BibTex RIS Cite

Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Açısından İncelenmesi

Year 2014, Volume: 5 Issue: 29, 133 - 164, 25.09.2022

References

  • AKINOĞLU, O. 2003 , Bir Eğitim Değeri Olarak Eleştirel Düşünme. Değerler Eğitimi Dergisi.
  • ALTAN, A., ARHAN, S., BAŞAR, S., ÖZTÜRKER, G., & YILMAZ, D. 2012 , İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • BAŞAR, S.- ZEYBEK KÖKEN, S. 2013 , İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • CÜCELOĞLU, D. 2001 , İyi Düşün Doğru Karar Ver. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Eğitim Reformu Girişimi. 2005 , Yeni Öğretim programlarını inceleme ve Değerlendirme Raporu. İdtanbul: Sabancı Üniversitesi
  • GÜLTEKİN, M. 2004 , Öğrenme Öğretme Sürecinde Yeni Yaklaşımlar. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 14 , 25-51.
  • HAYIRSEVER, F. 2010 , Sosyal Bilgiler Ders, Öğretmen Kılavuz ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Kazandırılması Hedefl enen Temel Beceriler Açısından Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • HEZEN, E. 2009 ,. İlköğretim 1-5.Sınıfl ar Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Klavuzunun Ögelerinin Öğretim Programında Yer lAlan Temel Becerileri Geliştirmeye Uygunluğu. Yüksek Lisans Tezi. Hacett epe Üniversitesi , Ankara.
  • İPŞİROĞLU, Z. 1992 , Eleştirinin Eleştirsi. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • KALYONCU, A. T. 2012 , Yirmibirinci Yüzyılda Öğrencilerin Sahip Olması Gereken Bazı Temel Becerilere İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • KARASAR, N. 2009 , Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınevi , 23. Baskı
  • KOMİSYON, 2013 , İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • KOMİSYON, 2013 , İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Köken, N. 2004 , Düşünme ve Eğitim. Eğitime İlişkin Çeşitlemeler I. Edt. Musa Gürel . 109-129. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • MEB 2005 , İlköğretim Türkçe Dersi 6-8. Sınıfl ar Öğretim Programı. Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • ÖZDEN, Y. 2002 , Eğitimde Yeni Değerler. Pegem Akademi Yayınları.
  • SABAN, A. 2000 , Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • SEMERCİ, N. 1999 , Kritik düşünmenin mikro öğretim dersinde eleştiri becerisini geliştirmeye etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • TDK 2011 , Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • TEMİZKAN, M. 2014 , Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Temel Beceriler Açısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 49-72.
Year 2014, Volume: 5 Issue: 29, 133 - 164, 25.09.2022

References

  • AKINOĞLU, O. 2003 , Bir Eğitim Değeri Olarak Eleştirel Düşünme. Değerler Eğitimi Dergisi.
  • ALTAN, A., ARHAN, S., BAŞAR, S., ÖZTÜRKER, G., & YILMAZ, D. 2012 , İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • BAŞAR, S.- ZEYBEK KÖKEN, S. 2013 , İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • CÜCELOĞLU, D. 2001 , İyi Düşün Doğru Karar Ver. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Eğitim Reformu Girişimi. 2005 , Yeni Öğretim programlarını inceleme ve Değerlendirme Raporu. İdtanbul: Sabancı Üniversitesi
  • GÜLTEKİN, M. 2004 , Öğrenme Öğretme Sürecinde Yeni Yaklaşımlar. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 14 , 25-51.
  • HAYIRSEVER, F. 2010 , Sosyal Bilgiler Ders, Öğretmen Kılavuz ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Kazandırılması Hedefl enen Temel Beceriler Açısından Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • HEZEN, E. 2009 ,. İlköğretim 1-5.Sınıfl ar Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Klavuzunun Ögelerinin Öğretim Programında Yer lAlan Temel Becerileri Geliştirmeye Uygunluğu. Yüksek Lisans Tezi. Hacett epe Üniversitesi , Ankara.
  • İPŞİROĞLU, Z. 1992 , Eleştirinin Eleştirsi. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • KALYONCU, A. T. 2012 , Yirmibirinci Yüzyılda Öğrencilerin Sahip Olması Gereken Bazı Temel Becerilere İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • KARASAR, N. 2009 , Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayınevi , 23. Baskı
  • KOMİSYON, 2013 , İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • KOMİSYON, 2013 , İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Köken, N. 2004 , Düşünme ve Eğitim. Eğitime İlişkin Çeşitlemeler I. Edt. Musa Gürel . 109-129. Konya: Eğitim Kitabevi Yayınları.
  • MEB 2005 , İlköğretim Türkçe Dersi 6-8. Sınıfl ar Öğretim Programı. Ankara:Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • ÖZDEN, Y. 2002 , Eğitimde Yeni Değerler. Pegem Akademi Yayınları.
  • SABAN, A. 2000 , Öğrenme Öğretme Süreci. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • SEMERCİ, N. 1999 , Kritik düşünmenin mikro öğretim dersinde eleştiri becerisini geliştirmeye etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • TDK 2011 , Türkçe Sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • TEMİZKAN, M. 2014 , Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Temel Beceriler Açısından İncelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 49-72.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Temizkan This is me

Recep Zeyfi This is me

Publication Date September 25, 2022
Published in Issue Year 2014 Volume: 5 Issue: 29

Cite

APA Temizkan, M., & Zeyfi, R. (2022). Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme Açısından İncelenmesi. Düşünce Dünyasında Türkiz, 5(29), 133-164.