Öğrenir derlemleri bir dili ikinci dil olarak edinen ya da yabancı dil olarak öğrenen dil öğrenirlerinin sözlü ve/veya yazılı dil kullanımlarını bir araya getiren veri tabanlarıdır. Bugün 100’ü aşkın dilde, çoğunluğu İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen bireylerin dil kullanımlarını örnekleyen öğrenir derlemi bulunmaktadır. Ancak Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminin hız kazandığı bir dönemde henüz Türkçe Öğrenir Derlemi hazırlanabilmiş değildir. Bu çalışma ile Türkçenin yabancı dil olarak öğretimiyle ilgili pek çok çalışmaya temel oluşturacak öğrenir derlemlerini tanıtmak, bunların belli başlı örneklerini sıralamak, öğrenir derlemlerinin kapsam ve tasarımına ilişkin hususlar üzerinde durarak pedagojik uygulamalarına dikkat çekmek hedeflenmektedir. Böylece araştırmacılara yol gösterecek başlangıç noktalarına işaret etmek ve ileride hazırlanacak bir Türkçe Öğrenir Derlemi konusunda farkındalık ve motivasyon oluşmasına katkı sağlamak amaçlanmaktadır
Öğrenir derlemleri öğrenir derlemi tasarımı hata etiketleme ikinci/yabancı dil eğitim uygulamaları
Learner corpora are collections of second/foreign language learners’ spoken and written language use. There are over 100 learner corpora the majority of which the target language is English. Yet, there is no Learner Corpus of Turkish in spite of the developing character of Turkish as a Second/Foreign Language Research. This study aims to introduce the definitions and basics of learner corpora listing the prominent references of learner corpora. It calls attention to the design considerations and processing types of learner corpora. In this manner, we try to mark the starting points and hope to contribute for a future Learner Corpora of Turkish raising awareness and strengthen the motivation among Turkish language researchers.
Learner corpora major learner corpora learner corpora design error tagging second/foreign language pedagogical implications
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA27AT73GK |
Journal Section | Turkish Language Education |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 1 - Volume: 1 Issue: 1 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.