BibTex RIS Cite

MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA "CİMRİ" KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA

Year 2003, Volume: 16 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2003

Abstract

Özet: Çalışmamızda Fransız komedi yazarı Moliere'in (1622-1673) Cimri
(1668) piyesindeki Harpagon karakteriyle, Azerbaycanlı edebiyat adamı
Mirze Feteli Ahundof'un (1812-1878) Sergüzeşti Merdi-Hasis (1852) ya da
çok bilinen adıyla Hacı Kara piyesindeki Hacı Kara karakterini incelemeyi
amaçladık. Zira, her iki karakterin de, farklı dönemlerdeki toplumsal
yapıya yönelik eleştiriler içermesi bakımından büyük önemi vardır.Moliere
ve Ahundof kendi toplumlarından bir kesiti büyüteç altına alarak
olumsuzlukları güldürü aracılığıyla ifşa ederler. Bunu yaparken, yazarlar
yaşadıkları dönemlerin toplumsal yapısına ve edebî hareketliliğine ilişkin
sosyolojik ve psikolojik unsurlardan azami ölçüde yararlanma yoluna
giderler. Bu bağlamda, her iki eserin cimri karakterleri arasındaki
benzerlikleri, farklılıkları ve topluma etkilerini tespit etmeye çal

-

Year 2003, Volume: 16 Issue: 2, 0 - 0, 01.05.2003

Abstract

in this study, we tried to analyze the character "Harpagon" in
the play named "The Miser" which was written by Moliere (1622-1673), a
conıedy writer, and the character "Hacı Kara" in the play "Sergüzeşti
Merdi-Hasis (1852) or nıore comnıonly known as "Hacı Kara" writteıı by
Mirze Feteli Ahundof (1812-1878), an Azerbaijanian writer. Both
characters are signifıcaııt in that they ali contain criticisms of social
structure in various periods. Moliere and Ahundof magnify a slice of their
society and reveal the negative sides of the society through comedy. İn
doing this, they largely benefıt fronı psychological and social components
related to the period's social structure and literary movements. hı this
context we aimed at determinîng the similarities, differences and the
influences of the "miser" characters on society in the two play s.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA68MF85YD
Journal Section Research Article
Authors

Erdoğan Uygur This is me

Publication Date May 1, 2003
Submission Date May 1, 2003
Published in Issue Year 2003 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Uygur, E. (2003). MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA "CİMRİ" KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA. Türkoloji Dergisi, 16(2).
AMA Uygur E. MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA "CİMRİ" KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA. Türkoloji Dergisi. May 2003;16(2).
Chicago Uygur, Erdoğan. “MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA ‘CİMRİ’ KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA”. Türkoloji Dergisi 16, no. 2 (May 2003).
EndNote Uygur E (May 1, 2003) MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA "CİMRİ" KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA. Türkoloji Dergisi 16 2
IEEE E. Uygur, “MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA ‘CİMRİ’ KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA”, Türkoloji Dergisi, vol. 16, no. 2, 2003.
ISNAD Uygur, Erdoğan. “MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA ‘CİMRİ’ KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA”. Türkoloji Dergisi 16/2 (May 2003).
JAMA Uygur E. MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA "CİMRİ" KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA. Türkoloji Dergisi. 2003;16.
MLA Uygur, Erdoğan. “MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA ‘CİMRİ’ KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA”. Türkoloji Dergisi, vol. 16, no. 2, 2003.
Vancouver Uygur E. MOLİERE VE AHUNDOF TİYATROSUNDA "CİMRİ" KARAKTERLERİ HARPAGON VE HACI KARA. Türkoloji Dergisi. 2003;16(2).