Creativity is defined as outrageous combination of ordinary ideas. Basically design education aims to develop creativity, the ability to act independently, visual thinking, and visual expression skills. It is a common opinion that during secondary education students go through an instruction that rely on memorization and neglect competency. On the other hand, creativity and design practice operate by utilizing visual and ideas stored in memory as a library, or a source of reference. For this reason, visual material in design is regarded as a factor that is necessary on the one hand, and that is limits and renders the designer dependent on the other hand. Within this reason, a study is conducted to understand how secondary school students utilize the visual material in product design. The study is based on creating new product patterns by combining existing functional components via the developed case-based design platform. The developed design platform in the study is aimed to be used in Technology and Design course in secondary education
Function creativity case based design tool technology and design course
Yaratıcılık, alışıldık fikirlerin alışılmadık bir biçimde birleşimi olarak ifade edilir. Tasarım eğitimi, temel olarak yaratıcılığı, yaratıcılık için gerekli olan bağımsız hareket edebilme yetisini, görsel düşünmeyi ve görsel ifade becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Orta öğretim boyunca öğrencilerin, verilen bilgilerin tekrarına yönelik ve bağımsız, orijinal, duyarlı, öz benlikçi aklı yadsıyan bir eğitimden geçtikleri kanaati yaygındır. Öte yandan yaratıcılık ve tasarım pratiği, hafızada biriktirilen fikirler ve görsellerin bir kütüphane, bilgi deposu veya referans kaynağı olarak kullanılmasıyla işler. Bu nedenle görsel malzeme, tasarım pratiğinde biryandan gerekli olan öte yandan tasarımcıyı bağımlı kılan ve sınırlayan bir nitelik taşımaktadır. Bu çerçevede, görsel malzemelerin orta öğretim öğrencileri tarafından yeni ürün tasarımı sürecinde nasıl kullanıldığını anlamaya yönelik bir çalışma yürütülmüştür. Çalışma, geliştirilen örnek tabanlı tasarım platformu kullanılarak, mevcut işlevsel bileşenlerden yeni ürün örüntüleri oluşturmak üzerine kuruludur. Çalışmada geliştirilen platformun, orta öğretim seviyesinde yürütülen Teknoloji ve Tasarım dersi dahilinde kullanılması hedeflenmiştir
İşlev yaratıcılık örnek tabanlı tasarım aracı teknoloji tasarım dersi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |