Bu araştırmanın amacı; öğrencilere girişimcilik becerisi kazandırma sürecini etkileyen bazı değişkenleri sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda incelemektir. Araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin toplanmasında nitel veri toplama araçlarından biri olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunda yer alan öğretmenlerin belirlenmesinde kartopu (zincir) örneklem modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; 2021-2022 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde bulunan; 107 Özel Ortaokul, 376 Resmi Ortaokul, 2 Resmi Yatılı Bölge Ortaokulu, 85 Resmi İmam Hatip Ortaokulu, 4 Resmi Bilim ve Sanat Merkezi okullarında görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinden gönüllü olarak araştırmaya katılmayı kabul eden 18 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan sosyal bilgiler öğretmenlerinin araştırmacıya verdikleri cevaplar; on iki alt problem kapsamında incelenmiş, elde edilen bulgular betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiş ve sonuçlandırılarak okuyuculara sunulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler sonucunda; aile etkisinin, uygulamalı eğitimin, meslek bilgisinin, sosyal bilgiler dersinin, teknoloji ve tasarım dersinin, inovasyon ve risk kavramlarının girişimcilik becerisi kazandırmada önemli olduğu ortaya çıkmıştır.
The purpose of this research; to examine some variables that affect the process of acquiring entrepreneurship skills to students in line with the views of social studies teachers. Phenomenology design was used in the study. Semi-structured interview technique, which is one of the qualitative data collection tools, was used to collect the data obtained in the study. Snowball (chain) sampling model was used to determine the teachers in the study group. Among the social studies teachers working in 107 Private Secondary Schools,376 Official Secondary Schools, 2 Official Regional Boarding Secondary Schools, 85 Official Imam Hatip Secondary Schools, 4 Official Science and Art Centers 18 social studies teachers who are located in Bursa in the 2021-2022 academic year voluntarily agreed to participate in the research form the study group of the research. The answers given by the social studies teachers in the study group to the researcher; analyzed within the scope of twelve sub-problems, the findings acquired were analyzed using descriptive analysis technique and presented to the readers by concluding. As a result of the data obtained in the research; It has been revealed that family effect, applied education, vocational knowledge, social studies course, technology and design course, innovation and risk concepts are important in gaining entrepreneurship skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |