Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 3, 86 - 93, 30.12.2023
https://doi.org/10.51536/tusbad.1314364

Öz

Hemşirelik eğitimi, teorik bilgilerin pratik uygulama ile bütünleştirilerek; öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, hem öğrencilerin teorik bilgilerini somutlaştırmalarına yardımcı olmak hem de beceri uygulamalarını geliştirmek için klinik beceri uygulama eğitimleri yapılmaktadır. Hemşirelik öğrencilerine verilen klinik beceri eğitimlerinde, kısıtlı klinik uygulama süresi, artan öğrenci sayısı ve hasta güvenliğinin ihlal edilmesi gibi zorluklar yaşanması nedeniyle, vaka deneyimi kazanmaları ve etkili öğrenmeleri zorlaşmaktadır. Bu nedenle öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılmalarını ve gerçekçi bir klinik ortam yaratılarak güvenli bir ortamda uygulama yapmalarını sağlayan hibrit simülasyon yöntemi ile eğitim verilmelidir. Hibrit simülasyon yöntemi, iki veya daha fazla simülasyon yönteminin birleştirilerek oluşturulduğu bir öğretim yöntemidir. Gerçekçi bir vaka senaryosu tasarlanarak, simülatör ve standart hasta eşliğinde uygulanmaktadır. Eleştirel düşünme, problem çözme, kişilerarası iletişim kurma, karar verme ve uygulama gibi becerilerini geliştirerek, anlık alınan geri bildirimler sayesinde kalıcı öğrenmeyi desteklemektedir. Nitelikli sağlık profesyonellerinin yetiştirilmesi, öğrencilerin klinikte verimli ve etkin bir şekilde uygulama yapabilmesi, etkili ve aktif bir öğrenme sürecinin oluşturulabilmesi için; yenilikçi bir eğitim yöntemi olan hibrit simülasyonun hemşirelik müfredatına entegre edilmesi gerekmektedir. Bu makalede, hibrit simülasyon yönteminin hemşirelik eğitimindeki yeri ele alınarak, hibrit simülasyonun tarihinin, amaçlarının ve yararlarının genel bir bakış açısıyla sunulması amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Erdem H, Taşkıran N, Sarı D. Türkiye’de hemşirelik esasları alanında simülasyon ile ilgili yapılan tezlerin sistematik incelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi. 2022;5(3):440-452.
  • Parrillo JE, Dellinger RP. Critical care medicine: principles of diagnosis and management in the adult. Elsevier Health Sciences. 2014.
  • Sezer H, Orgun F. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon modeli. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2017;33(2):140-152.
  • Kim J, Park JH, Shin S. Effectiveness of simulation-based nursing education depending on fidelity: A meta-analysis. BMC medical education. 2016;16(1):1-8.
  • Yıldırım D, Özer Z, Kocaağalar E, Pınar Bölüktaş R. Eğitimde inovasyon: Sağlık eğitiminde simülasyon kullanımı. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi. 2019;14(1):33-41.
  • Takmak Ş, Fidan Ö, Arslan S, Kuzu Kurban N. Hemşirelik öğrencilerine verilen intravenöz kateter beceri eğitiminde hibrit simülasyonun etkisi: Pilot çalışma. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2021;6(1):133-141.
  • Arnold D, Wittmann-Price R. Part-task trainers. Wilson L and Wittman-Price R. Review Manual for the Certified Healthcare Simulation Educator (CHSE) exam. New York, NY: Springer Publishing Company. 2015.
  • Koukourikos K, Tsaloglidou A, Kourkouta L, Papathanasiou IV, Iliadis C, Fratzana A, Panagiotou A. Simulation in clinical nursing education. Acta Informatica Medica. 2021;29(1):15.
  • Hayden J. Use of simulation in nursing education: National survey results. Journal of Nursing Regulation. 2010;1(3):52-57.
  • Atakoğlu R, Gül A, Türen S, Madenoğlu Kıvanç M, Kara Özçalık C. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımının Önemi. Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2020;3(2):52-60.
  • Lioce L, Lopreiato J, Downing D, Chang TP, Robertson JM, Anderson M, Diaz DA, Spain AE. Healthcare Simulation Dictionary. 2nd Edition. Rockville, MD: Agency for Healthcare Research and Quality. 2020. [Erişim 28.10.2023].
  • Molloy MA, Holt J, Charnetski M, Rossler K. Healthcare Simulation Standards of Best PracticeTM Simulation Glossary. Clinical Simulation in Nursing. 2021; 58:57-65.
  • Billings DM, Halstead JA. Teaching in Nursing-E-Book. Elsevier Health Sciences. 2023.
  • Lane AJ, Mitchell CG. Using a train-the-trainer model to prepare educators for simulation instruction. The Journal of Continuing Education in Nursing. 2013;44(7):313-317.
  • Ünver V, Başak T, Ayhan H, Cinar FI, Iyigun E, Tosun N, Köse G. Integrating simulation-based learning into nursing education programs: Hybrid simulation. Technology and Health Care. 2018;26(2):263-270.
  • Moran V, Wunderlich R, Rubbelke C. Simulation: Best Practices in Nursing Education. Springer International Publishing. 2018.
  • Sanko JS. Simulation as a Teaching Technology. Quarterly Review of Distance Education: Volume 18-2. 2017;18(2):77-85.
  • Arslan G, Tokem Y, Yılmaz DU. Bir akut miyokard infarktüsü hastasında acil bakım yönetimi: Hemşirelikte simülasyon senaryo tasarım örneği. Cardiovasc Nurs. 2022;13(31):110-119.
  • Demiray A, Kızıltepe SK, İlaslan N, Açıl A. The effect of high-fidelity simulation in improving the physical examination skills of nursing students. International Journal of Nursing. 2020;7(1):8-17.
  • Bradley P. The history of simulation in medical education and possible future directions. Medical education. 2006;40(3):254-262.
  • McKimm J, Forrest K. Essential Simulation in Clinical Education. Essential Simulation in Clinical Education. 2013:1-10.
  • O’Brien JE, Thrall CA, Sebbens D. Overcoming COVID-19 challenges: Using remote and hybrid simulation designs in DNP programs. Academic Medicine. 2022;97(3):66-70.
  • Tuzer H, Dinc L, Elcin M. The effects of using high-fidelity simulators and standardized patients on the thorax, lung, and cardiac examination skills of undergraduate nursing students. Nurse Education Today. 2016; 45:120-125.
  • Sarmasoğlu Ş, Dinç L, Elçin M. Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2016;13(2):107-115.
  • Uslu Şahan F, Terzioğlu F. Jinekolojik onkoloji palyatif bakımda simülasyona dayalı mesleklerarası eğitime yönelik öğrencilerin görüşleri: Nitel çalışma. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2019;9(3):155-164.
  • Sun-yeun H, Mi-ye K. Effect of application of hybrid simulation for delivery nursing care. Adv. Sci. Technol. Letters. 2015; 116:70-73.
  • Levine AI, DeMaria Jr S, Schwartz AD, Sim AJ (Eds.). The Comprehensive Textbook of Healthcare Simulation. Springer Science & Business Media. 2013.
  • Akalın A, Şahin. Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanılması: Türkiye'de lisansüstü tezler üzerine bir inceleme. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2020;17(2):139-147.
  • Jeffries PR. A framework for designing, implementing, and evaluating: Simulations used as teaching strategies in nursing. Nursing Education Perspectives. 2005;26(2):96-103.
  • Hayden JK, Smiley RA, Alexander M, Kardong-Edgren S, Jeffries PR. The NCSBN national simulation study: A longitudinal, randomized, controlled study replacing clinical hours with simulation in prelicensure nursing education. Journal of Nursing Regulation. 2014;5(2):3-40.
  • Topbaş E. Hemşirelik lisans programına simülasyon eğitim modelinin entegre edilmesinin gerekliliği. Scientific Developments. 2019;318.
  • Ünsal-Atan Ş, Güleç-Şatır D, Öztürk R, Kavlak O, Saruhan A, Güneri ES, Sevil Ü. Obstetrik becerilerin geliştirilmesinde gerçekliğe yakınlığı yüksek doğum simülatörü kullanımının hemşirelik öğrencilerinin memnuniyet ve performansı üzerine etkisi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2019;27(1):1.
  • Wang JN, Petrini M. Chinese health students' perceptions of simulation-based interprofessional learning. Clinical Simulation in Nursing. 2017;13(4):168-175.
  • Christensen AR, Spagnoletti CL, Claxton RN. A curriculum innovation on writing simulated patient cases for communication skills education. MedEdPORTAL. 2021; 17:11068.
  • Datta R, Upadhyay KK, Jaideep CN. Simulation and its role in medical education. Medical Journal Armed Forces India. 2012;68(2):167-172.

Use Of Hybrid Simulation in Nursing Education

Yıl 2023, Cilt: 6 Sayı: 3, 86 - 93, 30.12.2023
https://doi.org/10.51536/tusbad.1314364

Öz

Nursing education aims to develop students' cognitive, affective and psychomotor skills by integrating theoretical knowledge with practical application. In this direction, pieces of training in clinical skills practice is carried out both to help students concretize their theoretical knowledge and to improve their skill practices. In clinical skills trainings given to nursing students, it is difficult for them to gain case experience and learn effectively due to difficulties such as limited clinical practice time, an increasing number of students, and violation of patient safety. For this reason, education should be given with the hybrid simulation method, which enables students to actively participate in the learning process and to practice in a safe environment by creating a realistic clinical environment. The hybrid simulation method is a teaching method in which two or more simulation methods are combined. A realistic case scenario is designed and implemented with the simulator and standard patient. Developing skills such as critical thinking, problem-solving, interpersonal communication, decision-making, and application supports permanent learning thanks to instant feedback received. Hybrid simulation, which is an innovative education method, should be integrated into the nursing curriculum in order to train qualified health professionals, enable students to practice effectively and efficiently in the clinic, and create an effective and active learning process. This article, it is aimed to present the history, aims, and benefits of hybrid simulation from a general point of view by considering the place of the hybrid simulation method in nursing education.

Kaynakça

  • Erdem H, Taşkıran N, Sarı D. Türkiye’de hemşirelik esasları alanında simülasyon ile ilgili yapılan tezlerin sistematik incelenmesi. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi. 2022;5(3):440-452.
  • Parrillo JE, Dellinger RP. Critical care medicine: principles of diagnosis and management in the adult. Elsevier Health Sciences. 2014.
  • Sezer H, Orgun F. Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı ve simülasyon modeli. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi. 2017;33(2):140-152.
  • Kim J, Park JH, Shin S. Effectiveness of simulation-based nursing education depending on fidelity: A meta-analysis. BMC medical education. 2016;16(1):1-8.
  • Yıldırım D, Özer Z, Kocaağalar E, Pınar Bölüktaş R. Eğitimde inovasyon: Sağlık eğitiminde simülasyon kullanımı. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi. 2019;14(1):33-41.
  • Takmak Ş, Fidan Ö, Arslan S, Kuzu Kurban N. Hemşirelik öğrencilerine verilen intravenöz kateter beceri eğitiminde hibrit simülasyonun etkisi: Pilot çalışma. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2021;6(1):133-141.
  • Arnold D, Wittmann-Price R. Part-task trainers. Wilson L and Wittman-Price R. Review Manual for the Certified Healthcare Simulation Educator (CHSE) exam. New York, NY: Springer Publishing Company. 2015.
  • Koukourikos K, Tsaloglidou A, Kourkouta L, Papathanasiou IV, Iliadis C, Fratzana A, Panagiotou A. Simulation in clinical nursing education. Acta Informatica Medica. 2021;29(1):15.
  • Hayden J. Use of simulation in nursing education: National survey results. Journal of Nursing Regulation. 2010;1(3):52-57.
  • Atakoğlu R, Gül A, Türen S, Madenoğlu Kıvanç M, Kara Özçalık C. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımının Önemi. Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2020;3(2):52-60.
  • Lioce L, Lopreiato J, Downing D, Chang TP, Robertson JM, Anderson M, Diaz DA, Spain AE. Healthcare Simulation Dictionary. 2nd Edition. Rockville, MD: Agency for Healthcare Research and Quality. 2020. [Erişim 28.10.2023].
  • Molloy MA, Holt J, Charnetski M, Rossler K. Healthcare Simulation Standards of Best PracticeTM Simulation Glossary. Clinical Simulation in Nursing. 2021; 58:57-65.
  • Billings DM, Halstead JA. Teaching in Nursing-E-Book. Elsevier Health Sciences. 2023.
  • Lane AJ, Mitchell CG. Using a train-the-trainer model to prepare educators for simulation instruction. The Journal of Continuing Education in Nursing. 2013;44(7):313-317.
  • Ünver V, Başak T, Ayhan H, Cinar FI, Iyigun E, Tosun N, Köse G. Integrating simulation-based learning into nursing education programs: Hybrid simulation. Technology and Health Care. 2018;26(2):263-270.
  • Moran V, Wunderlich R, Rubbelke C. Simulation: Best Practices in Nursing Education. Springer International Publishing. 2018.
  • Sanko JS. Simulation as a Teaching Technology. Quarterly Review of Distance Education: Volume 18-2. 2017;18(2):77-85.
  • Arslan G, Tokem Y, Yılmaz DU. Bir akut miyokard infarktüsü hastasında acil bakım yönetimi: Hemşirelikte simülasyon senaryo tasarım örneği. Cardiovasc Nurs. 2022;13(31):110-119.
  • Demiray A, Kızıltepe SK, İlaslan N, Açıl A. The effect of high-fidelity simulation in improving the physical examination skills of nursing students. International Journal of Nursing. 2020;7(1):8-17.
  • Bradley P. The history of simulation in medical education and possible future directions. Medical education. 2006;40(3):254-262.
  • McKimm J, Forrest K. Essential Simulation in Clinical Education. Essential Simulation in Clinical Education. 2013:1-10.
  • O’Brien JE, Thrall CA, Sebbens D. Overcoming COVID-19 challenges: Using remote and hybrid simulation designs in DNP programs. Academic Medicine. 2022;97(3):66-70.
  • Tuzer H, Dinc L, Elcin M. The effects of using high-fidelity simulators and standardized patients on the thorax, lung, and cardiac examination skills of undergraduate nursing students. Nurse Education Today. 2016; 45:120-125.
  • Sarmasoğlu Ş, Dinç L, Elçin M. Hemşirelik öğrencilerinin klinik beceri eğitimlerinde kullanılan standart hasta ve maketlere ilişkin görüşleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2016;13(2):107-115.
  • Uslu Şahan F, Terzioğlu F. Jinekolojik onkoloji palyatif bakımda simülasyona dayalı mesleklerarası eğitime yönelik öğrencilerin görüşleri: Nitel çalışma. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2019;9(3):155-164.
  • Sun-yeun H, Mi-ye K. Effect of application of hybrid simulation for delivery nursing care. Adv. Sci. Technol. Letters. 2015; 116:70-73.
  • Levine AI, DeMaria Jr S, Schwartz AD, Sim AJ (Eds.). The Comprehensive Textbook of Healthcare Simulation. Springer Science & Business Media. 2013.
  • Akalın A, Şahin. Hemşirelik eğitiminde simülasyonun kullanılması: Türkiye'de lisansüstü tezler üzerine bir inceleme. Koç Üniversitesi Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi. 2020;17(2):139-147.
  • Jeffries PR. A framework for designing, implementing, and evaluating: Simulations used as teaching strategies in nursing. Nursing Education Perspectives. 2005;26(2):96-103.
  • Hayden JK, Smiley RA, Alexander M, Kardong-Edgren S, Jeffries PR. The NCSBN national simulation study: A longitudinal, randomized, controlled study replacing clinical hours with simulation in prelicensure nursing education. Journal of Nursing Regulation. 2014;5(2):3-40.
  • Topbaş E. Hemşirelik lisans programına simülasyon eğitim modelinin entegre edilmesinin gerekliliği. Scientific Developments. 2019;318.
  • Ünsal-Atan Ş, Güleç-Şatır D, Öztürk R, Kavlak O, Saruhan A, Güneri ES, Sevil Ü. Obstetrik becerilerin geliştirilmesinde gerçekliğe yakınlığı yüksek doğum simülatörü kullanımının hemşirelik öğrencilerinin memnuniyet ve performansı üzerine etkisi. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 2019;27(1):1.
  • Wang JN, Petrini M. Chinese health students' perceptions of simulation-based interprofessional learning. Clinical Simulation in Nursing. 2017;13(4):168-175.
  • Christensen AR, Spagnoletti CL, Claxton RN. A curriculum innovation on writing simulated patient cases for communication skills education. MedEdPORTAL. 2021; 17:11068.
  • Datta R, Upadhyay KK, Jaideep CN. Simulation and its role in medical education. Medical Journal Armed Forces India. 2012;68(2):167-172.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hemşirelik Eğitimi
Bölüm Derleme
Yazarlar

Burçak Özdemir 0009-0004-3831-4221

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özdemir, B. (2023). Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı. Türkiye Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 86-93. https://doi.org/10.51536/tusbad.1314364
AMA Özdemir B. Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı. Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. Aralık 2023;6(3):86-93. doi:10.51536/tusbad.1314364
Chicago Özdemir, Burçak. “Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı”. Türkiye Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi 6, sy. 3 (Aralık 2023): 86-93. https://doi.org/10.51536/tusbad.1314364.
EndNote Özdemir B (01 Aralık 2023) Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı. Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 6 3 86–93.
IEEE B. Özdemir, “Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı”, Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 3, ss. 86–93, 2023, doi: 10.51536/tusbad.1314364.
ISNAD Özdemir, Burçak. “Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı”. Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi 6/3 (Aralık 2023), 86-93. https://doi.org/10.51536/tusbad.1314364.
JAMA Özdemir B. Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı. Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2023;6:86–93.
MLA Özdemir, Burçak. “Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı”. Türkiye Sağlık Bilimleri Ve Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 3, 2023, ss. 86-93, doi:10.51536/tusbad.1314364.
Vancouver Özdemir B. Hemşirelik Eğitiminde Hibrit Simülasyon Kullanımı. Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi. 2023;6(3):86-93.