkiye’de Güncel Sosyolojik Gelişmeler. Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları.
  • ENGİN, Sevinç 2006 , Siyasal Kampanya Sürecinde Medya ve Siyasal Reklamcılığın Rolü, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset ve Sosyal Bilimler Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • ERCAN, E. Tanşu, O. 2002 , Cem Uzan ve Genç Parti Olgusu, Türkiye Raporu, Nu.: 08-2002. Ankara, Uğurlu, 1994: 15.
  • ERSOY, Fatoş 1991 , Politikada Pazarlama, İstanbul: İletişim Yayınları, 9.
  • GÖNEN, Aslı YAPAR 2008 , İletişimin Çok Boyutluluğu, İletişim Fakültesi Dergisi, s. 33.
  • GÜRBÜZ, Yaşar 1987 , Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler, İstanbul: Beta Yayınları.
  • HALE, Julian 1975 , RadioPower: Propaganda andİnternationalBroadcasting, Paul Elek Press, London.
  • HERMAN Edwards S. 2004 . Medyada İkiyüzlülük, Propaganda Çağında Haberleri Deşifre Etmek . İstanbul: Çiviyazıları Yayınları.
  • HERMAN, Edward S. ve Noam Chomsky 1999 , Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? çev. İsmail Kaplan. Minerva, İstanbul.
  • HERMAN, Edward S. ve Noam Chomsky 1999 , Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? çev. İsmail Kaplan. Minerva, İstanbul.
  • İLAL, Ersan, 1989 , İletişim, Yığınsal İletim Araçları ve Toplum, İstanbul: Der Yayınları.
  • JEAN, Marie Cotteret 1970 , Gouvcrnanti et Gouvernee, çev. Hayrani Altıntaş, s. 5-24.
  • KARAAĞAÇLI, A. 2008 , Vaatleri ve Projeleriyle İran Cumhurbaşkanlığı Adayları, http://www.bil- gesam.com/tr
  • KAYA, A. Raşit 1985 , Kitle İletişim Sistemleri, Ankara.
  • KÖKER, Eser 2007 , Politikanın İletişimi İletilşimin Politikası Ankara: İmge Kitabevi.
  • MACİT, Mustafa 2010 , Türkiye’de Toplumsal Değişim ve Siyaset 1950-2000- Siyasal Afiş ve İlanların Dilinden, İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • MARİE, Cotteret J. ve Claude EMERİ 1995 , Seçim Sistemleri çev. Ahmet Kotil. İstanbul: İletisim
  • MUTLU, Erol 1993 , İletişim Sözlüğü, Ankara: Ark Yayınları.
  • NOAM , Chomsky 1993 , Medya Gerçeği. çev. Abdullah Yılmaz, İstanbul: Tüm zamanlar Basım.
  • OKTAY, Mahmut 2002 , Politikada Halkla İlişkiler, İstanbul: Derin Yayınları.
  • OSKAY, Ünsal 2007 , İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları.
  • OSKAY, Ünsal 2007 , İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları.
  • ÖZERKAN, Şengül 1992 , Kamuoyu Araştırmalarının Karar Verme Sürecine Etkisi, Marmara ileti- şim Dergisi, Sayı:1
  • ÖZKAN, Abdullah, 2007 , Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul.
  • ÖZKAN, Necati 2002 , Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri AŞ Yayınları.
  • ÖZSOY, Osman 2001 , Politik Propaganda Teknikleri, İstanbul: Alfa Basım Yayın.
  • ÖZSOY, Osman 2009 , Seçim Kazandıran Siyasal İletişim, İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • PAKSOY, Mahmut ve Ahmet C.Acar 1998 , Örgütsel İletişim, Üçüncü Baskı, Eskişehir.
  • RİKER, William H. 1997 , Siyasi Manipülasyon Sanatı. çev. Hakan Yurdakul. İstanbul: Nehir Yayınları.
  • SAĞNAK, M. 1996 , Medya-Politik 1983-1993 Yılları Arasında Medya-Politikacı İlişkileri . İstanbul: Eti Kitapları.
  • SARAÇ, C. 2007 , Sözlü İletişim Becerileri Açısından Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Ankara,1-16.
  • SEQUELA Jacques 1997 , Eğlenceli Şeydir Su Reklamcılık. çev. Nihal Önol. AD, İstanbul.
  • TACAR, Pulat 1997 , Siyasetin Finansmanı, Doruk Yayınları.
  • TAN, Ahmet 2002 , Politik Pazarlama, İstanbul: Papatya Yayınları, s. 19.
  • TOKGÖZ, Oya 1990 , ”Ulusal Kampanyalar”, Kamuoyu Araştırmaları I. Uluslararası Sempozyumu, 17-19 Ekim 1988, drl. Muharrem Varol, AÜ BYYO Yayınları: 69-75.
  • TOKGÖZ, OYA 1991 , Türkiye’de 1983 ve 1987 Genel Seçimlerinde kullanılan Siyasal Reklamlar, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 24, Sayı 1, s. 13-28.
  • TOKGÖZ, Oya 1999 , Anavatan Partisi ve Doğru Yol Partisi 1987-1999 Gazete Siyasal Reklamları Üzerinden Değerlendirme”, İletişim, Yaz 1999/3, s. 61-89.
  • TOKGÖZ, OYA 2010 , Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal Ankara: İletişim, İmge Kitabevi Yayınları.
  • TOPUZ, Hıfzı 1991 , Siyasal Reklamcılık Dünya’dan ve Türkiye’den Örneklerle, İstanbul: Cem Yayınevi.
  • TURAN, Ali Eşref, 2004 , Türkiye’de Seçmen Davranışı Önceki Kırılmalar ve 2002 Seçimi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 4.
  • USLUATA, A. 1994 , İletişim. 1. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • UZTUĞ, Ferruh 1999 , Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Ankara: Medicat Yayınları.
  • ÜSTE, Rabia B. YÜKSEL, B. ÇALIŞKAN, S. 2007 , 2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Pazarlama Tekniklerinin Kullanımı ve İzmir İli Örneği, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mayıs 2007, Sayı:15, YAVAŞGEL, Emine, 2004 , Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler, Ankara: Babil Yayıncılık.
  • YILMAZ, A. 1996 , Siyasal Reklamcılık ve Kamuoyu. Yeni Türkiye Dergisi Türk Siyaseti Özel Sayısı, 9, 185-204.
  • YUMLU, Konca 1994 , Kitle iletişim Kuram ve Araştırmaları, İzmir; Nam Basın Limitet.
Year 2011, Volume: 2 Issue: 8, 21 - 50, 25.03.2022

References

  • AKARCALI, Sezer 2003 , İletişim ve Propaganda, İstanbul: İmaj Yayınevi.
  • AKINCI VURAL, Z., BAT, M. 2009 , Siyasal Seçim Kampanyalarında Yeni İletişim Teknolojileri, Journal of Yasar University, 4 16 .
  • ALGÜL, Figen 2004 , Günümüzde Siyasal İletişi ve Medyanın Buluşma Noktası: Politainment eğlenceli siyaset/siyasal eğlence . Yüksek Lisans Tezi, MÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Fakültesi .
  • ARMAND, Mattelart 1995 , Uluslararası Reklamcılık. çev. Işın Gürbüz, Ayrıntı, İstanbul.
  • AZİZ, Aysel 2007 , Siyasal İletişim, 2.Basım, İstanbul: Nobel Yayınları.
  • BALCI, Ş, BAL, E. 2007 , 22 Temmuz 2007 Genel Seçimlerinde AKP ve CHP Reklamları: Karşılaştırmalı Bir Analiz, İletişim Fakültesi Dergisi, 5-28.
  • BEKTAŞ, Arsev 1996 , Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • BROWN, J.A, 1992 , Siyasal Propaganda, çev. Yusuf Yazar, İstanbul: Ağaç Yayıncılık.
  • CAN, B. 2000 , 1999 Seçim Kampanyasında Gazete Reklamları. Maltepe İletişim Fakültesi Dergisi, 1 1
  • DALKIRAN, Nesrin 1995 , Siyasal Reklamcılık ve Basının Rolü, İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları.
  • DEBORD 1996 , Gösteri Toplumu ve Yorumlar, çev. Aysen Ekmekçi-Oksan Taskent, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • DEVRAN, Yusuf, 2003 , Siyasal Kampanya Yönetimi: Mesaj, Strateji ve Taktikler, İstanbul: And Yayınları, 76.
  • DİVANOĞLU USLU, S. 2008 , Seçim Kampanyalarında Siyasal Pazarlama Karması Elemanlarının Yeri ve Önemi, Niğde. Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Aralık 2008, Cilt: 1, Sayı: 2, s. 105-118.
  • DOMENACH, 1961 , Siyasi Propaganda, ,1993,çev. Cevdet Perin ,İstanbul, Remzi Kitabevi.
  • ECEVİT, M. 1994 , “Türkiye’de Kamuoyu Yoklamalarına İlişkin Bir Değerlendirme.” Dünyada ve Türkiye’de Güncel Sosyolojik Gelişmeler. Ankara: Sosyoloji Derneği Yayınları.
  • ENGİN, Sevinç 2006 , Siyasal Kampanya Sürecinde Medya ve Siyasal Reklamcılığın Rolü, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Siyaset ve Sosyal Bilimler Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • ERCAN, E. Tanşu, O. 2002 , Cem Uzan ve Genç Parti Olgusu, Türkiye Raporu, Nu.: 08-2002. Ankara, Uğurlu, 1994: 15.
  • ERSOY, Fatoş 1991 , Politikada Pazarlama, İstanbul: İletişim Yayınları, 9.
  • GÖNEN, Aslı YAPAR 2008 , İletişimin Çok Boyutluluğu, İletişim Fakültesi Dergisi, s. 33.
  • GÜRBÜZ, Yaşar 1987 , Karşılaştırmalı Siyasal Sistemler, İstanbul: Beta Yayınları.
  • HALE, Julian 1975 , RadioPower: Propaganda andİnternationalBroadcasting, Paul Elek Press, London.
  • HERMAN Edwards S. 2004 . Medyada İkiyüzlülük, Propaganda Çağında Haberleri Deşifre Etmek . İstanbul: Çiviyazıları Yayınları.
  • HERMAN, Edward S. ve Noam Chomsky 1999 , Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? çev. İsmail Kaplan. Minerva, İstanbul.
  • HERMAN, Edward S. ve Noam Chomsky 1999 , Medya Halka Nasıl Evet Dedirtir? çev. İsmail Kaplan. Minerva, İstanbul.
  • İLAL, Ersan, 1989 , İletişim, Yığınsal İletim Araçları ve Toplum, İstanbul: Der Yayınları.
  • JEAN, Marie Cotteret 1970 , Gouvcrnanti et Gouvernee, çev. Hayrani Altıntaş, s. 5-24.
  • KARAAĞAÇLI, A. 2008 , Vaatleri ve Projeleriyle İran Cumhurbaşkanlığı Adayları, http://www.bil- gesam.com/tr
  • KAYA, A. Raşit 1985 , Kitle İletişim Sistemleri, Ankara.
  • KÖKER, Eser 2007 , Politikanın İletişimi İletilşimin Politikası Ankara: İmge Kitabevi.
  • MACİT, Mustafa 2010 , Türkiye’de Toplumsal Değişim ve Siyaset 1950-2000- Siyasal Afiş ve İlanların Dilinden, İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • MARİE, Cotteret J. ve Claude EMERİ 1995 , Seçim Sistemleri çev. Ahmet Kotil. İstanbul: İletisim
  • MUTLU, Erol 1993 , İletişim Sözlüğü, Ankara: Ark Yayınları.
  • NOAM , Chomsky 1993 , Medya Gerçeği. çev. Abdullah Yılmaz, İstanbul: Tüm zamanlar Basım.
  • OKTAY, Mahmut 2002 , Politikada Halkla İlişkiler, İstanbul: Derin Yayınları.
  • OSKAY, Ünsal 2007 , İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları.
  • OSKAY, Ünsal 2007 , İletişimin ABC’si, İstanbul: Der Yayınları.
  • ÖZERKAN, Şengül 1992 , Kamuoyu Araştırmalarının Karar Verme Sürecine Etkisi, Marmara ileti- şim Dergisi, Sayı:1
  • ÖZKAN, Abdullah, 2007 , Siyasal İletişim Stratejileri, İstanbul.
  • ÖZKAN, Necati 2002 , Seçim Kazandıran Kampanyalar, İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri AŞ Yayınları.
  • ÖZSOY, Osman 2001 , Politik Propaganda Teknikleri, İstanbul: Alfa Basım Yayın.
  • ÖZSOY, Osman 2009 , Seçim Kazandıran Siyasal İletişim, İstanbul: Pozitif Yayınları.
  • PAKSOY, Mahmut ve Ahmet C.Acar 1998 , Örgütsel İletişim, Üçüncü Baskı, Eskişehir.
  • RİKER, William H. 1997 , Siyasi Manipülasyon Sanatı. çev. Hakan Yurdakul. İstanbul: Nehir Yayınları.
  • SAĞNAK, M. 1996 , Medya-Politik 1983-1993 Yılları Arasında Medya-Politikacı İlişkileri . İstanbul: Eti Kitapları.
  • SARAÇ, C. 2007 , Sözlü İletişim Becerileri Açısından Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Ankara,1-16.
  • SEQUELA Jacques 1997 , Eğlenceli Şeydir Su Reklamcılık. çev. Nihal Önol. AD, İstanbul.
  • TACAR, Pulat 1997 , Siyasetin Finansmanı, Doruk Yayınları.
  • TAN, Ahmet 2002 , Politik Pazarlama, İstanbul: Papatya Yayınları, s. 19.
  • TOKGÖZ, Oya 1990 , ”Ulusal Kampanyalar”, Kamuoyu Araştırmaları I. Uluslararası Sempozyumu, 17-19 Ekim 1988, drl. Muharrem Varol, AÜ BYYO Yayınları: 69-75.
  • TOKGÖZ, OYA 1991 , Türkiye’de 1983 ve 1987 Genel Seçimlerinde kullanılan Siyasal Reklamlar, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 24, Sayı 1, s. 13-28.
  • TOKGÖZ, Oya 1999 , Anavatan Partisi ve Doğru Yol Partisi 1987-1999 Gazete Siyasal Reklamları Üzerinden Değerlendirme”, İletişim, Yaz 1999/3, s. 61-89.
  • TOKGÖZ, OYA 2010 , Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal Ankara: İletişim, İmge Kitabevi Yayınları.
  • TOPUZ, Hıfzı 1991 , Siyasal Reklamcılık Dünya’dan ve Türkiye’den Örneklerle, İstanbul: Cem Yayınevi.
  • TURAN, Ali Eşref, 2004 , Türkiye’de Seçmen Davranışı Önceki Kırılmalar ve 2002 Seçimi, İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 4.
  • USLUATA, A. 1994 , İletişim. 1. Baskı. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • UZTUĞ, Ferruh 1999 , Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Ankara: Medicat Yayınları.
  • ÜSTE, Rabia B. YÜKSEL, B. ÇALIŞKAN, S. 2007 , 2007 Genel Seçimlerinde Siyasal Pazarlama Tekniklerinin Kullanımı ve İzmir İli Örneği, SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mayıs 2007, Sayı:15, YAVAŞGEL, Emine, 2004 , Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler, Ankara: Babil Yayıncılık.
  • YILMAZ, A. 1996 , Siyasal Reklamcılık ve Kamuoyu. Yeni Türkiye Dergisi Türk Siyaseti Özel Sayısı, 9, 185-204.
  • YUMLU, Konca 1994 , Kitle iletişim Kuram ve Araştırmaları, İzmir; Nam Basın Limitet.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Turgay Uzun This is me

M. Reha Bilir This is me

Publication Date March 25, 2022
Published in Issue Year 2011 Volume: 2 Issue: 8

Cite

APA Uzun, T., & Bilir, M. R. (2022). Sİyasal İletİşİm ve Propaganda: Yöntemler ve Uygulamalar. Düşünce Dünyasında Türkiz, 2(8), 21-50.