Demiryolu sektörünün kamu üzerindeki mali yükünün artması ve sektörün diğer ulaştırma türlerine göre nispi verimsiz yapısı, hükümetleri sektörü yeniden yapılandırmaya itmektedir. Bu kapsamda bazı ülkeler altyapı ve tren işletmeciliğini birbirinden ayırarak sektörün serbestleşmesinin önünü açmakta, bazıları ise daha da ileri giderek bu faaliyetleri büyük oranda özel sektöre devrederek devletin rolünü sadece politika yapma ve sektörü düzenleme ile sınırlandırmaktadır. Bu makalede, dünyada demiryolu sektöründe yaşanan serbestleşme ve özelleştirme eğilimleri çerçevesinde, Türk demiryolu taşımacılığında yaşanan gelişmeler incelenecektir. Sonuç bölümünde ise, sektördeki serbestleşmenin ve özelleştirme uygulamalarının başarılı olmasına yönelik bazı politika önerileri getirilecektir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 25, 2022 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 37 |