Bu çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin uzaktan eğitimin eğitim-öğretim faaliyetlerinde kullanılmasına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda ölçüt örnekleme yoluyla ulaşılan ve pandemi sürecinde Türkiye’de uzaktan eğitimle en az bir yıl Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten kurumlarda görev yapan 387 öğretmen çalışmaya katılım için davet edilmiştir. Çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 96 öğretmen ise çalışma grubunu oluşturmuştur. Veriler elektronik ortamda hazırlanan yarı-yapılandırılmış bir form aracılığı ile dijital ortamda toplanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim yöntemiyle yürütülen bu çalışmaya ait elde edilen veriler betimsel analiz kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin %63’i uzaktan eğitimi faydalı bulurken, %34’ü faydasız bulmuş, %2’si ise fikir belirtmemiştir. Uzaktan eğitimi Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde faydalı bulan öğretmenlerin yarıdan fazlası uzaktan eğitimin öğretimin ana unsuru değil destekleyici unsuru olması, öğrencilerin bireysel öğrenme motivasyonlarının yüksek olması, dil öğrenme motivasyonunun sağlanması ile küresel salgın, doğal afet gibi olağan dışı şartlara bağlı olarak faydalı olabileceğini belirtmiştir. Uzaktan eğitimi faydalı bulmayan öğretmenler ise uzaktan eğitimde etkileşimin yetersiz olduğunu ifade etmiştir.
The aim of this study is to evaluate the opinions of teachers who teach Turkish as a foreign language on the use of distance education in educational activities. In line with this purpose, 387 teachers, who were reached through criterion sampling, and who worked in institutions that taught Turkish as a foreign language for at least one year with distance education in Turkey during the pandemic process, were invited to participate in the study. 96 teachers who agreed to participate in the study voluntarily formed the study group. The data obtained from this study, which was carried out with the phenomenology method, one of the qualitative research methods, was evaluated using descriptive analysis. According to the research findings, 63% of the teachers found distance education beneficial, 34% found it useless, and 2% did not express an opinion. More than half of the teachers who found distance education beneficial in teaching Turkish as a foreign language stated that distance education could be beneficial due to the fact that distance education is not the main element of teaching, but a supporting element, students' individual learning motivation is high, language learning motivation is provided, and due to extraordinary conditions such as global epidemics and natural disasters. Teachers who do not find distance education beneficial stated that interaction in distance education is insufficient.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.