BibTex RIS Cite

TAM OTONOM ARAÇLAR İLE NASIL BİR SÜRÜCÜSÜZ YAŞAM?

Year 2017, Volume: 8 Issue: 43, 161 - 178, 25.05.2022

Abstract

Birçok endüstride yaşanan küresel rekabet, teknolojik imkânların etkili ve verimli şekilde kullanılması yönündeki gerekliliği ortaya koymaktadır. Özellikle otomotiv sanayinde teknolojinin gelişimi, üretimde daha hızlı, esnek ve verimli olabilme şansını beraberinde getirmektedir. Bununla birlikte, yazılım ve bilişim alanında yaşanan diğer teknolojik gelişmeler birçok sektörün lokomotifi olan bu sektörün hayallerini gerçekleştirmesine olanak sağlamaktadır. Akıllı taşıtlar ve bu taşıtlarda kullanılan akıllı sistemler sürücüsüz, tamamıyla kodlanabilen, bunun yanı sıra, yapay sinir ağları ile düşünebilmeyi başaran dinamik yapılar olarak günümüzde tasarlanan yeni robotlardır. Sürücüsüz otomobiller ile yakıt sarfiyatlarının azalması, çevresel kirliliklerin sınırlandırılması, trafik kazalarının nicel etkileri ile yaralanmalar sonucu oluşan tedavi ihtiyaçlarının azaltılması, yol kapasitelerinin verimli kullanımı, trafik akışında süreklilik ve sürüş güvenliği gibi konularda üst seviyede avantajlar sağlamak teknolojik gelişmeler ışığında mümkün olabilmektedir. Sürücünün sürüş esnasında kendine ayırabileceği vakit, aslında bu durumun önemini ifade edebilecek en güçlü göstergelerden biridir. Ne var ki, günümüzün fiziksel imkânları ile tam otonom bir aracın dünya genelinde kullanımı pek mümkün değildir. Bu çalışmada, tam otonom araçların gelişim süreçleri ile sürücüsüz taşıtların beraberinde getireceği avantaj ve dezavantajlar irdelenerek gelecekteki konumu ile ilgili değerlendirmelerde bulunulmuştur

References

  • EGM. 2016 . Emniyet Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Trafik İstatistik Bülteni. Ankara.
  • Ekinci, O. A. 2013 . “Akıllı Taşıt Sistemlerinde Trafik Akışının Çoklu Ajan Yaklaşımıyla Büyük O lçekte Benzetimi”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: I TU Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Gabaçlı, N., Uzunöz, M. 2017 . “IV. Sanayi Devrimi: Endüstri 4.0 ve Otomotiv Sektörü”, 3nd International Congress on Political, Economic and Social Studies ICPESS , 09-11 Nov. 2017.
  • Gibbs, S. 2015 .“Uber’s first self-driving car spotted in Pittsburgh”, The Guardian, 22.05.2015.
  • Gillmore, D. 2014 . “Google’s Driverless Cars Are A Boon For Safety And Climate, But Not For Privacy,”The Guardian. 02.06.2014.
  • Godsmark, P., Sniman, G. 2013 . “Driving the Market”, Mission Critical, 3 2 : 18-20.
  • Gökozan, H., Taştan, M., 2018 . “Akıllı taşıtlar ve kontrol sistemleri”. 2. Uluslararası Mesleki Bilimler Sempozyumu.
  • Hamed, Z. 2015 . “12 Stocks To Buy If You Believe In Driverless Cars”. Forbes. 21.01.2015.
  • Harris, M. 2014 . “FBI warns driverless cars could be used as ‘lethal weapons’”, The Guardian, 16.06.2014.
  • James, G., Greenfield, M. 2015 . “Can Driverless Cars Be Made Safe From Hackers?”, The Guardian. 09.03.2015.
  • Kerem, A. 2014 “Elektrikli Araç Teknolojisinin Gelişimi ve Gelecek Beklentileri”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi,5 1 : 1-13.
  • Leri, A., Douma, F., Onyiah, I., 2015 . “Self-Driving Vehicles and Policy Implications: Current Status of Autonomous Vehicle Development and Minnesota Policy Implications”, Minnesota Journal of Law, Science & Technology, 16 2 : 734-770.
  • Lewis, T. 2014 . “UK to Permit Driverless Cars on Public Roads in 2015”. Live Science. 31 July 2014.
  • Litman, T. 2013 . “Autonomous Vehicle Implementation Predictions Implications for Transport Planning”, Victoria Transport Policy Institute.
  • Lucey, D. 2013 .“Driverless Cars Gaining Traction”, Mission Critical, 3 2 : 3.
  • Mphippen. 2013 . “Difference Between Radar and Lidar Explained”, Laser Technology, 15 May 2013.
  • Nasır, S. ve S. Özçelik, 2017 . “Sürücüsüz araçlara yönelik tüketici tutumları”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4 12 : 590-603.
  • NHTSA. 2013 . “Preliminary Statement of Policy Concerning Automated Vehicles”. Washington, DC.: National Highway Traffic Safety Administration.
  • Royakkers, L. ve R. Van Est. 2015 . “A Literature Review On New Robotics: Automation From Love To War”. International Journal of Social Robotics, 7 5 : 549-570.
  • Stephan, S. Wu. 2015 . “Driverless Cars in The Fast Lane: Legality, Safety, And Liability on the Road Head”. American Bar Association.
  • Tengilimoğlu, D., E. A. Atilla, M. Bektaş, 2014 . İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tepeköylü, S. 2016 . “Mobil Lidar Uygulamaları, Veri İşleme Yazılımları ve Modelleri”, Journal of Geomatic Engineering Research, 1 1 : 1-7.
  • Yetim, S. 2016 . “Sürücüsüz Araçlar ve Getirdiği/Getireceği Hukuki Sorunlar”. Ankara Barosu Dergisi, 2016/1, 125-184.
Year 2017, Volume: 8 Issue: 43, 161 - 178, 25.05.2022

Abstract

References

  • EGM. 2016 . Emniyet Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Trafik İstatistik Bülteni. Ankara.
  • Ekinci, O. A. 2013 . “Akıllı Taşıt Sistemlerinde Trafik Akışının Çoklu Ajan Yaklaşımıyla Büyük O lçekte Benzetimi”, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: I TU Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Gabaçlı, N., Uzunöz, M. 2017 . “IV. Sanayi Devrimi: Endüstri 4.0 ve Otomotiv Sektörü”, 3nd International Congress on Political, Economic and Social Studies ICPESS , 09-11 Nov. 2017.
  • Gibbs, S. 2015 .“Uber’s first self-driving car spotted in Pittsburgh”, The Guardian, 22.05.2015.
  • Gillmore, D. 2014 . “Google’s Driverless Cars Are A Boon For Safety And Climate, But Not For Privacy,”The Guardian. 02.06.2014.
  • Godsmark, P., Sniman, G. 2013 . “Driving the Market”, Mission Critical, 3 2 : 18-20.
  • Gökozan, H., Taştan, M., 2018 . “Akıllı taşıtlar ve kontrol sistemleri”. 2. Uluslararası Mesleki Bilimler Sempozyumu.
  • Hamed, Z. 2015 . “12 Stocks To Buy If You Believe In Driverless Cars”. Forbes. 21.01.2015.
  • Harris, M. 2014 . “FBI warns driverless cars could be used as ‘lethal weapons’”, The Guardian, 16.06.2014.
  • James, G., Greenfield, M. 2015 . “Can Driverless Cars Be Made Safe From Hackers?”, The Guardian. 09.03.2015.
  • Kerem, A. 2014 “Elektrikli Araç Teknolojisinin Gelişimi ve Gelecek Beklentileri”, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi,5 1 : 1-13.
  • Leri, A., Douma, F., Onyiah, I., 2015 . “Self-Driving Vehicles and Policy Implications: Current Status of Autonomous Vehicle Development and Minnesota Policy Implications”, Minnesota Journal of Law, Science & Technology, 16 2 : 734-770.
  • Lewis, T. 2014 . “UK to Permit Driverless Cars on Public Roads in 2015”. Live Science. 31 July 2014.
  • Litman, T. 2013 . “Autonomous Vehicle Implementation Predictions Implications for Transport Planning”, Victoria Transport Policy Institute.
  • Lucey, D. 2013 .“Driverless Cars Gaining Traction”, Mission Critical, 3 2 : 3.
  • Mphippen. 2013 . “Difference Between Radar and Lidar Explained”, Laser Technology, 15 May 2013.
  • Nasır, S. ve S. Özçelik, 2017 . “Sürücüsüz araçlara yönelik tüketici tutumları”. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4 12 : 590-603.
  • NHTSA. 2013 . “Preliminary Statement of Policy Concerning Automated Vehicles”. Washington, DC.: National Highway Traffic Safety Administration.
  • Royakkers, L. ve R. Van Est. 2015 . “A Literature Review On New Robotics: Automation From Love To War”. International Journal of Social Robotics, 7 5 : 549-570.
  • Stephan, S. Wu. 2015 . “Driverless Cars in The Fast Lane: Legality, Safety, And Liability on the Road Head”. American Bar Association.
  • Tengilimoğlu, D., E. A. Atilla, M. Bektaş, 2014 . İşletme Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Tepeköylü, S. 2016 . “Mobil Lidar Uygulamaları, Veri İşleme Yazılımları ve Modelleri”, Journal of Geomatic Engineering Research, 1 1 : 1-7.
  • Yetim, S. 2016 . “Sürücüsüz Araçlar ve Getirdiği/Getireceği Hukuki Sorunlar”. Ankara Barosu Dergisi, 2016/1, 125-184.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Recep Onur Uzun This is me

Publication Date May 25, 2022
Published in Issue Year 2017 Volume: 8 Issue: 43

Cite

APA Uzun, R. O. (2022). TAM OTONOM ARAÇLAR İLE NASIL BİR SÜRÜCÜSÜZ YAŞAM?. Düşünce Dünyasında Türkiz, 8(43), 161-178.