BibTex RIS Cite

Medyanın Gerçeklik İnşası ve Gerçeklik Algısı

Year 2014, Volume: 5 Issue: 28, 9 - 32, 25.07.2022

Abstract

Medya, bizim yaşam alanımı zın dışındaki dünyadan bilgi almamızı sağlayan en önemli araçtır. Biz dış dünyayı onun bize verdikleriyle görmekte, tanımakta ve öğrenmekteyiz. Bize ulaşan bilginin kaynağı bizim dünyaya bakışımızı şekillendirmekte, onun oluşturduğu gerçeklik gözlüğünden dış çevreyi anlamlandırmakta ve yaşamsal deneyimlerimize eklentiler yaparak kanaatler geliştirmekteyiz.Çalışmanın ana konusunu oluşturan gerçeklik kavramı ise, toplumsal yaşam içerisinde çok kritik bir önemi olan neden-sonuç ilişkisinin kültürel anlamda edinilen deneyimlerle kurulduğu bir alandır. Gerçek, geçmiş deneyimlerden elde edilen çıkarımlarla anlam kazanan bir olgudur. Medya, günümüz insanının toplumsal hafıza birikimini bilinçli şekilde inşa eden, kültürünü şekillendiren önemli bir araçtır. Medya oluşturduğu gerçeklik algısı ile insanların değişimine, yönlendirilmesine büyük katkı sağlamaktadır.Bu bağlamda “Medyanın Gerçeklik İnşası ve Gerçeklik Algısı” makalenin inceleme konusunu oluşturmuştur. İletişim, algı ve algı yönetimi, gerçeklik ve medya gerçekliği konusunda detaylı bilgiler verilmiş ve medyanın gerçekliği nasıl inşa ett iği anlatılmıştır

References

  • AKARSU, B. 1984 , Felsefe Terimleri Sözlüğü, Gerçek Maddesi, Ankara: Savaş Yayınları.
  • ANIK, Cengiz 2000 , Siyasal İkna, Ankara: Vadi Yayınları, s.10.
  • BAKAN, İ. ve KEFE, İ. 2012 , Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü, s.20.
  • HANS Mathias Kepplinger, “Etki Kavramının Sınırları”, Medya Etki Araştırmaları, drl. ÇEBİ, Murat S. 2003 , Ankara: Alternatif Yayınları, s. 11-33.
  • HANÇERLİOĞLU, Orhan 2000 , Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi, s. 135.
  • RİTA L. Atkinson, RİCHARD C. Etkinson, ERNST Hilgard, Psikolojiye Giriş I. Cilt , çev: ATAKAY Kemal, Platon; Devlet, çev: EYÜBOĞLU Sabahatt in ve CİMCOZ; M. 1995 Ali İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • GEZGİN, S. 2002 , Medyada ve Eğitimde Birikimlerim, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, s.36.
  • İNAL, M. Ayşe 1996 , Haberi Okumak, İstanbul: Temuçin Yayınları, s.47.
  • İNCEOĞLU, M. 2011 , Tutum Algı İletişim, Ankara: Siyasal Kitabevi, s.118.
  • KARS, Neşe 2010 , Radyo-Televizyon Haberciliği, İstanbul: Derin Yayınları, s.176-177.
  • KEOHANE Robert And JOSEPH S. Nye, “Power And Interdependence İn The Information Age”,Foreign Aff airs, 1998, Vol 77, No 5, Pp. 81-94.
  • KILIÇ, Veysel 2002 , Dilin İşlevleri ve İletişim. İstanbul: Papatya Yayıncılık. S.16
  • MORRESİ Enrico Haber Etiği, çev: GENÇ, Fırat 2003 , Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, s.15.
  • ATAKAY, Mustafa YAVUZ, 1995 , Aysun İstanbul: Sosyal Yayınlar, s. 185
  • TAŞKIRAN Nurdan Öncel ve YILMAZ Recep 2007 , “İnsan Gerçekliği ve Medya: Gerçekliğin Yapısında Medyanın İşlevsel Konumu Üzerine Bir Çözümleme.” Medya Eleştirileri 2007: Gerçeğin Dışındakiler. drl. BİLGİLİ, Can AKBULUT, Nesrin Tan İstanbul: Beta Yayınları. s. 9-37 .
  • ÖZER, M.A., Bir Modern Yönetim Tekniği Olarak Algılama Yönetimi ve İç Güvenlik Hizmetleri. Karadeniz Araştırmaları. Sayı: 33, 2012, s.147-180.
  • PEREC, Georges, Olağan-İçi Gündelik Hayatın Envanteri, çev: BENGÜ, Zeynep 2009 , İstanbul: Everest Yayınları, s.1.
  • POYRAZ, Bedriye 2002 , Haber ve Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçeklik, Ankara: Ütopya Yayınevi, s.70.
  • RUSSELL, Bertrand, Felsefe Sorunları, çev. HACIKADİROĞLU, Vehbi 2000 , İstanbul: Kabalcı Yayınevi
  • SAKALLI, N. 2001 , Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Kitabevi, s.23.
  • SAYDAM, A. 2012 , İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi Algılama Yönetimi. İstanbul: Remzi s.79
  • STRAUCH, Ralph 1989 , The Reality Illusion: How You Maket he World You Experience, Harper&Publishers, New York, s.17, akt: Tutar age. s. 84.
  • TUTAR, H. 1988 , Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamanda Örgütsel Algılama Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık, s.77.
Year 2014, Volume: 5 Issue: 28, 9 - 32, 25.07.2022

Abstract

References

  • AKARSU, B. 1984 , Felsefe Terimleri Sözlüğü, Gerçek Maddesi, Ankara: Savaş Yayınları.
  • ANIK, Cengiz 2000 , Siyasal İkna, Ankara: Vadi Yayınları, s.10.
  • BAKAN, İ. ve KEFE, İ. 2012 , Kurumsal Açıdan Algı ve Algı Yönetimi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümü, s.20.
  • HANS Mathias Kepplinger, “Etki Kavramının Sınırları”, Medya Etki Araştırmaları, drl. ÇEBİ, Murat S. 2003 , Ankara: Alternatif Yayınları, s. 11-33.
  • HANÇERLİOĞLU, Orhan 2000 , Felsefe Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi, s. 135.
  • RİTA L. Atkinson, RİCHARD C. Etkinson, ERNST Hilgard, Psikolojiye Giriş I. Cilt , çev: ATAKAY Kemal, Platon; Devlet, çev: EYÜBOĞLU Sabahatt in ve CİMCOZ; M. 1995 Ali İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • GEZGİN, S. 2002 , Medyada ve Eğitimde Birikimlerim, İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, s.36.
  • İNAL, M. Ayşe 1996 , Haberi Okumak, İstanbul: Temuçin Yayınları, s.47.
  • İNCEOĞLU, M. 2011 , Tutum Algı İletişim, Ankara: Siyasal Kitabevi, s.118.
  • KARS, Neşe 2010 , Radyo-Televizyon Haberciliği, İstanbul: Derin Yayınları, s.176-177.
  • KEOHANE Robert And JOSEPH S. Nye, “Power And Interdependence İn The Information Age”,Foreign Aff airs, 1998, Vol 77, No 5, Pp. 81-94.
  • KILIÇ, Veysel 2002 , Dilin İşlevleri ve İletişim. İstanbul: Papatya Yayıncılık. S.16
  • MORRESİ Enrico Haber Etiği, çev: GENÇ, Fırat 2003 , Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, s.15.
  • ATAKAY, Mustafa YAVUZ, 1995 , Aysun İstanbul: Sosyal Yayınlar, s. 185
  • TAŞKIRAN Nurdan Öncel ve YILMAZ Recep 2007 , “İnsan Gerçekliği ve Medya: Gerçekliğin Yapısında Medyanın İşlevsel Konumu Üzerine Bir Çözümleme.” Medya Eleştirileri 2007: Gerçeğin Dışındakiler. drl. BİLGİLİ, Can AKBULUT, Nesrin Tan İstanbul: Beta Yayınları. s. 9-37 .
  • ÖZER, M.A., Bir Modern Yönetim Tekniği Olarak Algılama Yönetimi ve İç Güvenlik Hizmetleri. Karadeniz Araştırmaları. Sayı: 33, 2012, s.147-180.
  • PEREC, Georges, Olağan-İçi Gündelik Hayatın Envanteri, çev: BENGÜ, Zeynep 2009 , İstanbul: Everest Yayınları, s.1.
  • POYRAZ, Bedriye 2002 , Haber ve Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçeklik, Ankara: Ütopya Yayınevi, s.70.
  • RUSSELL, Bertrand, Felsefe Sorunları, çev. HACIKADİROĞLU, Vehbi 2000 , İstanbul: Kabalcı Yayınevi
  • SAKALLI, N. 2001 , Sosyal Etkiler Kim Kimi Nasıl Etkiler? Ankara: İmge Kitabevi, s.23.
  • SAYDAM, A. 2012 , İletişimin Akıl ve Gönül Penceresi Algılama Yönetimi. İstanbul: Remzi s.79
  • STRAUCH, Ralph 1989 , The Reality Illusion: How You Maket he World You Experience, Harper&Publishers, New York, s.17, akt: Tutar age. s. 84.
  • TUTAR, H. 1988 , Simetrik ve Asimetrik İletişim Bağlamanda Örgütsel Algılama Yönetimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık, s.77.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Mehmet Sezai Türk This is me

Publication Date July 25, 2022
Published in Issue Year 2014 Volume: 5 Issue: 28

Cite

APA Türk, M. S. (2022). Medyanın Gerçeklik İnşası ve Gerçeklik Algısı. Düşünce Dünyasında Türkiz, 5(28), 9-32.