Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları ve İhtiyaçlarının İncelenmesi

Year 2024, Volume: 7 Issue: 3, 200 - 214, 27.12.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1555645

Abstract

Araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının STEM öğretimi öz yeterliği, inançları ve ihtiyaçlarının incelenmesidir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Chen, Huang ve Wu (2020) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları ve İhtiyaçları Anketi” Türkçe’ye uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem seçiminde amaçsal örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri XXXX Üniversitesi Eğitim Fakültesi okul öncesi öğretmenliğinde öğrenim gören 120 öğretmen adayının katılımıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 (Statistical Package for the Social Sciences) bilgisayar programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, okul öncesi öğretmen adaylarının STEM öz-yeterliği, mesleki gelişim inanç ve ihtiyaç düzeylerinin orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Ethical Statement

03.08.2021 tarihli, E-84026528-050.01.04-2100129188 sayılı etik kurul izni alınmıştır.

Supporting Institution

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

References

  • Abu-Jaber, M., Al-Shawareb, A., & Gheith, E. (2010). Kindergarten teachers’ beliefs toward developmentally appropriate practice in jordan. Early Childhood Education Journal, 38(1), 65-74. doi:10.1007/s10643-010-0379-z
  • Akgündüz, D. ve Akpınar, B. C. (2018). “Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi.” Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 32(1), 1-26.
  • Al Salami, M. K., Makela, C. J., ve De Miranda, M. A. (2017). “Assessing changes in teachers’ attitudes toward interdisciplinary STEM teaching.” International Journal of Technology and Design Education, 27, 63-88.

Examination of Preschool Teacher Candidates' STEM Teaching Self-Efficacy, Beliefs and Needs

Year 2024, Volume: 7 Issue: 3, 200 - 214, 27.12.2024
https://doi.org/10.47477/ubed.1555645

Abstract

The aim of the study is to examine the self-efficacy, beliefs, and needs of pre-service preschool teachers regarding STEM education. In the research, the correlational survey model, one of the quantitative research methods, was used. As a data collection tool, the "Self-Efficacy, Beliefs, and Needs of Pre-Service Preschool Teachers for STEM Teaching Questionnaire," developed by Chen, Huang, and Wu (2020), was adapted into Turkish and used. For the sample selection, the convenience sampling method, one of the purposive sampling techniques, was applied. The data were collected with the participation of 120 pre-service preschool teachers studying at the Faculty of Education at Çanakkale Onsekiz Mart University. The data were analyzed using the SPSS 21.0 (Statistical Package for the Social Sciences) software. According to the results of the study, it was concluded that pre-service preschool teachers’ STEM self-efficacy and their levels of beliefs and needs for professional development are at a moderate level.

References

  • Abu-Jaber, M., Al-Shawareb, A., & Gheith, E. (2010). Kindergarten teachers’ beliefs toward developmentally appropriate practice in jordan. Early Childhood Education Journal, 38(1), 65-74. doi:10.1007/s10643-010-0379-z
  • Akgündüz, D. ve Akpınar, B. C. (2018). “Okul öncesi eğitiminde fen eğitimi temelinde gerçekleştirilen STEM uygulamalarının öğrenci, öğretmen ve veli açısından değerlendirilmesi.” Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 32(1), 1-26.
  • Al Salami, M. K., Makela, C. J., ve De Miranda, M. A. (2017). “Assessing changes in teachers’ attitudes toward interdisciplinary STEM teaching.” International Journal of Technology and Design Education, 27, 63-88.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Articles
Authors

Merve Şahin 0000-0001-9394-9511

Early Pub Date December 27, 2024
Publication Date December 27, 2024
Submission Date September 25, 2024
Acceptance Date December 9, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Şahin, M. (2024). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, 7(3), 200-214. https://doi.org/10.47477/ubed.1555645
AMA Şahin M. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. IJSE. December 2024;7(3):200-214. doi:10.47477/ubed.1555645
Chicago Şahin, Merve. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları Ve İhtiyaçlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi 7, no. 3 (December 2024): 200-214. https://doi.org/10.47477/ubed.1555645.
EndNote Şahin M (December 1, 2024) Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7 3 200–214.
IEEE M. Şahin, “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları ve İhtiyaçlarının İncelenmesi”, IJSE, vol. 7, no. 3, pp. 200–214, 2024, doi: 10.47477/ubed.1555645.
ISNAD Şahin, Merve. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları Ve İhtiyaçlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi 7/3 (December 2024), 200-214. https://doi.org/10.47477/ubed.1555645.
JAMA Şahin M. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. IJSE. 2024;7:200–214.
MLA Şahin, Merve. “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları Ve İhtiyaçlarının İncelenmesi”. Uluslararası Bilim Ve Eğitim Dergisi, vol. 7, no. 3, 2024, pp. 200-14, doi:10.47477/ubed.1555645.
Vancouver Şahin M. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Öğretimi Öz Yeterliği, İnançları ve İhtiyaçlarının İncelenmesi. IJSE. 2024;7(3):200-14.