Farklı sponsorluk alanları içerisinde spor sponsorluğu önemli bir yer tutmaktadır. Spor sponsorluğu, sponsorluk türleri içerisinde en fazla rağbet gören alan olması nedeni ile incelenmesi önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada amaç, Türkiye‘de çeşitli üniversitelerde spor bilimleri alanında hale hazırda doktora eğitimine devam etmekte olan öğrencilerin spor sponsorluğu kavramına bakış açılarını incelemek amacıyla tamamı farklı üniversitelerde
yer alan 7 katılımcı (5 erkek, 2 kadın) görüşleri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni tercih edilmiş olup, verilerin toplanılmasında önceden hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak yorumlanmış ve spor bilimleri alanında doktora yapan öğrencelerin spor sponsorluğu kavramına ilişkin görüşleri belirlenen alt temalarda incelenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin genel olarak; sponsorlukta önceliklerinin kulübe maddi destek, sponsorluk yolu ile tanıtılan ürünlerin tüketici neslinde teşvik uyandırdığı, kendilerinden daha başarılı olan bir kulübün ya da sporcunun sponsorluk yolu ile kullandığı sportif malzemeden etkileneceği, katılımcıların ifadelere doğrultusunda sonuçlarına varılmıştır. Ayrıca spor sponsorluğu içerisinde sponsor olan firmaların sosyal sorumluluk yönünün olduğunu düşündüklerini ifade etmişlerdir.
Akyıldız, M. ve Marangoz, M. (2008). Sporda sponsorluğun tüketicilerin satın alma niyetine
yansıması. Ege Academic Review, 8(1), 153-166.
Argan, M. (2001). Spor pazarlamasında sponsorluk ve futbol branşında sponsorluk yapan
kuruluşlara ilişkin bir araştırma. (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Eskişehir.
Aydemir, O. (1998). Halkla ilişkiler aracı olarak sponsorluk. İstanbul: Epsilon Yayınları.
Bozkurt, H. ve Kartal, R. (2008). Spor pazarlamasında halkla ilişkiler ve sponsorluk ilişkisi.
Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 23-33.
Budak, G. ve Budak, G. (2004). Halkla ilişkiler. İzmir: Barış Yayınları.
Covell, D. (2008). The Lowell spinners and the Yankee elimination project: A case study
consideration of linking community relations and sponsorship. Sport Marketing
Quarterly, 17(2), 122.
Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods
approaches. New York: Sage Publications.
Crimmins, J. ve Horn, M. (1996). Sponsorship: From management ego trip to marketing
success. Journal of Advertising Research, 36(4), 12.
Göksu, N. F. ve Keçeci, B. Ö. (2021). Kurumsal iletişim çerçevesinde türkiye‘de pazarlama
odaklı spor sponsorluğu üzerine bir analiz. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi,
10(2), 1225-1246.
Güçlü, M. (2001). Olimpiyat oyunları ve spor sponsorluğu. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi
Dergisi, 21(3), 223-239.
Karademir, T., Devecioğlu, S., Çoban, B., Açak, M. ve Kafkas, M. E. (2009). Spor
sponsorluğunda sektörel yaklaşımlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri
Dergisi, 7(4), 151-157.
Karasar, N. (1995). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Araştırma Eğitim Danışmanlık.
Kazancı, M. (2004). Kamuda ve özel kesimde halkla ilişkiler. Ankara: Turhan Yayınevi.
Kocaömer, C. (2019). Elektronik spor faaliyetlerinde sponsorluğun marka değeri üzerine
etkisi: League of Legends örneği. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve
İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, (5), 46-82.
Melovic, B., Rogic, S., Smolovic, J. C., Dudic, B. ve Gregus, M. (2019). The impact of sport
sponsorship perceptions and attitudes on purchasing decision of fans as consumers—
Relevance for promotion of corporate social responsibility and sustainable practices.
Sustainability, 11(6389), 1-16.
Öztürk, S. A. (1992). Pazarlama iletişiminde gelişen bir kavram: Destekleme faaliyetleri
(Sponsorluk). Pazarlama Dünyası, 6(35), 3-6.
Tarakçı, I. E. ve Baş, M. (2018). Bütünleşik pazarlama iletişiminde spor sponsorluğu ve
tüketici satın alma davranışı üzerindeki etkisi. Third Sector Social Economic Review,
53(1), 291-326.
Tekin, N. ve Eskicioğlu, Y. E. (2015). Spor sponsorluğu: Türk Hava Yolları–Türkiye
Basketbol Federasyonu örneği. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri, 10(1), 14-36.
Temel, A. S. ve Sırın, E. F. (2017). The relationship between sports sponsorship and corporate
image, reputation and intention to buy: Torku Case. Turkish Journal of Sport and
Exercise, 19(2), 241-253.
Van Manen, M. (2007). Phenomenology of practice. Phenomenology & Practice, 1(1), 11-30.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel çalışma yöntemleri. Ankara: Seçkin
Yayınları.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel çalışma yöntemleri. Ankara: Seçkin
Yayınları.
Öztürk, O., & İlkim, M. (2022). Beden Eğitimi ve Spor Alanında Doktora Yapan Öğrencilerin Spor Sponsorluğu Kavramına Bakış Açılarının İncelenmesi (Nitel Bir Çalışma). Uluslararası Bozok Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 76-85.