Research Article
BibTex RIS Cite

Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği

Year 2014, Volume: 6 Issue: 1, 177 - 184, 01.03.2014

Abstract

Non-governmental (profit) organizations (NGO) directly related to social life are defined as organizations established a common mission, values; civil initiatives, a broad platform, based on a voluntary and non-profit organizations and its members include decisions. NGO’s, especially as it relies on a voluntary basis, associated with servant leadership, because servant leadership based on "the common good" and "serviceoriented". These are the most important features that should be NGO managers and members. The main mass of the study is composed of two NGOs in the tourism sector. The study aimed to measure the level of NGO owner or top managers servant leadership behavior. In the study, especially servant leadership "ethical behavior" size has a significant relationship (variance: 40.1)

References

  • ABAY, A.R. (2004), “Sivil Toplum Ve Demokrasi Bağlamında Sivil Dayanışma Ve Sivil Toplum Örgütleri”, 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 24-26 Kasım, Eskişehir.
  • BETİL, İ. (2010), “Sivil Toplum ve Kurumların Sosyal Sorumlulukları”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, C: 5, S: 1.
  • DEMİR, M. ve SEVER, E. (2008 ), “Kamu Ekonomisi İçerisinde Sivil Toplum Kuruluşlarının Yeri ve Önemi”, 5. Uluslar arası STK’lar Kongresi.
  • DUMAN, F. (2003), “Sivil Toplum”, Türköne, M. (Ed.), Siyaset, Lotus Yayınevi, 1. Basım, Ankara
  • İNSEL, A. (2004), Sivil toplum, STK’lar ve Gönüllülük, İÜ Sivil Toplum Kuruluşları Eğitim ve Araştırma Birimi, Sivil Toplum ve Demokrasi Konferens Yazıları 5.
  • JOSEPH, E.E. ve WINSTON, B.E. (2005), “A Correlation of Servant Leadership, Leader Trust and Organizational Trust”, Leadership and Organizational Development Journal, 26/1-2.
  • KONGAR, E. (1991), “Sivil Toplum ve Kültür”, Sivil Toplum, İstanbul: Türkiye Sosyal Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Vakfı Yayınları.
  • LIDEN, RC., WAYNE, S.J., ZHAO, H., HENDERSON, D. (2008), “Servant Leadership: Development of Multidimensional Measure and Multi-Level Assessment”, The Leadership Quarterly, 19.
  • ÖRS, F. ve ONAR, S. (2008), “Türkiye’de Sivil Toplum Kuruluşları, Küreselleşme ve İletişim”, 5. Uluslar arası STK’lar Kongresi, 24- 26 Ekim.
  • ÖZDEN, K. (2008), “Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Yönetimi”, Sivil Toplum Kuruluşlarında Yönetim, Ed. Ali Çoşkun, Seçkin Yayıncılık.
  • PAROLINI, J., PATTERSON, K., WINSTON, B. (2009), “Distinguishing Between Transformational and Servant Leadership”, Leadership & Organization Development Journal, 30/3.
  • SAVAGE-AUSTIN, A.R., HONEYCUTT, A. (2011), “Servant Leadership: Phenomenological Study of Practices, Experiences, Organizational Effectiveness and Barriers”, Journal of Business and Economics Research, 9/1.
  • SENDJAYA, S., SARROS, J.C. (2002), “Servant leadership: its origin, development, and application in organizations”, Journal of Leadership & Organizational Studies, 9/2.
  • VARGAS, P.A. ve HANLON, J. (2007), “Celebrating a Profession: The Servant Leadership Perspective”, The Journal of Research Administration, V.38.
  • WASHINGTON R.R., SUTTON, C.D., FEİLD, H.S. (2006), “Individual differences in servant leadership: the roles of values and personality”, Leadership & Organization Development Journal, 27/8.

Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği

Year 2014, Volume: 6 Issue: 1, 177 - 184, 01.03.2014

Abstract

Sosyal yaşamla doğrudan ilintili sivil toplum kuruluşları, sivil inisiyatif aracılığıyla ve içinde geniş katılımlı bir platformu tüzel yapısıyla sağlayan, karar verme süreçlerinin yaşandığı ortamlarda söz hakkı olan, genel olarak gönüllülük esaslı ve doğrudan kâr amacına dayanmayan, ortak misyon değerleriyle kurulmuş örgütler olarak tanımlanmaktadır. STK’ların özellikle gönüllülük esasına dayanması nedeniyle, günümüzde tüm liderlik becerilerini kapsayan ancak standart liderlik anlayışının daha da ötesine geçerek “ortak iyilik” ve “hizmet odaklılık” felsefelerini temel alan hizmetkâr liderlik anlayışı, STK’lardaki girişimci yöneticilerin sahip olması gereken önemli özelliklerden biridir. Araştırmanın ana kütlesi, Turizm sektöründe görüşme yapılan iki STK’ya kayıtlı işletmelerdir. Çalışmada, söz konusu işletme sahiplerinin üye oldukları STK yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışı gösterme düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmış; araştırmada, özellikle hizmetkar liderliğin “etik davranma” boyutunda anlamlı ilişkiye rastlanmıştır (Varyans: 40.1)

References

  • ABAY, A.R. (2004), “Sivil Toplum Ve Demokrasi Bağlamında Sivil Dayanışma Ve Sivil Toplum Örgütleri”, 3.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 24-26 Kasım, Eskişehir.
  • BETİL, İ. (2010), “Sivil Toplum ve Kurumların Sosyal Sorumlulukları”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, C: 5, S: 1.
  • DEMİR, M. ve SEVER, E. (2008 ), “Kamu Ekonomisi İçerisinde Sivil Toplum Kuruluşlarının Yeri ve Önemi”, 5. Uluslar arası STK’lar Kongresi.
  • DUMAN, F. (2003), “Sivil Toplum”, Türköne, M. (Ed.), Siyaset, Lotus Yayınevi, 1. Basım, Ankara
  • İNSEL, A. (2004), Sivil toplum, STK’lar ve Gönüllülük, İÜ Sivil Toplum Kuruluşları Eğitim ve Araştırma Birimi, Sivil Toplum ve Demokrasi Konferens Yazıları 5.
  • JOSEPH, E.E. ve WINSTON, B.E. (2005), “A Correlation of Servant Leadership, Leader Trust and Organizational Trust”, Leadership and Organizational Development Journal, 26/1-2.
  • KONGAR, E. (1991), “Sivil Toplum ve Kültür”, Sivil Toplum, İstanbul: Türkiye Sosyal Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Vakfı Yayınları.
  • LIDEN, RC., WAYNE, S.J., ZHAO, H., HENDERSON, D. (2008), “Servant Leadership: Development of Multidimensional Measure and Multi-Level Assessment”, The Leadership Quarterly, 19.
  • ÖRS, F. ve ONAR, S. (2008), “Türkiye’de Sivil Toplum Kuruluşları, Küreselleşme ve İletişim”, 5. Uluslar arası STK’lar Kongresi, 24- 26 Ekim.
  • ÖZDEN, K. (2008), “Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Yönetimi”, Sivil Toplum Kuruluşlarında Yönetim, Ed. Ali Çoşkun, Seçkin Yayıncılık.
  • PAROLINI, J., PATTERSON, K., WINSTON, B. (2009), “Distinguishing Between Transformational and Servant Leadership”, Leadership & Organization Development Journal, 30/3.
  • SAVAGE-AUSTIN, A.R., HONEYCUTT, A. (2011), “Servant Leadership: Phenomenological Study of Practices, Experiences, Organizational Effectiveness and Barriers”, Journal of Business and Economics Research, 9/1.
  • SENDJAYA, S., SARROS, J.C. (2002), “Servant leadership: its origin, development, and application in organizations”, Journal of Leadership & Organizational Studies, 9/2.
  • VARGAS, P.A. ve HANLON, J. (2007), “Celebrating a Profession: The Servant Leadership Perspective”, The Journal of Research Administration, V.38.
  • WASHINGTON R.R., SUTTON, C.D., FEİLD, H.S. (2006), “Individual differences in servant leadership: the roles of values and personality”, Leadership & Organization Development Journal, 27/8.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M. Kemal Demirci This is me

Publication Date March 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Demirci, M. K. (2014). Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 6(1), 177-184.
AMA Demirci MK. Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. March 2014;6(1):177-184.
Chicago Demirci, M. Kemal. “Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 6, no. 1 (March 2014): 177-84.
EndNote Demirci MK (March 1, 2014) Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 6 1 177–184.
IEEE M. K. Demirci, “Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, pp. 177–184, 2014.
ISNAD Demirci, M. Kemal. “Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 6/1 (March 2014), 177-184.
JAMA Demirci MK. Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2014;6:177–184.
MLA Demirci, M. Kemal. “Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 6, no. 1, 2014, pp. 177-84.
Vancouver Demirci MK. Sivil Toplum Kuruluşlarında Hizmetkar Liderlik Davranışı Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma: Turizm Sektörü Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2014;6(1):177-84.