BibTex RIS Cite

Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği

Year 2015, Volume: 7 Issue: 3, - , 21.03.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Eskişehir’e gelen yerli ziyaretçilerin marka denkliğine ilişkin algılarının demografik ve davranışsal özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konmasıdır. Çalışma, yerli ziyaretçilerin marka denkliği algılarının demografik ve davranışsal özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konmasıyla alanyazındaki boşluğu doldurması açısından önemlidir. Araştırma kapsamında, 2014 yılının Eylül ayında Eskişehir’i ziyaret eden 397 yerli ziyaretçiye anket uygulanmıştır. Bu araştırmada, Eskişehir’in tüketici temelli marka denkliği algısının ölçümü, Aaker (1991) ve Keller’ın (1993) geliştirmiş oldukları marka denkliği boyutları temel alınarak; marka farkındalığı, algılanan kalite, marka imajı ve marka sadakati boyutlarına dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan açıklayıcı faktör analizi sonucunda ortaya çıkan faktörler; alanyazından yararlanılarak ‘‘farkındalık’’, ‘‘sadakat’’, ‘‘algılanan kalite’’, ‘‘çekiciliklere dair imaj’’, ‘‘etkinlik ve destek hizmetleri’’, ‘‘temel yeterlilikler’’ ve ‘‘benzersiz çekicilikler imajı’’ faktörü olarak isimlendirilmiş ve farklılık analizleri bu faktörler üzerinden gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgularda, ziyaretçilerin marka denkliğini oluşturan faktörlere ilişkin algılarının cinsiyete, Eskişehir’i ziyaret etme sıklığına ve gelir düzeyine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Bununla birlikte, ziyaretçilerin marka denkliğini oluşturan faktörlere ilişkin algılarının eğitim düzeyine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulardan hareketle, Eskişehir’in bir destinasyon olarak pazarlanmasında hangi pazarlama stratejilerinin uygulanabileceği konusunda öneriler sunulmuştur.

Year 2015, Volume: 7 Issue: 3, - , 21.03.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Tuğçe Özoğul This is me

Çağıl Özel

Publication Date March 21, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Özoğul, T., & Özel, Ç. (2016). Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3).
AMA Özoğul T, Özel Ç. Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. March 2016;7(3).
Chicago Özoğul, Tuğçe, and Çağıl Özel. “Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7, no. 3 (March 2016).
EndNote Özoğul T, Özel Ç (March 1, 2016) Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7 3
IEEE T. Özoğul and Ç. Özel, “Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 3, 2016.
ISNAD Özoğul, Tuğçe - Özel, Çağıl. “Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7/3 (March 2016).
JAMA Özoğul T, Özel Ç. Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7.
MLA Özoğul, Tuğçe and Çağıl Özel. “Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 3, 2016.
Vancouver Özoğul T, Özel Ç. Destinasyonlara Yönelik Tüketici Temelli Marka Denkliği Algılarının Ölçümü: Eskişehir Örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7(3).