Book Review
BibTex RIS Cite

Kitap İncelemesi: Müze Dersleri Yorum ve Deneyim

Year 2025, Volume: 6 Issue: 1, 67 - 73, 30.06.2025
https://doi.org/10.54970/turkuaz.1716478

Abstract

Okul dışı öğrenme ortamlarından müze eğitiminin öğretmen ve ziyaretçiler için anlamlı öğrenmelere kapı aralaması önemlidir. Bu eserde, diyalog, sorgulama, sanat tarihi bilgisi vermenin önemiyle birlikte derslerin daha etkili ve müze eğitimi açısından anlamlı hale gelmesi ele alınmaktadır. Bu çalışma, Rika Burnham ve Elliott Kai-Kee tarafından yazılan Müze Dersleri Yorum ve Deneyim kitabını incelemek ve kitapta yer alan müze eğitimi bilgilerini meraklısı olan okuyucularıyla paylaşmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmada eserin Şubat 2020 tarihinde yayınlanan 2. baskısı incelenmiştir.

Thanks

Kıymetli danışmanım Prof. Dr. Refik TURAN'a teşekkürlerimle.

References

  • Burnham, R. & Kai-Kee, E. (2020). Müze Dersleri Yorum ve Deneyim, (Çev. Aylin Onacak). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Çalış, E. (2023). Türkiye’de sanat tarihi disiplini açısından müzelerin önemi üzerine bir analiz. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 249-266.
  • Dewey, J. (2021). Deneyim Olarak Sanat, (Çev. Nur Küçük). İstanbul: Vakıfbank Kültür Yayınları.
  • Engin, H. (2021). Bir kentin hafıza mekanı; Doğubayazıt Ahmed-i Hani kent müzesi. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 63-82.
  • MEB (2024a). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. https://tymm.meb.gov.tr/upload/brosur/ortak_metin.pdf adresinden erişilmiştir. (Erişim Tarihi: 11.5.2025).
  • MEB (2024). Tarih Dersi Öğretim Programı. https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=1265 adresinden erişilmiştir. (Erişim Tarihi: 11.5.2025).
  • Tüfekçi Aslım, S. (2023). Yapılandırmacı yaklaşım. S. Büyükalan Filiz (Ed.). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları içinde, (ss. 198-215.) Ankara: PegemA.
  • https://sozluk.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 27.05.2025).
  • https://www.jackson-pollock.org/autumn-rhythm.jsp#google_vignette (Erişim Tarihi: 05.06.2025).

Book Review: Museum Lessons Commentary and Experience

Year 2025, Volume: 6 Issue: 1, 67 - 73, 30.06.2025
https://doi.org/10.54970/turkuaz.1716478

Abstract

It is important that museum education, which is an out-of-school learning environment, opens the door to meaningful learning for teachers and visitors. This work addresses the importance of dialogue, questioning, and providing art history information, as well as making lessons more effective and meaningful in terms of museum education. This study was prepared to review the book Museum Lessons Comment and Experience written by Rika Burnham and Elliott Kai-Kee and to share the museum education information in the book with interested readers. In this study, the 2nd edition of the work published in February 2020 was examined.

References

  • Burnham, R. & Kai-Kee, E. (2020). Müze Dersleri Yorum ve Deneyim, (Çev. Aylin Onacak). İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • Çalış, E. (2023). Türkiye’de sanat tarihi disiplini açısından müzelerin önemi üzerine bir analiz. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 31, 249-266.
  • Dewey, J. (2021). Deneyim Olarak Sanat, (Çev. Nur Küçük). İstanbul: Vakıfbank Kültür Yayınları.
  • Engin, H. (2021). Bir kentin hafıza mekanı; Doğubayazıt Ahmed-i Hani kent müzesi. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 63-82.
  • MEB (2024a). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni. https://tymm.meb.gov.tr/upload/brosur/ortak_metin.pdf adresinden erişilmiştir. (Erişim Tarihi: 11.5.2025).
  • MEB (2024). Tarih Dersi Öğretim Programı. https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=1265 adresinden erişilmiştir. (Erişim Tarihi: 11.5.2025).
  • Tüfekçi Aslım, S. (2023). Yapılandırmacı yaklaşım. S. Büyükalan Filiz (Ed.). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları içinde, (ss. 198-215.) Ankara: PegemA.
  • https://sozluk.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 27.05.2025).
  • https://www.jackson-pollock.org/autumn-rhythm.jsp#google_vignette (Erişim Tarihi: 05.06.2025).
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Museum Education
Journal Section Kitap İncelemesi
Authors

Seda Zeybek

Publication Date June 30, 2025
Submission Date June 10, 2025
Acceptance Date June 29, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Zeybek, S. (2025). Kitap İncelemesi: Müze Dersleri Yorum ve Deneyim. Turkuaz Uluslararası Türk Dünyası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 67-73. https://doi.org/10.54970/turkuaz.1716478