Bu araştırmada,
Türkçe dört temel dil becerilerinden biri olan yazma becerisine karşı yabancı
öğrencilerin öz yeterlik algılarının hangi düzeyde olduğunu tespit etmek
amaçlanmaktadır. Araştırmanın yöntemi, ‘karma yöntem araştırması’; araştırma
deseni ‘gömülü (içeyerleşik/embedded)’ desendir. Araştırmanın nicel çalışma
grubunu, 2016-2017 Akademik Yılı Güz Döneminde, İstanbul Üniversitesi Dil
Merkezi Tophane ve Süleymaniye Şubelerinde B1, B2 ve C1 kurunda Türkçe öğrenen
55 erkek ve 49 kadın olmak üzere toplam 104 yabancı öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın nitel çalışma grubunu ise İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
Tophane Şubesinde B1 ve B2 kurunda Türkçe öğrenen 2 kadın ve 4 erkek olmak
üzere toplam 6 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda yabancı öğrencilerin
cinsiyeti, yaşı, geldikleri ülkelerin yer aldığı kıtalar, eğitim düzeyleri ve
kur seviyeleri olmak üzere beş değişkenin öz yeterlik faktörü üzerinde
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir.
Ancak üç dil bilen yabancı öğrencilerin bir ve iki dil bilen yabancı
öğrencilere göre öz yeterlik algılarının daha ‘yüksek’ olduğu saptanmış ve
anket öncesi öz yeterlik algılarına dair görüşleri ile anket puanları
arasındaki ilişkinin de ‘orta düzey’ olduğu ve bu iki değişkenin de
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir.
Bu araştırmada,
Türkçe dört temel dil becerilerinden biri olan yazma becerisine karşı yabancı
öğrencilerin öz yeterlik algılarının hangi düzeyde olduğunu tespit etmek
amaçlanmaktadır. Araştırmanın yöntemi, ‘karma yöntem araştırması’; araştırma
deseni ‘gömülü (içeyerleşik/embedded)’ desendir. Araştırmanın nicel çalışma
grubunu, 2016-2017 Akademik Yılı Güz Döneminde, İstanbul Üniversitesi Dil
Merkezi Tophane ve Süleymaniye Şubelerinde B1, B2 ve C1 kurunda Türkçe öğrenen
55 erkek ve 49 kadın olmak üzere toplam 104 yabancı öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmanın nitel çalışma grubunu ise İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
Tophane Şubesinde B1 ve B2 kurunda Türkçe öğrenen 2 kadın ve 4 erkek olmak
üzere toplam 6 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda yabancı öğrencilerin
cinsiyeti, yaşı, geldikleri ülkelerin yer aldığı kıtalar, eğitim düzeyleri ve
kur seviyeleri olmak üzere beş değişkenin öz yeterlik faktörü üzerinde
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturmadığı tespit edilmiştir.
Ancak üç dil bilen yabancı öğrencilerin bir ve iki dil bilen yabancı
öğrencilere göre öz yeterlik algılarının daha ‘yüksek’ olduğu saptanmış ve
anket öncesi öz yeterlik algılarına dair görüşleri ile anket puanları
arasındaki ilişkinin de ‘orta düzey’ olduğu ve bu iki değişkenin de
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir.
Subjects | Linguistics, Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Turkish Language Education |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.