Yabancı
dil öğretiminde kelimelerin ve dilbilgisi yapılarının öğretimi, dilin tüm
yönleriyle öğrenilmesi için yeterli değildir. Dil, yaşayan bir varlıktır; o
dili kullanan insanların ürettikleriyle geleceğe aktarılır. Bir topluluğun
ürettiği maddi- manevi tüm ögeleri yani kültürü, dil hem oluşturur hem de
aktarır.
Yabancı
dil öğretiminde görsel- işitsel ögelerin kullanımı öğretimin başarısını
etkileyen bir unsurdur. Teknolojinin gelişmesi ile görsel- işitsel ögeler zenginleşmiştir.
Televizyon, dil öğretiminde kullanılan bu ögelerden biridir. Televizyonda
yayınlanan diziler, Türkiye’nin tanınması için bir adım olmuştur. İnsanlar dizi izlemek için Türkçe kurslarına
gider olmuşlardır. Türk dizileri Türkçenin öğrenilmesi için bir başlangıç
noktası olmuştur.
Bu
çalışmanın amacı her geçen yıl izleyici sayısını arttıran Türk dizilerinde yer
alan kültürel ögeleri tespit etmektir. Çalışmaya, Sakarya
Üniversitesi Türk Dili Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde 2017- 2018
eğitim- öğretim yılında öğrenim gören, B1 sınıfının 14 öğrencisi katılmıştır. Bu
çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin izlediği
dizileri belirlemek için anket uygulaması yapılmıştır. En çok frekansa sahip
iki dizinin, anketin yapıldığı hafta yayınlanan bölümleri incelenmiş ve
dizilerde yer alan kültürel ögeler açısından değerlendirilmiştir. Değerlendirme
sonunda Türk dizilerinde kültürel ögeleri yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Yaptığımız yüksek lisans tez çalışmasının ön
bulgularını içeren bu çalışma ile Türk dizilerinin ders materyali olarak
kullanılması öngörülmektedir.
In foreign language teaching, teaching the structures
of the words and grammar is not sufficient in learning language in all aspects.
Language is a living being and is transferred to the future with the words
generated by the people using that language. Language both constitutes and
transfers all moral and material factors, in other words culture, a society
generates.
Using audiovisual elements in foreign language
teaching is a factor affecting the success of teaching. Audiovisual elements
are increased as technology has developed.
Television is one of these elements used in language teaching. Televised
serials have been an important step in advertising Turkey. People have started
to go to Turkish courses to watch serials. Turkish serials have been a starting
point for learning Turkish.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Turkish Language Education |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.