The work examines the history education system at school and university levels in Kazakhstan between 1980-2000. The first section of the work is introductory and provides information on the subject, purpose and method of the research. This section includes information on the subject, importance, purpose and hypothesis of the research, method and literature. This section examines history education in Kazakhstan between 1980-2000, and it is stated that the reason for this is the breakthroughs made in history education in Kazakhstan after it declared independence and the start of national studies.
History education Republic of Kazakhstan history teaching in Kazakhstan Union of Soviet Socialist Republics (USSR)
Eserde 1980-2000 yılları arasında Kazakistan’daki okul ve üniversite düzeyinde tarih eğitim sistemi incelenmiştir. Eserin birinci bölümü giriş niteliğinde olup araştırmanın konusu, amacı ve yöntemi ile ilgili bilgilere verilmiştir. Bu bölümde araştırmanın konusu, önemi, amacı ve hipotezi, yöntemi ve literatüre ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Bu bölümde 1980-2000 yılları arasındaki dönemde Kazakistan’daki tarih eğitiminin ele alındığı, bunun da nedeninin bağımsızlığını ilan ettikten sonra kazakistan’daki tarih eğitiminde gerçekleştirilen atılımlarla ulusal çalışmaların başlaması olduğu ifade edilmektedir.
Tarih eğitimi Kazakistan Cumhuriyeti Kazakistan’da tarih öğretimi Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği (SSCB)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | History Education |
Journal Section | Kitap İncelemesi |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | December 12, 2024 |
Acceptance Date | December 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 2 |
Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS , Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)
Turquoise International Journal of Scientific Research of the Turkic World is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License