Review
BibTex RIS Cite

Kamu Diplomasisi Bağlamında Dijital Algı Yönetiminin Türkiye’nin Gelişim Politikalarına Olan Etkisi

Year 2024, Volume: 15 Issue: 2, 289 - 315, 31.08.2024
https://doi.org/10.59281/turkiz.1522156

Abstract

Cumhuriyet’in 100. yılını geride bırakan ve uluslararası ilişkiler dengesinde vazgeçilmez bir bölgesel aktör olan Türkiye, gün geçtikte etki alanını ve stratejik gücünü artırmakta; yeni yüzyılın inşası adına etkin hazırlıklar yaparak dinamik politikalar üretmektedir.

Ülke sathında ekonomiden savunma ve güvenlik teknolojilerine, enerjiden hukuka kadar pek çok köklü alanda Türk ve Türkiye Yüzyılı’nın öncü adımları atılmakta; kamu diplomasisinin en etkili ayağı hâline gelen dijital iletişim sahasında ise hızla kendini yenileyerek zamanın diline uyumlanmanın ciddi bir mücadelesi verilmektedir. Yazılımlar ve uygulamalar boyutuyla arka planı bilişim teknolojilerine, siber dünyaya ve kısmen yapay zekâya bakan bu etkin saha; dijitalizmin dünya dili olduğu, dijital diplomasinin hâkim unsur hâline geldiği günümüz koşullarında kitle iletişim araçlarını ve bilişim teknolojilerini kullanarak algıyı temel amaçlar çerçevesinde yönlendirme prensibiyle işlemektedir. Bu alanın dışında yer alan ve devlet güvenliği açısından gizlilik gerektiren üretim havuzları hariç hemen her politika alanında üretilen içerikler, yürütülen projeler ve kazanımlar da yine dijital algı yönetiminin imbiğinden geçmekte ve hedef kitleye bu kanalla ulaştırılmaktadır.

Çalışmada, konu üzerinde ortaya koyulan mevcut üretimler üzerinden literatür taramasına dayalı bir analiz yapılacak; bölgesel güçten küresel güce dönüşmenin öncü sancılarını yaşayan ve hazırlıklarını yürüten Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ‘Lider Ülke Türkiye Vizyonu’nun hayata geçirilmesi ve ‘Türk Yüzyılı’nın inşası adına dijital algı yönetimi alanında ne tür bir uygulama haritasını oluşturması gerektiği sorgulanacaktır. Etkili iletişim stratejilerinin odak kabul edileceği analizde, ayrıca dijital iletişim dilinin yarattığı hâkim kültürden ve teknolojik değişim hızının doğurduğu gerilimden doğan psikolojik tahrip olgusuna da sınırlı olarak değinilecek; toplum sağlığının tesisi açısından sosyal rehabilitasyon anlamında izlenmesi gereken rotanın önemine vurgu yapılacaktır.

References

  • Akbayır, Z. (2021). Halkla ilişkilerin dijital kodları-Veri odaklı ve çevik iletişim. Konya: Eğitim Yayınevi. Aydoğan, F. ve Akyüz, A. (2010). Önsöz-İkinci medya çağında internet. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Çil, S. (2022). Dijital demokrasi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Göksu, O. (2021). Algı yönetimi: Geleneksel medya, siyasal iletişim ve dijital medya üçgeni üzerine. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Göksu, O. (2021). Algı yönetimi-Siyasal ve dijital iletişim, sosyal medya ve kitle iletişimi. Konya: Literatürk Akademi.
  • Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Kartal, N. Z. ve Arklan, Ü. (2022). Küresel halkla ilişkiler ve dijital diplomasi. Konya: Literatürk Akademi. Kurt, G. (2018). Dijital diplomasi. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Schiller, H. (1993). Zihin yönlendirenler. İstanbul: Pınar Yayınları.
  • Siebel, T. M. (2022). Dijital dönüşüm-Küresel yok oluş çağında ayakta kalmak ve başarılı olmak. Ankara: Paloma Yayınevi.
  • Tuncer, A. İ. (2022). Dijital aktivizm-Kavramlar ve teoriler. Konya: Literatürk Academia Kitapları.
  • Zinderen, A. (2021). Dijital sosyoloji çalışmaları. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Avcı Tuğal, S. (2022). İnsanlığın dijital uygarlığına doğru. International University Museum Association Platform Journal of Cultural Heritage UNIMUSEUM, 5 (1): 11-19.
  • Altay Topcu, B. (2021). Dijital ekonomi ve dijital ekonomi göstergelerinin sürdürülebilir kalkınma üzerindeki etkisi: AB ülkeleri örneği. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 4 (2): 455-465.
  • Ateş, A. (2022). Dezenformasyonla mücadele: Kavramlar ve kurumlar. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 21 (3): 1574-1586.
  • Aydoğan, F. ve Kırık, A. M. (2012). Alternatif medya olarak yeni medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 18: 58-69.
  • Aydoğan Boschele, F. ve Çetin Öztürk, Ö. (2017). Dijital iletişim teknolojileri ve toplumsal hareketler bağlamında hacktivizm. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5: 429-452.
  • Ayhan, A. ve Çakmak, F. (2018). Türkiye’ye yönelik algı operasyonlarının dijital medyaya yansımaları. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi-AKİL, 30: 11-35.
  • Başlar, G. (2013). Yeni medyanın gelişimi ve dijitalleşen kapitalizm. XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 23-25 Ocak 2013-Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Batur, A. ve Bostancı, M. (2022). Rusya-Ukrayna savaşının algı yönetimi ve dijital diplomasi bağlamında Türkiye’ye yansımaları. İletişim ve Diplomasi, 9: 123-146.
  • Bayrakcı, O. (2021). İktidar-hegemonya ilişkisinde algı yönetimi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 52: 93-108.
  • Boyacı, M. (2020). Dijital aktivizmde sosyal medya kullanımı: Bir çevrimiçi hacktivist ağının analizi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi, 9 (2): 931-965.
  • Bozkurt, A. & Hamutoğlu, N. B. & Liman Kaban, A. & Taşçı, G. & Aykul, M. (2021). Dijital bilgi çağı: Dijital toplum, dijital dönüşüm, dijital eğitim ve dijital yeterlilikler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2): 35-63.
  • Çelik, T. ve Uyanık, G. (2020). Büyük veri ışığında dijital aktivizm üzerine bir inceleme: İstanbul Üniversitesi örneği. Egemia Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, 7: 4-30.
  • Dural, C. (2000). Dış ticaret ve diplomasi. Ekonomik Denge Dergisi, 5 (22): 49.
  • Fidan, M. ve Lokmanoğlu, E. (2023). Sosyal medya savaşlarında yeni bir kavram: Rusya Ukrayna savaşı özelinde dijital ambargo. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1): 28-38.
  • Gürel, E. ve Nazlı, A. (2019). Dijital aktivizm: change.org kampanyaları üzerine bir analiz. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (4): 187-206.
  • Karaçor, Z. & Güvenek, B. & Karadoğan, E. (2020). Ekonominin değişen maskesi: Dijital ekonomi. Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 6 (34): 2140-2149.
  • Karagöz, K. (2013). Yeni medya çağında dönüşen toplumsal hareketler ve dijital aktivizm hareketleri. İletişim ve Diplomasi, 1: 131-156.
  • Kırık, A. M. ve Özcan, A. (2014). Bir dijital aktivizm örneği: Akıllı ağ çeteleri (smart mobs). Online Academic Journal of Information Technology, 5 (14): 61-78.
  • Köse, E. (2017). Dijital diplomasinin sosyo-ekonomik ve sosyo-politik yapıya etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22: 2347-2370.
  • Mavruk, Ç. ve Baykal, S. (2022). Dijitalleşme çağında yumuşak gücün yeni unsuru: Dijital diplomasi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, Dijitalleşme Özel Sayısı, 348-358.
  • Mırçık, A. M. ve Elaltuntaş, Ö. F. (2022). Sosyal medyanın algı yönetimi: Dikkat ekonomisi. Dijital Communication Journal, 5 (6): 55-80.
  • Oymak, H. (2022). Kamuoyunda Dezenformasyon Yasası olarak bilinen 7418 Sayılı Basın Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un getirdikleri. Yeni Medya, 13: 504-514.
  • Önder, H. B. (2016). Dijital kültür ve dijital aktivizm karşısında stratejik halkla ilişkilerin değişen durumu. Orta Karadeniz İletişim Çalışmaları Dergisi, 1 (1): 29-35.
  • Özdoğru, E.N. (2021).Yabancı ülkelerin ürettikleri Covid-19 aşısı bağlamında Türkiye’ye yönelik yaptıkları propaganda ve algı yönetimi faaliyetleri. Journal of Vocational and Social Sciences of Turkey, 3 (6): 127-147.
  • Özgün, F. (2023). Dijital ekonomi ve Türkiye’nin dijital ekonomi göstergelerinin AB ile karşılaştırmalı analizi. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 25 (2): 140-182.
  • Subaşı, H. (2022). Dijital aktivizme yönelik literatür incelemesi. ANASAY, 19: 155-177.
  • Ulaş, M. ve Yeşil, A. (2020). Batı dijital medyasının Türkiye’ye yönelik algı manipülasyonu: Koronavirüs haberleri üzerine ampirik bir araştırma. Erciyes İletişim Dergisi-Journal of Erciyes Communication, 7 (2): 939-963.
  • Utma, S. (2018). Dijital çağda medyanın psikolojik gücü: Algı yönetimi perspektifinden kuramsal bir değerlendirme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, (Özel Sayı): 2903-2913.
  • Utma, S. (2020). Algı yönetimi kavramı çerçevesinde geleneksel medyada gerçeklik algısı. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 3 (5): 383-398.
  • Yanık, A. & Batu, M. (2019). Yeni medyada aktivizm hareketleri üzerine zengin medya kısır aktivizm tartışmaları. Istanbul University Journal of Communication Sciences, 56: 179-208.
  • Yegen, C. (2014). Bir dijital aktivizm biçimi olarak slaktivizm. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4 (2): 84-108.
  • Aydın, A. (2022). Dijital ortamda kamu diplomasisi uygulamalarının algısal süreçlere etkisi: Dijital yerliler örneği. (Yayımlanmamış doktora tezi) İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Esin Erben, Ş. (2019). Aktivizmin dijital dönüşümü. (Yayımlanmamış doktora tezi) Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Furuncu, D. (2014). Yeni toplumsal hareketler, küreselleşme ve dijital aktivizm: Gezi Parkı örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karabulut, N. (2008). Yeni medya teknolojileri ve halkla ilişkiler. (Yayımlanmamış doktora tezi) İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karatepe, S. & Arğın, E. (2018). Algı yönetimi ve sosyal medya: 2017 Anayasa referandumu üzerinden bir inceleme. (Yayımlanmamış doktora tezi) Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçyiğit, A. (2022). Dijital çağda medyanın psikolojik gücü: Gündem birleştirme yaklaşımı çerçevesinde sosyal medya kullanımı ve algı yönetimi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sepetci, T. (2017). Dijital oyunlar, dijital oyuncular: Karşı hegemonya pratikleri ve sosyal etkileşim. (Yayımlanmamış doktora tezi) Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ünsay, Y. (2014). Türkiye’de kültür bozumu ve dijital aktivizmin yeni mecrası: Capsler. (Yayımlanmamış doktora tezi) Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yakın, M. (2004). Reklamda algı yönetimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akın. O. (2023). Türkiye’de dijital dönüşümün önünü yasal düzenlemeler açacak. Erişim adresi: https://www.btsoekonomi.com/haber-detay/turkiye-39-de-dijital-donusumun-onunu-yasal-duzenlemeler-acacak Erişim tarihi: 31.08.2023.
  • Anadolu Ajansı. (2023). Atatürk dizisiyle gündeme gelen ANCA, terör örgütlerine desteğiyle biliniyor. Erişim adresi: https://www.aa.com.tr/tr/gundem/ataturk-dizisiyle-gundeme-gelen-anca-teror-orgutlerine-destegiyle-biliniyor/2961783 Erişim tarihi: 24.04.2024.
  • Barut, E. (2021). Dijital dönüşüm ekseninde gelişen siber diplomasi ve siber tehditler. TUIC Akademi. Erişim adresi: https://www.tuicakademi.org/dijital-donusum-ekseninde-gelisen-siber-diplomasi-ve-siber-tehditler/ Erişim tarihi: 20.08.2023.
  • Euronews. (2019). Dijital-politik alanın doğumu: Gelecekte interneti hangi süper güç domine edecek. Erişim adresi: https://tr.euronews.com/2019/04/26/dijital-politik-alanin-dogumu-gelecekte-interneti-hangi-super-guc-domine-edecek Erişim tarihi: 26.08.2023.
  • Hürriyet Gazetesi. (2023). Provokasyona doymadılar! Ermeni gazeteden skandal Atatürk çağrısı. Erişim adresi: https://www.hurriyet.com.tr/dunya/provokasyona-doymadilar-ermeni-gazeteden-skandal-ataturk-cagrisi-42312509 Erişim tarihi: 24.02.2023.
  • İnfodemi Eğitimi. (2020). Bilgi düzensizliğini anlamak. Erişim adresi: http://infodemiegitimi.org/bilgi-duzensizligini-anlamak/ Erişim tarihi: 24.08.2023.
  • NTV Haber. (2024). Instagram’a erişim engeli getirildi. Erişim adresi: https://www.ntv.com.tr/teknoloji/instagrama-erisim-engeli-getirildi,zEKrvSpXxEadtsvLpLjxGQ Erişim tarihi: 10.08.2023.
  • Teyit.org. (2018). Araştırma: Türkiye sahte habere en çok maruz kalan ülke. Erişim adresi: https://teyit.org/teyitpedia/turkiye-sahte-habere-en-cok-maruz-kalan-ulke Erişim tarihi: 29.08.2023.
  • Yıldırım, A. (2021). Dijital iletişim bağlamında sosyal medyada algı yönetimi: Sahte hesaplar, trollük ve manipülasyon üzerine bir değerlendirme. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/355107077 Erişim tarihi: 31.08.2023.

New Dimension of Public Diplomacy Digital Perception Management and Realising the Vision of Leading Country Turkey

Year 2024, Volume: 15 Issue: 2, 289 - 315, 31.08.2024
https://doi.org/10.59281/turkiz.1522156

Abstract

Turkey, which has left behind the 100th anniversary of the Republic and is an indispensable regional actor in the balance of international relations, is increasing its sphere of influence and strategic power day by day, and is producing dynamic policies by making effective preparations for the construction of the new century. The pioneering steps of the Turkish and Turkish Century are being taken in many deep-rooted fields ranging from economy to defense and security technologies, from energy to law; while in the field of digital communication, which has become the most effective pillar of public diplomacy, there is a serious struggle to adapt to the language of the time by rapidly renewing itself. In today’s conditions, where digitalism is the world language and digital diplomacy has become the dominant element, this effective field, which has a background in information technologies, cyber world and partly artificial intelligence in terms of software and applications, operates on the principle of directing perception within the framework of basic objectives by using mass media and information technologies. Except for the production pools that are outside this field and require confidentiality in terms of state security, the content produced, projects carried out and achievements in almost every policy area must also pass through the digital perception management and be delivered to the target audience through this channel.

In this study, an analysis based on a literature review will be made based on the existing productions on the subject, and it will be questioned what kind of an application map should be created in the field of digital perception management in the name of the realization of the “Leader Country Turkey Vision” and the construction of the “Turkish Century” by the Republic of Turkey, which is experiencing the pioneering pains of transforming from a regional power into a global power and carrying out its preparations.

In the analysis, which will focus on effective communication strategies, the phenomenon of psychological destruction arising from the dominant culture created by the language of digital communication and the tension caused by the speed of technological change will also be mentioned in a limited way; the importance of the route to be followed in terms of social rehabilitation in terms of establishing public health will also be emphasized.

References

  • Akbayır, Z. (2021). Halkla ilişkilerin dijital kodları-Veri odaklı ve çevik iletişim. Konya: Eğitim Yayınevi. Aydoğan, F. ve Akyüz, A. (2010). Önsöz-İkinci medya çağında internet. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Çil, S. (2022). Dijital demokrasi. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Göksu, O. (2021). Algı yönetimi: Geleneksel medya, siyasal iletişim ve dijital medya üçgeni üzerine. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Göksu, O. (2021). Algı yönetimi-Siyasal ve dijital iletişim, sosyal medya ve kitle iletişimi. Konya: Literatürk Akademi.
  • Karabulut, B. (2014). Algı yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınevi.
  • Kartal, N. Z. ve Arklan, Ü. (2022). Küresel halkla ilişkiler ve dijital diplomasi. Konya: Literatürk Akademi. Kurt, G. (2018). Dijital diplomasi. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Schiller, H. (1993). Zihin yönlendirenler. İstanbul: Pınar Yayınları.
  • Siebel, T. M. (2022). Dijital dönüşüm-Küresel yok oluş çağında ayakta kalmak ve başarılı olmak. Ankara: Paloma Yayınevi.
  • Tuncer, A. İ. (2022). Dijital aktivizm-Kavramlar ve teoriler. Konya: Literatürk Academia Kitapları.
  • Zinderen, A. (2021). Dijital sosyoloji çalışmaları. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Avcı Tuğal, S. (2022). İnsanlığın dijital uygarlığına doğru. International University Museum Association Platform Journal of Cultural Heritage UNIMUSEUM, 5 (1): 11-19.
  • Altay Topcu, B. (2021). Dijital ekonomi ve dijital ekonomi göstergelerinin sürdürülebilir kalkınma üzerindeki etkisi: AB ülkeleri örneği. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 4 (2): 455-465.
  • Ateş, A. (2022). Dezenformasyonla mücadele: Kavramlar ve kurumlar. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 21 (3): 1574-1586.
  • Aydoğan, F. ve Kırık, A. M. (2012). Alternatif medya olarak yeni medya. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 18: 58-69.
  • Aydoğan Boschele, F. ve Çetin Öztürk, Ö. (2017). Dijital iletişim teknolojileri ve toplumsal hareketler bağlamında hacktivizm. Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5: 429-452.
  • Ayhan, A. ve Çakmak, F. (2018). Türkiye’ye yönelik algı operasyonlarının dijital medyaya yansımaları. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi-AKİL, 30: 11-35.
  • Başlar, G. (2013). Yeni medyanın gelişimi ve dijitalleşen kapitalizm. XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 23-25 Ocak 2013-Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Batur, A. ve Bostancı, M. (2022). Rusya-Ukrayna savaşının algı yönetimi ve dijital diplomasi bağlamında Türkiye’ye yansımaları. İletişim ve Diplomasi, 9: 123-146.
  • Bayrakcı, O. (2021). İktidar-hegemonya ilişkisinde algı yönetimi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 52: 93-108.
  • Boyacı, M. (2020). Dijital aktivizmde sosyal medya kullanımı: Bir çevrimiçi hacktivist ağının analizi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi, 9 (2): 931-965.
  • Bozkurt, A. & Hamutoğlu, N. B. & Liman Kaban, A. & Taşçı, G. & Aykul, M. (2021). Dijital bilgi çağı: Dijital toplum, dijital dönüşüm, dijital eğitim ve dijital yeterlilikler. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2): 35-63.
  • Çelik, T. ve Uyanık, G. (2020). Büyük veri ışığında dijital aktivizm üzerine bir inceleme: İstanbul Üniversitesi örneği. Egemia Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, 7: 4-30.
  • Dural, C. (2000). Dış ticaret ve diplomasi. Ekonomik Denge Dergisi, 5 (22): 49.
  • Fidan, M. ve Lokmanoğlu, E. (2023). Sosyal medya savaşlarında yeni bir kavram: Rusya Ukrayna savaşı özelinde dijital ambargo. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (1): 28-38.
  • Gürel, E. ve Nazlı, A. (2019). Dijital aktivizm: change.org kampanyaları üzerine bir analiz. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (4): 187-206.
  • Karaçor, Z. & Güvenek, B. & Karadoğan, E. (2020). Ekonominin değişen maskesi: Dijital ekonomi. Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences, 6 (34): 2140-2149.
  • Karagöz, K. (2013). Yeni medya çağında dönüşen toplumsal hareketler ve dijital aktivizm hareketleri. İletişim ve Diplomasi, 1: 131-156.
  • Kırık, A. M. ve Özcan, A. (2014). Bir dijital aktivizm örneği: Akıllı ağ çeteleri (smart mobs). Online Academic Journal of Information Technology, 5 (14): 61-78.
  • Köse, E. (2017). Dijital diplomasinin sosyo-ekonomik ve sosyo-politik yapıya etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22: 2347-2370.
  • Mavruk, Ç. ve Baykal, S. (2022). Dijitalleşme çağında yumuşak gücün yeni unsuru: Dijital diplomasi. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, Dijitalleşme Özel Sayısı, 348-358.
  • Mırçık, A. M. ve Elaltuntaş, Ö. F. (2022). Sosyal medyanın algı yönetimi: Dikkat ekonomisi. Dijital Communication Journal, 5 (6): 55-80.
  • Oymak, H. (2022). Kamuoyunda Dezenformasyon Yasası olarak bilinen 7418 Sayılı Basın Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun’un getirdikleri. Yeni Medya, 13: 504-514.
  • Önder, H. B. (2016). Dijital kültür ve dijital aktivizm karşısında stratejik halkla ilişkilerin değişen durumu. Orta Karadeniz İletişim Çalışmaları Dergisi, 1 (1): 29-35.
  • Özdoğru, E.N. (2021).Yabancı ülkelerin ürettikleri Covid-19 aşısı bağlamında Türkiye’ye yönelik yaptıkları propaganda ve algı yönetimi faaliyetleri. Journal of Vocational and Social Sciences of Turkey, 3 (6): 127-147.
  • Özgün, F. (2023). Dijital ekonomi ve Türkiye’nin dijital ekonomi göstergelerinin AB ile karşılaştırmalı analizi. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 25 (2): 140-182.
  • Subaşı, H. (2022). Dijital aktivizme yönelik literatür incelemesi. ANASAY, 19: 155-177.
  • Ulaş, M. ve Yeşil, A. (2020). Batı dijital medyasının Türkiye’ye yönelik algı manipülasyonu: Koronavirüs haberleri üzerine ampirik bir araştırma. Erciyes İletişim Dergisi-Journal of Erciyes Communication, 7 (2): 939-963.
  • Utma, S. (2018). Dijital çağda medyanın psikolojik gücü: Algı yönetimi perspektifinden kuramsal bir değerlendirme. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, (Özel Sayı): 2903-2913.
  • Utma, S. (2020). Algı yönetimi kavramı çerçevesinde geleneksel medyada gerçeklik algısı. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 3 (5): 383-398.
  • Yanık, A. & Batu, M. (2019). Yeni medyada aktivizm hareketleri üzerine zengin medya kısır aktivizm tartışmaları. Istanbul University Journal of Communication Sciences, 56: 179-208.
  • Yegen, C. (2014). Bir dijital aktivizm biçimi olarak slaktivizm. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 4 (2): 84-108.
  • Aydın, A. (2022). Dijital ortamda kamu diplomasisi uygulamalarının algısal süreçlere etkisi: Dijital yerliler örneği. (Yayımlanmamış doktora tezi) İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Esin Erben, Ş. (2019). Aktivizmin dijital dönüşümü. (Yayımlanmamış doktora tezi) Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Furuncu, D. (2014). Yeni toplumsal hareketler, küreselleşme ve dijital aktivizm: Gezi Parkı örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karabulut, N. (2008). Yeni medya teknolojileri ve halkla ilişkiler. (Yayımlanmamış doktora tezi) İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karatepe, S. & Arğın, E. (2018). Algı yönetimi ve sosyal medya: 2017 Anayasa referandumu üzerinden bir inceleme. (Yayımlanmamış doktora tezi) Malatya: İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Koçyiğit, A. (2022). Dijital çağda medyanın psikolojik gücü: Gündem birleştirme yaklaşımı çerçevesinde sosyal medya kullanımı ve algı yönetimi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Sakarya: Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sepetci, T. (2017). Dijital oyunlar, dijital oyuncular: Karşı hegemonya pratikleri ve sosyal etkileşim. (Yayımlanmamış doktora tezi) Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ünsay, Y. (2014). Türkiye’de kültür bozumu ve dijital aktivizmin yeni mecrası: Capsler. (Yayımlanmamış doktora tezi) Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yakın, M. (2004). Reklamda algı yönetimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) İzmir: Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akın. O. (2023). Türkiye’de dijital dönüşümün önünü yasal düzenlemeler açacak. Erişim adresi: https://www.btsoekonomi.com/haber-detay/turkiye-39-de-dijital-donusumun-onunu-yasal-duzenlemeler-acacak Erişim tarihi: 31.08.2023.
  • Anadolu Ajansı. (2023). Atatürk dizisiyle gündeme gelen ANCA, terör örgütlerine desteğiyle biliniyor. Erişim adresi: https://www.aa.com.tr/tr/gundem/ataturk-dizisiyle-gundeme-gelen-anca-teror-orgutlerine-destegiyle-biliniyor/2961783 Erişim tarihi: 24.04.2024.
  • Barut, E. (2021). Dijital dönüşüm ekseninde gelişen siber diplomasi ve siber tehditler. TUIC Akademi. Erişim adresi: https://www.tuicakademi.org/dijital-donusum-ekseninde-gelisen-siber-diplomasi-ve-siber-tehditler/ Erişim tarihi: 20.08.2023.
  • Euronews. (2019). Dijital-politik alanın doğumu: Gelecekte interneti hangi süper güç domine edecek. Erişim adresi: https://tr.euronews.com/2019/04/26/dijital-politik-alanin-dogumu-gelecekte-interneti-hangi-super-guc-domine-edecek Erişim tarihi: 26.08.2023.
  • Hürriyet Gazetesi. (2023). Provokasyona doymadılar! Ermeni gazeteden skandal Atatürk çağrısı. Erişim adresi: https://www.hurriyet.com.tr/dunya/provokasyona-doymadilar-ermeni-gazeteden-skandal-ataturk-cagrisi-42312509 Erişim tarihi: 24.02.2023.
  • İnfodemi Eğitimi. (2020). Bilgi düzensizliğini anlamak. Erişim adresi: http://infodemiegitimi.org/bilgi-duzensizligini-anlamak/ Erişim tarihi: 24.08.2023.
  • NTV Haber. (2024). Instagram’a erişim engeli getirildi. Erişim adresi: https://www.ntv.com.tr/teknoloji/instagrama-erisim-engeli-getirildi,zEKrvSpXxEadtsvLpLjxGQ Erişim tarihi: 10.08.2023.
  • Teyit.org. (2018). Araştırma: Türkiye sahte habere en çok maruz kalan ülke. Erişim adresi: https://teyit.org/teyitpedia/turkiye-sahte-habere-en-cok-maruz-kalan-ulke Erişim tarihi: 29.08.2023.
  • Yıldırım, A. (2021). Dijital iletişim bağlamında sosyal medyada algı yönetimi: Sahte hesaplar, trollük ve manipülasyon üzerine bir değerlendirme. Erişim adresi: https://www.researchgate.net/publication/355107077 Erişim tarihi: 31.08.2023.
There are 59 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Political Communication, International Politics
Journal Section Research Article
Authors

Ayten Çalış Kurtçu 0000-0001-9742-8668

Publication Date August 31, 2024
Submission Date July 25, 2024
Acceptance Date August 20, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 15 Issue: 2

Cite

APA Çalış Kurtçu, A. (2024). Kamu Diplomasisi Bağlamında Dijital Algı Yönetiminin Türkiye’nin Gelişim Politikalarına Olan Etkisi. Düşünce Dünyasında Türkiz, 15(2), 289-315. https://doi.org/10.59281/turkiz.1522156