Günümüzün ekonomik yapılanmasının yoğun rekabet temaları içerdiği aşikardır. Bu yoğun rekabette büyük olan işletmeler pek çok dışsallıklardan yararlanarak önemli bir rekabet üstünlüğü ele geçirirlerken, Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ’ler) bu yarışın dışına itilmektedir. KOBİ’lerin de üretim süreci içerisinde var olabilmeleri ve bu varlıklarını sürekli kılabilmeleri için almaları gereken birtakım tedbirlerin olduğu kesindir. Özellikle hizmet sektörünün GSMH içerisinde artan payına dikkat çekilirse, bu statüdeki işletmelerin de çağa ayak uydurması ve hızlı hareket etmesi gerektiği düşünülecektir. Bu açıdan olaya yaklaşıldığında KOBİ’lerin yardımına koşacak tek seçenek olarak akla ilk gelen “Kümelenmeler” olmaktadır. Bu çalışmada hizmet sektörlerinin en önemlilerinden olan turizm sektörünün kümelenme olgusu ile yapabilecekleri ortaya konmaya çalışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 2 Issue: 2 |