Web 2.0 teknolojisi, internet teknolojilerinin gelişmesinde önemli bir dönüm noktası olmuştur. İçeriğe müdahale etme, karşılıklı etkileşim, içerik yaratma gibi özellikleriyle kullanıcı odaklı bir teknoloji olan web 2.0, aynı zamanda katılımcı kültürü de mümkün kılmıştır. Katılımcı kültür, bireysel internet kullanıcılarının ağ üzerinden buluşması, kolektifler oluşturması, içerik yaratması ve bu içerikleri paylaşmasını ifade etmektedir. Facebooktaki anti taraftar grupları da bu kültürün geliştiği ve sürdürüldüğü ortamlardır. Bu bağlamda bu çalışmada, sosyal medya üzerinden oluşturulan taraftar ve anti taraftar gruplarının, katılımcı kültür kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel metin çözümlemesinin temel alındığı çalışmada Facebooktaki Anti Fenerbahçe ve Anti Galatasaray taraftar gruplarındaki 07.11.2017-07.11.2018 tarihleri arasında paylaşılan içerikler değerlendirilmiş, elde edilen veriler “Rakip Takım İle Alay” ve “Kendi Takımına Yergi” olmak üzere iki kategoride çözümlenmiştir. Taraftar gruplarının etkileşim içinde içerik üretmelerine olanak sağlayan sosyal medya ortamlarının stadyum dışında da taraftarlık kültürünün devamlılığını sağlayan önemli mecralar olduğu görülmüştür. Katılımcı kültürün gerçekleştiği bu mecralarda spor müsabakalarının dışında da içerikler paylaşılarak farklı kültürel ögeler üretilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |