Farklı sponsorluk alanları içerisinde spor sponsorluğu önemli bir yer tutmaktadır. Spor sponsorluğu, sponsorluk türleri içerisinde en fazla rağbet gören alan olması nedeni ile incelenmesi önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada amaç, Türkiye‘de çeşitli üniversitelerde spor bilimleri alanında hale hazırda doktora eğitimine devam etmekte olan öğrencilerin spor sponsorluğu kavramına bakış açılarını incelemek amacıyla tamamı farklı üniversitelerde
yer alan 7 katılımcı (5 erkek, 2 kadın) görüşleri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni tercih edilmiş olup, verilerin toplanılmasında önceden hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak yorumlanmış ve spor bilimleri alanında doktora yapan öğrencelerin spor sponsorluğu kavramına ilişkin görüşleri belirlenen alt temalarda incelenmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin genel olarak; sponsorlukta önceliklerinin kulübe maddi destek, sponsorluk yolu ile tanıtılan ürünlerin tüketici neslinde teşvik uyandırdığı, kendilerinden daha başarılı olan bir kulübün ya da sporcunun sponsorluk yolu ile kullandığı sportif malzemeden etkileneceği, katılımcıların ifadelere doğrultusunda sonuçlarına varılmıştır. Ayrıca spor sponsorluğu içerisinde sponsor olan firmaların sosyal sorumluluk yönünün olduğunu düşündüklerini ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | 2022 Cilt: 3 Sayı : 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 1 |