Son yıllarda Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi hususunda çeşitli çalışmalar vardır. Bu çalışmaların sayısı hızla artmaktadır. Neredeyse dünyanın her tarafında konuşulan, öğrenilmeye çalışılan Türkçe öğreticilerinin yeni yöntemler geliştirmesi gerekmektedir. Üstelik alana kazandırılacak çalışmaların çağdaş öğretim yöntemleri göz önünde bulundurularak yapılması âdeta bir zorunluluktur. Aksi hâlde Türkçenin gelişmesi, öğrenilen diller arasında hak ettiği yere ulaşması mümkün değildir. Çalışmanın hedef kitlesi Türk diline yabancı olan ve Türkçe öğrenmeye ihtiyaç duyan kişilerdir. Aynı zamanda dil öğretiminde şiir metinlerinden yararlanmanın soydaş Türk topluluklarına Türkiye Türkçesi öğretirken de kullanılabileceği göz önünde bulundurulmuştur. Bu materyalin kullanılmasını sağlayacak şiirler, hedef kitlenin kültürüne ve seviyesine en uygun metinlerden seçilmiştir. Çalışmada, Türkçeye yabancı olan ve Türkçe öğrenmek isteyen herkes “hedef kitle” olarak ifade edilmiştir. Ayrıca seçilen metinler dil öğretiminde kullanılan aşamalı kur sisteminin orta ve ileri düzeyindeki hedef kitleye yönelik hazırlanmıştır. Türkçenin yabancılara öğretiminde tespit edilen yöntem sıkıntıları nedeniyle daha önce, bu çalışmayla aynı başlığı taşıyan bir yüksek lisans tezi yazılmıştı. Çalışmada şiirlerden hareketle hazırlanan etkinlikler yoluyla Türkçe öğretiminin hedef kitlenin dil öğrenme başarısına nasıl bir etkide bulunduğu araştırılmış; yabancılara Türkçe öğretiminde şiir metinlerinin kullanılmasının ne ölçüde yararlı olabileceğini saptanmış; Türkçenin yabancılara ve iki dillilere öğretilmesinde etkili bir yöntem geliştirilmişti. Bu çalışma söz konusu tezin bir özeti niteliğindedir
Although in recent years, several studies which have been increasing rapidly have regarded teaching Turkish as a foreign language, poetry has not been used as a teaching tool yet. It is clear that new methods are needed to be developed for teaching Turkish that is spoken and learned almost everywhere in the world. Moreover, it is a necessity that studies must be done by taking modern educational methods into consideration. Otherwise, the development of the language and reaching the place it deserves in the languages of international are not possible . The target audience of the study are the ones that do not know about Turkish and require to learn it. Also it is taken into consideration that using poetry as a teaching language method provides teaching Turkey dialect of Turkish to cognate Turkish communities. Poetries that are used in the application of the novel method are selected from the most appropriate texts for culture and level of the target group. In this study, anyone who wants to learn Turkish and do not know about Turkish is stated as “target audience”. In addition, selected texts are prepared for intermediate and advanced-level audience of the gradual stage system used in teaching language. A master thesis has been proposed that has the same title with this study by the reason of scarcity of methods for teaching Turkish to foreign people before. In the study, it is searched how teaching Turkish by applications prepared using poetries affect success of learning Turkish by the target group; detected how effectively teaching foreign people Turkish by using poetries can be beneficial; proposed an effective method for teaching Turkish to foreign people and bilinguals. This study is an abstract of the thesis mentioned.
Other ID | JA27AR53GC |
---|---|
Journal Section | Turkish Language Education |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 2 - Volume: 1 Issue: 2 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.