Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları

Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 10, 20.08.2019

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Üniversite
öğrencilerinin bir ürün alırken yabancı markalı ürünleri mi yoksa yerli markalı
ürünleri mi tercih ettiklerini belirlemek için yapılmıştır. Araştırma evreni
olarak Türkiye’deki tüm üniversiteler kabul edilmiştir. Gazi Üniversitesi ve
Ankara Üniversitesi’nde farklı bölümlerde okuyan 228 öğrenci çalışma
örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bilgi
toplamak amacıyla anke
tten yararlanılmıştır. Anketler uygulandıktan sonra
veriler cinsiyet faktörüne dayalı olarak SPSS 20,0 paket programıyla analiz
edilmiş ve t- testi verilerine göre yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda
öğrencilerin cinsiyete göre yabancı marka tercihlerinde bazı maddelerde anlamlı
farklılıklar bulunmuştur. Kalite açısından hiçbir eksiği bulunmayan yerli
markalarımızın, tanıtım eksikliği, dış dünyaya açılamama ve kendilerini ifade
edebilecek slogan ya da sembollerinin bulunmaması öğrencileri yabancı ürünler
kalitelidir düşüncesine sevk etmektedir. Ülkemiz kalıbını kırarak sektörel
bazda öncü ülkeler statüsüne yükselirse ve ürünlerinin kaliteli imajını dış
dünyada kanıtlayabilirse insanların artık yerli ürünleri tercih edebileceği
söylenilebilir.


References

  • Ar, Aybeniz (2004), A; Marka ve Marka Stratejileri, Ankara: Detay.
  • Ayvaz, S. (2017). “Aşkın tüketim kültürü üzerinden yeniden anlamlandırılması: markafoni örneği”. Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 4(1), 149-170.
  • Avundukluoğlu, E. Nur. (2005). Pazarların Küreselleşmesi Sürecinde Türk Ürünlerine Türk Markası İmajı Kazandırma Stratejileri-Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Uygulama Çalışması. Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Bardakçı, Ahmet, SARITAŞ Hakan, GÖZLÜKAYA İrfan (2003). “Özel Marka Tercihinin Satın Alma Riskleri Açısından Değerlendirilmesi” Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 33-42.
  • Demirci, Orel F (2004). Market Markaları ve Üretici Markalarına Yönelik Tüketici Algılamaları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2).
  • Gökalp, Gülnihal (2009). Sloganların marka çağrışımı üzerindeki etkisi ve bir uygulama, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Hommel, B., Musseler, J., Aschersleben, G., Prinz, W. (2001). Theory of Event Coding (TEC): A Framework For Perception and action planning , Behavioral and Brain Sciences, c.24, S.5.
  • Keller, Kevin Lane (1993). Conceptualizing, Measuring and Managing Customerbased Brand Equity”, Journal of Marketing, 57(1), 1-22.
  • Kotler, Philip (2000). Marketing Management,. Upper Saddle River: Prentice Hall, Tenth Edition.
  • Marka Hukuku ve Mevzuatı (2008). İstanbul: Başalan Patent Hukuk.
  • Petty, R.E., Fabrigar, L.R. ve Wegener, D.T. (2003). Emotional Factors in Attitudes and Persuasion , Handbook of Affective Sciences. (Derl.: Richard, J. Davidson,
  • Klaus R. Scherer ve H. Hill Goldsmith), NewYork: Oxford University Press.
  • Polat, Ercan (2007). Marka kavramı ve sporcuların markaya yönelik tutumu. Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Uyar K. & Somtaş Lekesizcan F. (2017), Markanın Benliği İfade Etmesi Ve Sosyal Görünürlüğünün Marka Aşkı İle İlişkisi, BMIJ, (2017), 5(4), 154-171
  • Uztuğ, Ferruh (2003). Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul: Mediacat.
  • Wang Y & Heitmeyer J. (2006). Consumer Attitude Toward US Versus Domestic Apparel in Taiwan. International Journal of Consumer Studies, 30(1), 64-74.
  • Zyman, Sergio (2003). Bildiğimiz Reklamcılığın Sonu. (çev: F.Cihan Dansuk). İstanbul: MediaCat.
  • hptt://www.ama.org (Erişim: 10.10.2018)
  • hptt://www.tbmm.gov.tr (Erişim 10.10.2018)
Year 2019, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 10, 20.08.2019

Abstract

References

  • Ar, Aybeniz (2004), A; Marka ve Marka Stratejileri, Ankara: Detay.
  • Ayvaz, S. (2017). “Aşkın tüketim kültürü üzerinden yeniden anlamlandırılması: markafoni örneği”. Ankara Üniversitesi İLEF Dergisi, 4(1), 149-170.
  • Avundukluoğlu, E. Nur. (2005). Pazarların Küreselleşmesi Sürecinde Türk Ürünlerine Türk Markası İmajı Kazandırma Stratejileri-Tekstil ve Hazır Giyim Sektöründe Bir Uygulama Çalışması. Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Bardakçı, Ahmet, SARITAŞ Hakan, GÖZLÜKAYA İrfan (2003). “Özel Marka Tercihinin Satın Alma Riskleri Açısından Değerlendirilmesi” Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 33-42.
  • Demirci, Orel F (2004). Market Markaları ve Üretici Markalarına Yönelik Tüketici Algılamaları. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2).
  • Gökalp, Gülnihal (2009). Sloganların marka çağrışımı üzerindeki etkisi ve bir uygulama, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Hommel, B., Musseler, J., Aschersleben, G., Prinz, W. (2001). Theory of Event Coding (TEC): A Framework For Perception and action planning , Behavioral and Brain Sciences, c.24, S.5.
  • Keller, Kevin Lane (1993). Conceptualizing, Measuring and Managing Customerbased Brand Equity”, Journal of Marketing, 57(1), 1-22.
  • Kotler, Philip (2000). Marketing Management,. Upper Saddle River: Prentice Hall, Tenth Edition.
  • Marka Hukuku ve Mevzuatı (2008). İstanbul: Başalan Patent Hukuk.
  • Petty, R.E., Fabrigar, L.R. ve Wegener, D.T. (2003). Emotional Factors in Attitudes and Persuasion , Handbook of Affective Sciences. (Derl.: Richard, J. Davidson,
  • Klaus R. Scherer ve H. Hill Goldsmith), NewYork: Oxford University Press.
  • Polat, Ercan (2007). Marka kavramı ve sporcuların markaya yönelik tutumu. Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Uyar K. & Somtaş Lekesizcan F. (2017), Markanın Benliği İfade Etmesi Ve Sosyal Görünürlüğünün Marka Aşkı İle İlişkisi, BMIJ, (2017), 5(4), 154-171
  • Uztuğ, Ferruh (2003). Markan Kadar Konuş: Marka İletişimi Stratejileri, İstanbul: Mediacat.
  • Wang Y & Heitmeyer J. (2006). Consumer Attitude Toward US Versus Domestic Apparel in Taiwan. International Journal of Consumer Studies, 30(1), 64-74.
  • Zyman, Sergio (2003). Bildiğimiz Reklamcılığın Sonu. (çev: F.Cihan Dansuk). İstanbul: MediaCat.
  • hptt://www.ama.org (Erişim: 10.10.2018)
  • hptt://www.tbmm.gov.tr (Erişim 10.10.2018)
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Semih Eker 0000-0001-7676-0186

Publication Date August 20, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Eker, S. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 2(1), 1-10.
AMA Eker S. Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları. IJSE. August 2019;2(1):1-10.
Chicago Eker, Semih. “Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 2, no. 1 (August 2019): 1-10.
EndNote Eker S (August 1, 2019) Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 2 1 1–10.
IEEE S. Eker, “Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları”, IJSE, vol. 2, no. 1, pp. 1–10, 2019.
ISNAD Eker, Semih. “Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 2/1 (August 2019), 1-10.
JAMA Eker S. Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları. IJSE. 2019;2:1–10.
MLA Eker, Semih. “Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 2, no. 1, 2019, pp. 1-10.
Vancouver Eker S. Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Markalara Yönelik Tutumları. IJSE. 2019;2(1):1-10.