Research Article
BibTex RIS Cite

Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri

Year 2023, Volume: 6 Issue: 3, 296 - 320, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1358330

Abstract

Bu araştırmada bir proje kapsamında robotik kodlama eğitimi alan öğretmen adaylarının girişimcilik özelliklerinin incelenmesi ve araştırma çıktıları doğrultusunda iyileştirme önerilerinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda çalışma açıklayıcı durum analizi modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcı seçimi sürecinde, temel bilgisayar yeteneklerine ve robotik kodlama konusundaki ilgiye sahip bireylerin tercih edilmesi hedeflenmiş, bu sayede kodlama eğitiminin teknolojik ve problem çözme unsurlarını yansıtılabilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırma fen bilgisi, matematik ve bilgisayar öğretim teknolojileri eğitimi bölümlerinden üçüncü sınıfta okumakta olan 30 öğretmen adayının katılımıyla yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Deveci (2017) tarafından geliştirilen” Girişimci Özellik Öz Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adayları girişimci birey olma özellikleri açısından güçlü yönlerinin sırasıyla kendine güven, sorumluluk alma, bağımsız hareket, yenilikçilik ve çağdaşlık olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan öğretmen adayları girişimcilik özelliklerinden sırasıyla risk alma, yaratıcılık, karar verme, fırsatları görme ve toleranslı olma özellikleri bakımından zayıf oldukları saptanmıştır. Gelecekteki araştırmaların, bu yetenek ve özelliklerin nasıl daha etkin bir şekilde ölçülebileceği ve geliştirilebileceği üzerine odaklanması önerilmektedir.

Supporting Institution

T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı

Project Number

GPDP 2018-1: 21557

Thanks

Bu makale 2018 yılı Gençlik Projeleri Destek Programı GPDP 2018-1 kapsamında T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından desteklenen GPDP 2018-1: 21557 numaralı Proje çalışması sürecinde elde edilen verilerden üretilmiştir.

References

  • Ağca, V. & Kurt, M. (2007). İç girişimcilik ve temel belirleyicileri: Kavramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (29), 83-112.
  • Akyürek, Ç., & Şahin, Ç. (2013). İlkokul öğretmenlerinin girişimcilik becerisine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. EKEV Akademi Dergisi, (57), 51-68.
  • Alimisis, D. (2013). Educational robotics: Open questions and new challenges. Themes in Science and Technology Education, 6(1), 63-71.
Year 2023, Volume: 6 Issue: 3, 296 - 320, 31.12.2023
https://doi.org/10.47477/ubed.1358330

Abstract

Project Number

GPDP 2018-1: 21557

References

  • Ağca, V. & Kurt, M. (2007). İç girişimcilik ve temel belirleyicileri: Kavramsal bir çerçeve. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, (29), 83-112.
  • Akyürek, Ç., & Şahin, Ç. (2013). İlkokul öğretmenlerinin girişimcilik becerisine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. EKEV Akademi Dergisi, (57), 51-68.
  • Alimisis, D. (2013). Educational robotics: Open questions and new challenges. Themes in Science and Technology Education, 6(1), 63-71.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Articles
Authors

Dilber Polat 0000-0001-5931-0626

Uğur Başarmak 0000-0002-2762-1806

Project Number GPDP 2018-1: 21557
Early Pub Date December 28, 2023
Publication Date December 31, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Polat, D., & Başarmak, U. (2023). Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 6(3), 296-320. https://doi.org/10.47477/ubed.1358330
AMA Polat D, Başarmak U. Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri. IJSE. December 2023;6(3):296-320. doi:10.47477/ubed.1358330
Chicago Polat, Dilber, and Uğur Başarmak. “Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 6, no. 3 (December 2023): 296-320. https://doi.org/10.47477/ubed.1358330.
EndNote Polat D, Başarmak U (December 1, 2023) Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6 3 296–320.
IEEE D. Polat and U. Başarmak, “Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri”, IJSE, vol. 6, no. 3, pp. 296–320, 2023, doi: 10.47477/ubed.1358330.
ISNAD Polat, Dilber - Başarmak, Uğur. “Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 6/3 (December 2023), 296-320. https://doi.org/10.47477/ubed.1358330.
JAMA Polat D, Başarmak U. Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri. IJSE. 2023;6:296–320.
MLA Polat, Dilber and Uğur Başarmak. “Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 6, no. 3, 2023, pp. 296-20, doi:10.47477/ubed.1358330.
Vancouver Polat D, Başarmak U. Robotik Kodlama Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri. IJSE. 2023;6(3):296-320.