Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 7 Issue: 3, 34 - 40, 30.12.2020

Abstract

References

  • Fişekçioğlu, A. (2020) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Giriş Açıklamalı Ana Kavramlar El Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Giriş Açıklamalı Ana Kavramlar El Kitabı

Year 2020, Volume: 7 Issue: 3, 34 - 40, 30.12.2020

Abstract

Diller İçin Avrupa Ortak Çerçeve Metni merkez alınarak çerçeve metnin benimsediği eylem odaklı yaklaşım doğrultusunda “dil kullanıcısı” ve “sosyal aktör” olarak karşımıza çıkan öğrenen kavramları, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde sürecin merkezindedir ve bu kavramlar, etkili öğrenmenin gerçekleşmesi için büyük önem taşımaktadır. Öğretenler ise “rehber” kavramıyla süreç içerisinde yer almaktadır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde rehber; klasik anlamda bilgi aktarıcısı, ezberlenmiş dil kalıplarının tekrarına odaklanan olmak yerine dil kullanıcısını ya da sosyal aktörü “dört dil becerisi”nde iletişime hazırlayan bir yol gösteren niteliğindedir. “Eylem odaklı yaklaşım” doğrultusunda kullanılacak “yöntem” ve teknik”in sosyal aktörün gereksinimleriyle şekillendirilmesi, öğrenme sürecinin başarılı bir şekilde tamamlanmasında büyük rol oynayacağı açıkça ifade edilir ve bu kavramlar alt başlıklarda anlaşılır bir biçimde açıklanır. “Kültür” kavramına ayrılan bölümün ayrıntılı bir biçimde ele alınmış olması, kültür aktarımının Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ne kadar önemli olduğunu bize göstermektedir.

References

  • Fişekçioğlu, A. (2020) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Giriş Açıklamalı Ana Kavramlar El Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Kaşıkçı 0000-0001-7100-3573

Publication Date December 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Kaşıkçı, H. (2020). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Giriş Açıklamalı Ana Kavramlar El Kitabı. Turkophone, 7(3), 34-40.

TURKOPHONE | 2014 |  ISSN: 2148-6808

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.