Laboratuvar Teknolojisi Programı ikinci sınıf ders müfredatında yer alan çevresel analiz ve birinci sınıf ders müfredatında yer alan örnek alma metotları dersleri kapsamında teknik gezi planlanmıştır. Bu çalışmada çevrede analiz edilen parametreler hakkında teknik gezinin öğrencilerimizin farkındalıklarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Öğrencilerimiz, sürekli emisyon ölçüm sistemleri, dış ortam hava kalitesi ölçümleri, hava kalitesi modellemesi, su analizi, su analizi modellemesi, saha çalışmalarında iş sağlığı ve güvenliği, saha çalışmalarında iş hijyeni, çevresel gürültü seviyesi incelemeleri, toprak analizlerinin üretim ve sağlık ile ilişkisi ve yaprak analizleri ile ilgili farkındalıklarının arttığını gezi sonrası yapılan ankette ifade etmişlerdir. Anket SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiş ve Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,927 olarak hesaplanmıştır.
A technical trip was planned within the course of environmental analysis in the second-class curriculum and sampling methods in the first class curriculum of the Laboratory Technology Program. In this study, it was aimed to determine the effect of technical trip about awareness of our students about the parameters analysed in the environment. Students attended this technical trip stated in the survey conducted after the trip that their awareness increased about environmental analyses. They are continuous emission measurement systems, outdoor air quality measurements, air quality modelling, water analysis, water analysis modelling, occupational health and safety in field studies, occupational hygiene in field studies, environmental noise level examinations, the relationship of soil analysis with production and health and leaf analysis. The questionnaire was evaluated using the SPSS program and Cronbach Alpha reliability coefficient was calculated as 0.927.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 3 |