Bu çalışma, ebeveynlerin anne-babalık stillerinin yaş, cinsiyet, sahip olunan çocuk sayısı, öğrenim durumu ve çalışma durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek üzere gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda, Afyonkarahisar merkezde yer alan bir anaokulundaki çocuklar ile üç ilkokulun anasınıfı, birinci ve ikinci sınıflarında öğrenci olan çocukların ebeveynleri, çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışma grubu 192 kişiden oluşmaktadır. Verilerin analizi bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi, Mann Whitney U-testi ile Kruskal Wallis H-testi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları, demokratik anne-babalık stil sıra ortalamalarının sahip olunan çocuk sayısına göre değiştiği ve otoriter anne-babalık stil puanlarının çalışma durumuna göre değiştiğini göstermektedir. Buna göre, üç çocuğu olan ebeveynlerin demokratik anne-babalık stil sıra ortalamaları, dört çocuğu olan ebeveynlerin demokratik anne-babalık stil sıra ortalamalarından daha düşüktür ve çalışmayan ebeveynlerin otoriter anne-babalık stil puanları çalışan ebeveynlere göre daha yüksektir. Bulgular alanyazın ışığında tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |