Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation Of The Experiences Of Young People Who Prepared For The University Exam With Oshradyo In The Scope Of School Social Service: A Qualitative Research

Year 2024, , 13 - 33, 30.06.2024
https://doi.org/10.55109/tushad.1438834

Abstract

This research was carried out using qualitative research method in order to reveal the experiences of high school and high school graduate students who prepared for the university exam with Oshradyo, an internet-based platform, during the exam preparation process. The study group was determined by the snowball sampling method, and semi-structured interviews were conducted with a total of 30 people, 28 Oshradyo listeners and 2 founding teachers. Separate interview forms were prepared for both groups and the data obtained from the interviews were subjected to content analysis. Coding was done with MAXQDA 2020, a qualitative data analysis program, and themes and subthemes were determined after coding. The findings of the research revealed that the participants benefited from Oshradyo's broadcasts in many educational, social, psychological and cultural aspects during the exam period. In this context, the study tried to reveal that the functions of Oshradyo can be considered as a digital school social service application and that a protective and preventive digital school social service model can be developed to support young people during the exam period by introducing an alternative application similar to this structure.

References

  • Abay, A. R., & Keleşoğlu, F. (2016). Okul sosyal hizmeti perspektifinden lise öğrencilerinin akademik başarı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 9–25. https://doi.org/10.17828/yalovasosbil.286917
  • Akgümüş, E., Ballanlı, D., Birben, Ş., Dadaylı, A., Sakınç, A. İ., Öztürk, Ö., & Pak Güre, M. D. (2021). Dijital dönüşüm bakış açısıyla yerel yönetimlerde sosyal hizmetlerin sunumu:E-belediye hizmetlerinin analizi. Sosyal Çalışma Dergisi, 5(2), 102–116. https://dergipark.org.tr/tr/pub/scd
  • Aksoğan, M., Çalış Duman M. (2018). Sosyal medya ve akademik başarı: İnönü Üniversitesi öğrencileri Aktan, M. C. (2016). Türkiye’de okullarda öğrencilerin karşılaştıkları problemler ve okul sosyal hizmeti. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(1), 244–254. https://doi.org/10.24289/ijsser.279101
  • Aktan, M. C. (2018). Türkiye’de okul sosyal hizmetinin yapılandırılması: Gereksinimler,sorunlar ve çözüm önerileri. Gece Kitaplığı.
  • Başçıllar, M., Karataş, M., & Pak Güre, M. D. (2022). Dijital çağda sosyal algoritmalar: Yapay zeka ve sosyal hizmet. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 22(56), 539–565. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.1081060
  • Bayhan, P., & Işıtan, S. (2010). Ergenlik döneminde ilişkiler:Akran ve romantik ilişkilere genel bakış. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 5(20), 33–44. https://dergipark.org.tr/en/pub/spcd/issue/21108/227337
  • Birinci, M. (2023). Dijitalleşme ve sosyal hizmet: Sosyal hizmet yönetiminde dijitalleşme. Çekmece Sosyal Bilimler Dergisi, 11(22), 1–28. https

Üniversite Sınavına Oshradyo İle Hazırlanan Gençlerin Deneyimlerinin Okul Sosyal Hizmeti Kapsamında Değerlendirilmesi: Nitel Bir Araştırma

Year 2024, , 13 - 33, 30.06.2024
https://doi.org/10.55109/tushad.1438834

Abstract

Bu araştırma üniversite sınavına internet tabanlı bir platform olan Oshradyo ile hazırlanan lise ve lise mezunu öğrencilerin sınava hazırlık sürecindeki deneyimlerinin ortaya konulması amacıyla nitel araştırma yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu kartopu örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olup 28 Oshradyo dinleyicisi, 2 kurucu öğretmen toplamda 30 kişi ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Her iki grup için ayrı görüşme formları hazırlanmış ve görüşmeden elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Nitel veri analiz programı olan MAXQDA 2020 ile kodlamalar yapılmış ve kodlamalar yapıldıktan sonra temalar ve alt temalar belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularında katılımcıların sınav döneminde eğitimsel, sosyal, psikolojik ve kültürel birçok yönden Oshradyo’nun gerçekleştirmiş olduğu yayınlardan yararlandığına ulaşılmıştır. Bu kapsamda araştırmada Oshradyo’nun işlevlerinin dijital bir okul sosyal hizmeti uygulaması olarak ele alınabileceği ve günümüzde bu yapıya benzer alternatif bir uygulamanın ortaya konularak sınav dönemindeki gençlerin desteklenmesine yönelik koruyucu ve önleyici dijital bir okul sosyal hizmeti modelinin geliştirilebileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır.

References

  • Abay, A. R., & Keleşoğlu, F. (2016). Okul sosyal hizmeti perspektifinden lise öğrencilerinin akademik başarı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi. Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 9–25. https://doi.org/10.17828/yalovasosbil.286917
  • Akgümüş, E., Ballanlı, D., Birben, Ş., Dadaylı, A., Sakınç, A. İ., Öztürk, Ö., & Pak Güre, M. D. (2021). Dijital dönüşüm bakış açısıyla yerel yönetimlerde sosyal hizmetlerin sunumu:E-belediye hizmetlerinin analizi. Sosyal Çalışma Dergisi, 5(2), 102–116. https://dergipark.org.tr/tr/pub/scd
  • Aksoğan, M., Çalış Duman M. (2018). Sosyal medya ve akademik başarı: İnönü Üniversitesi öğrencileri Aktan, M. C. (2016). Türkiye’de okullarda öğrencilerin karşılaştıkları problemler ve okul sosyal hizmeti. International Journal of Social Sciences and Education Research, 2(1), 244–254. https://doi.org/10.24289/ijsser.279101
  • Aktan, M. C. (2018). Türkiye’de okul sosyal hizmetinin yapılandırılması: Gereksinimler,sorunlar ve çözüm önerileri. Gece Kitaplığı.
  • Başçıllar, M., Karataş, M., & Pak Güre, M. D. (2022). Dijital çağda sosyal algoritmalar: Yapay zeka ve sosyal hizmet. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 22(56), 539–565. https://doi.org/10.21560/spcd.vi.1081060
  • Bayhan, P., & Işıtan, S. (2010). Ergenlik döneminde ilişkiler:Akran ve romantik ilişkilere genel bakış. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 5(20), 33–44. https://dergipark.org.tr/en/pub/spcd/issue/21108/227337
  • Birinci, M. (2023). Dijitalleşme ve sosyal hizmet: Sosyal hizmet yönetiminde dijitalleşme. Çekmece Sosyal Bilimler Dergisi, 11(22), 1–28. https
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social Work (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Damla Çalap 0000-0001-6864-3828

Umut Yanardağ 0000-0001-6854-1987

Publication Date June 30, 2024
Submission Date February 17, 2024
Acceptance Date June 25, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Çalap, D., & Yanardağ, U. (2024). Üniversite Sınavına Oshradyo İle Hazırlanan Gençlerin Deneyimlerinin Okul Sosyal Hizmeti Kapsamında Değerlendirilmesi: Nitel Bir Araştırma. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 8(1), 13-33. https://doi.org/10.55109/tushad.1438834