Research Article
BibTex RIS Cite

Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 4 Issue: 2, 27 - 44, 01.06.2012

Abstract

Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi

Year 2012, Volume: 4 Issue: 2, 27 - 44, 01.06.2012

Abstract

Yoğun rekabetin yaşandığı endüstriyel pazarlarda üreticilerin farklılaştırılmış ürün sunma çabaları, teknolojik gelişmeler, müşterilerin bilgi düzeylerinin artması ve uluslararası rekabet markalamaya verilen önemin artmasına neden olmaktadır. Üreticiler hem aracı işletmelerin hem de nihai müşterilerin tercih edeceği değerli bir markaya sahip olabilmek için kişisel ve kişisel olmayan birçok tutundurma aracını kullanmaktadırlar. Endüstriyel alıcıların satın alma karar sürecinde bilgi kaynağı olarak kullandıkları bu tutundurma araçları marka değerinin oluşumunda farklı etkilere sahiptir. Bu araştırmada seramik kaplama malzemeleri sektöründe marka değerinin oluşumunda etkili olan boyutları ve rollerini, kişisel ve kişisel olmayan bilgi kaynaklarının marka değeri boyutları üzerindeki etkilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda, seramik kaplama malzemeleri sektöründe aracılık yapan işletmeler açısından marka değerini; marka farkındalığı, marka bağlılığı, marka güveni ve kalite algısının oluşturduğu belirlenmiştir. Kişisel bilgi kaynakları marka güveni ve kalite algısını daha fazla etkilemektedir. Ayrıca kişisel olmayan bilgi kaynaklarının da marka farkındalığı ve marka bağlılığı üzerinde daha etkili olduğu tespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M. Kemal Yılmaz This is me

Aysel Erciş This is me

Publication Date June 1, 2012
Published in Issue Year 2012 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, M. K., & Erciş, A. (2012). Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 4(2), 27-44.
AMA Yılmaz MK, Erciş A. Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. June 2012;4(2):27-44.
Chicago Yılmaz, M. Kemal, and Aysel Erciş. “Endüstriyel Pazarlarda Kişisel Ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 4, no. 2 (June 2012): 27-44.
EndNote Yılmaz MK, Erciş A (June 1, 2012) Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 4 2 27–44.
IEEE M. K. Yılmaz and A. Erciş, “Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 27–44, 2012.
ISNAD Yılmaz, M. Kemal - Erciş, Aysel. “Endüstriyel Pazarlarda Kişisel Ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 4/2 (June 2012), 27-44.
JAMA Yılmaz MK, Erciş A. Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2012;4:27–44.
MLA Yılmaz, M. Kemal and Aysel Erciş. “Endüstriyel Pazarlarda Kişisel Ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, 2012, pp. 27-44.
Vancouver Yılmaz MK, Erciş A. Endüstriyel Pazarlarda Kişisel ve Kişisel Olmayan Bilgi Kaynaklarının Marka Değeri Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2012;4(2):27-44.