Okul dışı öğrenme ortamlarından müze eğitiminin öğretmen ve ziyaretçiler için anlamlı öğrenmelere kapı aralaması önemlidir. Bu eserde, diyalog, sorgulama, sanat tarihi bilgisi vermenin önemiyle birlikte derslerin daha etkili ve müze eğitimi açısından anlamlı hale gelmesi ele alınmaktadır. Bu çalışma, Rika Burnham ve Elliott Kai-Kee tarafından yazılan Müze Dersleri Yorum ve Deneyim kitabını incelemek ve kitapta yer alan müze eğitimi bilgilerini meraklısı olan okuyucularıyla paylaşmak amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmada eserin Şubat 2020 tarihinde yayınlanan 2. baskısı incelenmiştir.
Kıymetli danışmanım Prof. Dr. Refik TURAN'a teşekkürlerimle.
It is important that museum education, which is an out-of-school learning environment, opens the door to meaningful learning for teachers and visitors. This work addresses the importance of dialogue, questioning, and providing art history information, as well as making lessons more effective and meaningful in terms of museum education. This study was prepared to review the book Museum Lessons Comment and Experience written by Rika Burnham and Elliott Kai-Kee and to share the museum education information in the book with interested readers. In this study, the 2nd edition of the work published in February 2020 was examined.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Museum Education |
| Journal Section | Kitap İncelemesi |
| Authors | |
| Publication Date | June 30, 2025 |
| Submission Date | June 10, 2025 |
| Acceptance Date | June 29, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 6 Issue: 1 |